Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1527163416:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 21790
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [ftf_open_type] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [disable_open_graph] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פערי ענק בזמינות הרופאים בקופות החולים בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון | חדשות כרמיאל והסביבה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => קופות חולים
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => קופות חולים
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => פערי ענק בזמינות הרופאים בקופות החולים בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מי הקופה שמובילה בעיר בכל הקשור לזמינות הרופאים? דו״ח של משרד הבריאות חושף מה כמות השעות השבועית של הרופאים ביחס לאוכלוסיה. בדקנו את הדו״ח לעומק וגילינו תוצאות מפתיעות
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 66
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 610
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => פערי ענק בזמינות הרופאים בקופות החולים בכרמיאל
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => מי הקופה שמובילה בעיר בכל הקשור לזמינות הרופאים? דו״ח של משרד הבריאות חושף מה כמות השעות השבועית של הרופאים ביחס לאוכלוסיה. בדקנו את הדו״ח לעומק וגילינו תוצאות מפתיעות
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => קופות חולים
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => פערי ענק בזמינות הרופאים בקופות החולים בכרמיאל
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון | חדשות כרמיאל והסביבה
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

פערי ענק בזמינות הרופאים בקופות החולים בכרמיאל

שתפו

מי הקופה שמובילה בעיר בכל הקשור לזמינות הרופאים? דו״ח של משרד הבריאות חושף מה כמות השעות השבועית של הרופאים ביחס לאוכלוסיה. בדקנו את הדו״ח לעומק וגילינו תוצאות מפתיעות

מאת גיל דובריש

כמה זמן יקח לכם, כאן בכרמיאל, לקבוע תור לרופא מומחה לילדים והאם תחכו יותר מאשר תושב תל אביב שיזמין תור זהה?
דו״ח מיוחד שמפרסם משרד הבריאות, משווה את נתוני זמינות הרופאים בין קופות החולים ברחבי הארץ, לפי אזור המגורים. במסגרת פרויקט זה ישנה התמקדות בזמינות שעות רופא לנפש לפי אזורים גיאוגרפיים, אולם גם בתוך האזורים קיימים הבדלים. בערים שבהן אוכלוסיה גדולה יותר, גם אם כמות הרופאים גדולה, עדיין יש פחות רופאים זמינים לכל נפש. גם בהבדלים בין הקופות ניתן לראות זאת – בקופה שיש בה מבוטחים רבים, קשה יותר לתאם תור מוקדם בגלל העומס. מאידך, בקופות קטנות יש פחות מבוטחים – ועל אף שיש גם פחות רופאים, עדיין קל יותר לקבוע תור בהקדם. חשוב לציין כי בדו״ח לא נלקחת איכות הטיפולים שנקבעת על-פי מכשור וציוד, הנתונים מתייחסים אך ורק לזמינות התורים לרופאים השונים.
אז מי הקופה המנצחת בכרמיאל? בואו נצא לדרך. הסיכומים – בסוף הכתבה.

רופאי משפחה
כמה שעות שבועיות מוקצות לרופא משפחה על כל 1000 נפש? לפי הנתונים באזור כרמיאל הקופה המובילה בנושא זה, היא מאוחדת עם 37 שעות רופא שבועיות לכל 1000 נפש. אחריה לאומית עם 31.6 שעות שבועיות ובמרחק ניכר אחריהן כללית – 27.9 שעות ומכבי, 25.8 שעות. ואיפה נמצאת כרמיאל ביחס ליישובים אחרים בארץ? נדמה שבכלל בצפון, יש יותר שעות שבועיות של רופאים ביחס להיקף האוכלוסיה, למשל בתל אביב, היקף השעות עומד על 14.7-26.1 לכל רופא, הרבה פחות מכאן. למרות שמספר הרופאים גדול הרבה יותר במרכז הארץ – האוכלוסיה שם הרבה יותר גדולה. השוואה לעומת נהריה ועכו מגלה שוויון יחסי, תלוי באיזו קופת חולים אתם מבוטחים (לאומית עדיפה בכרמיאל, מכבי ומאוחדת עדיפות בעכו ונהריה. הכללית – הנתונים דומים ב-3 הערים).

רופאי ילדים
כמה שעות שבועיות של רופא ילדים לכל 1000 נפש, תקבלו בכרמיאל? תלוי את מי תשאלו. בנושא הזה קיים פער עצום בין קופות החולים, עד כמעט פי 3! במקום הראשון קופ״ח לאומית עם נתון מצויין של 56.3 שעות שבועיות, אחריה בהפרש ענק מכבי – 30 שעות, מאוחדת 27.2 שעות ואחרונה ״חביבה״ הכללית עם 20 שעות בלבד. ביחס לערים אחרות בצפון, כרמיאל מפגרת מאחורי נהריה ועכו בקרב מבוטחי קופ״ח כללית ומאוחדת, מובילה בקופ״ח לאומית ונמצאת במקום טוב באמצע בשרותי בריאות מכבי.

רופאי נשים
באיזו קופה מומלץ לנשים להיות מבוטחות? גם כאן הפרשים די גדולים בין הקופות, עד פי 2. במקום הראשון מכבי עם 12 שעות שבועיות לרופא נשים על כל 1000 נפש. מיד אחרייה לאומית עם 11 שעות שבועיות לרופא, אחר-כך מאוחדת עם 8 שעות ובסוף – שוב הכללית עם 6.2 שעות. המשמעות היא שתאורטית, למבוטחת במכבי שרותי בריאות בכרמיאל יהיה קל פי 2 להשיג תור לרופא נשים מאשר מבוטחת בכללית. ושוב ההשוואה המתבקש לשכנותינו ממערב: בעכו המצב בין הקופות מאוזן הרבה יותר אבל פחות טוב מהנתונים של מכבי ולאומית בכרמיאל, בעוד שנהריה, שוב, מנצחת.

רופאי אורטופדיה
בכל הקשור לרופאים אורטופדיים בכרמיאל, הכף נוטה לטובת קופ״ח לאומית – 4.2 שעות שבועיות של רופא לכל 1000 נפש. הבאות בדירוג הן מכבי 3.3 שעות, מאוחדת 2.2 שעות והכללית 1.3 שעות בלבד. כרמיאל מובילה בסעיף זה על פני נהריה ועכו, בעיקר בזכות הנתונים של לאומית ומכבי, הרבה פחות בגלל מאוחדת וכללית.
ומה עם תל אביב, אתם שואלים? אם אתם מבוטחים בכללית או מכבי, עדיף להישאר בכרמיאל, אבל מבוטחי לאומית ומאוחדת נהנים שם מתורים זמינים הרבה יותר…

רופאי אף אוזן גרון
אחד הסעיפים המרכזיים ב״רומן״ שלנו עם קופות החולים הוא אף, אוזן וגרון (אא״ג). אנחנו מכירים את הבעיות האלה מקרוב, במיוחד ההורים לילדים שבינינו. לפי נתוני הדו״ח, זמינות רופאי אא״ג בכרמיאל היא די בעייתית. במקום הראשון נמצאת מכבי עם 1.2 שעות שבועיות של רופא אף אוזן גרון לכל 1000 נפש. תחשבו על זה זה. שעה אחת בשבוע לכל אלף אנשים. ואם יש 20 חולים?… במקום השני, סוף סוף הכללית מתברגת במקום טוב עם 1.0 שעות שבועיות. סוגרות את הרשימה לאומית עם 0.7 שעות ומאוחדת עם 0.6. לא משהו. בנהריה המצב די דומה, מלבד מאוחדת שפורחת עם 4.2 שעות שבועיות, מהנתונים הגבוהים בארץ (!). בעכו המצב אף פחות טוב מכרמיאל. גם בתל אביב, גבירותיי ורבותיי, המצב לא מזהיר – אבל עדיף על כרמיאל, הקופות שם מעניקות למבוטחיהן בין 1-2 שעות שבועיות.

רופאי עור
בכל הקשור לרופאי עור, יש בכרמיאל שיוויון בין שתי קופות – לאומית ומאוחדת שהמבוטחים שלהן נהנים מ-2.2 שעות שבועיות של רופא לכל 1000 נפש. אחריהן מכבי עם 1.6 שעות ואחרונה הכללית עם 1.0 שעות. במפתיע, המצב כאן טוב יחסית לעומת נהריה ועכו, שם כל הקופות מציגות נתונים פחות טובים בהשוואה לכרמיאל, מלבד מאוחדת בנהריה, עם 4.2 שעות שבועיות. מה יש להם שם במאוחדת נהריה? נשמע מעניין…
וגם תל אביב לא משהו, די דומה לכרמיאל ואפילו פחות שעות – שוב, חוץ ממאוחדת שככל הנראה משקיעה שם משאבים רבים.

רופאי עיניים
הגענו לסעיף האחרון בדוח. כמה זמינים רופאי העיניים של קופות החולים השונות בכרמיאל? במקום הראשון מכבי עם 2.6 שעות שבועיות, שניה לאומית 2.3 שעות, שלישית מאוחדת 1.6 שעות, אחרונה הכללית 1.3 שעות. בנהריה ובעכו, בלי להיכנס לפרטים, המצב די דומה ברוב הקופות, שוב מלבד מאוחדת בנהריה שמובילה בהפרש ניכר על כולם. נהריינים, תעברו למאוחדת… גם אם אתם תל-אביבים עיברו למאוחדת, מלבד זאת אין הבדל משמעותי.

סיכום: מי במקום הראשון
נתחיל דווקא מהסוף. שרותי בריאות כללית בכרמיאל לא זכתה בשום קטגוריה במקום הראשון. ברוב הקטגוריות – 5 מתוך 8, היא דורגה אחרונה, ורק פעם אחת דורגה במקום השני. לכאורה ובהתבסס על נתונים אלה, הכללית מציגה את היחס הפחות טוב בין שעות רופא למספר המטופלים.
שלוש הקופות האחרות מתמודדות על המקום הראשון, בצורה די שיוויונית יש לומר. מכבי ולאומית מדורגות ראשונות, כל אחת מהן, ב-3 קטגוריות שונות. מאוחדת מדורגת פעמיים במקום הראשון (באחת מהן במשותף עם לאומית). בסופו של דבר אין הכרעה ברורה, אבל בתחום הזה די בולט יתרונן של מכבי ולאומית על פני מאוחדת ובמיוחד על-פני הכללית.
שוב, נציין כי מדובר בנושא אחד בלבד, זמינות הרופאים, כלומר מה הסיכוי שתצליחו לקבוע תור מהיר בקופה. לא מדובר על איכות, ציוד, טיב הרופאים, מתקנים וכדומה.

 

לחדשות נוספות על כרמיאל והסביבה לחצו כאן>>>

כתבה מעניינת:

פסטיבל מחול צילום שי ברמי 2022

פסטיבל המחול נדחה לסוכות וזו הסיבה

שתפוראשוני: מסתמן כי הפסטיבל שנועד להתקיים בחודש יולי יידחה לחול המועד סוכות בחודש אוקטובר. הסיבה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *