
שרון טסלר,
גרפולוגית משפטית, כותבת חוות דעת משפטיות לעורכי דין.
מופיעה כעדה מומחית בבתי משפט.
כמו כן מרצה מבוקשת בתחום הגרפולוגיה ופענוח ציורי ילדים מעל 15 שנה.
משלבת בין יכולות המשחק וההומור שלה להופעת סטנדאפ גרפולוגי
לאחרונה השיקה חדר בריחה נייד גרפולוגי בנושא מנהיגות.
לפרטים -0542269731, [email protected]
למה הראש שלה גדול? ואיך זה שהציור שלו כזה דל… בפעם האחרונה ש"נפגשנו" כתבתי כתבת מבוא על תחילת הציור.
אז מה היום? הפעם אני רוצה להראות לכם הבדלים בין ציורי תאומים. הנושא קרוב אלי כי גם אני תאומה לאחות לא זהה. ההסתכלות על עצמי ותאומתי כמובן שונה עכשיו שאני אימא בעצמי, ועוד לשישה ילדים לעומת, ההתפתחות שלי כילדה, נערה מתבגרת והלאה.
ואיך הגיעו אלי הציורים?
העברתי לצוות במקום עבודה את פעילות חדר הבריחה הנייד הגרפולוגי שלי "כתב וחידה". כמובן, שבסוף הפעילות, אחרי כל הצחוקים והכיף, אני תמיד משתפת את הקהל לגבי שאר הפעילויות שאני עושה וכמובן סיפרתי שאני גם מפענחת ציורי ילדים. ניגשה אלי אחת הנשים ושאלה אותי האם היא יכולה לשלוח לי ציורים של התאומים שלה.
כמובן שהסכמתי ויום למחרת קיבלתי במייל את הציורים האלו תסתכלו רגע… לפני שאני כותבת ומרחיבה.
היכנסו למאמרים נוספים של שרון טסלר
מה אתם אומרים?
נכון זה נראה כאלו המציירים בגילאים אחרים?
בני כמה הם נראים לכם?
מי הבן ומי הבת?
עניתם לעצמכם?
קדימה, בואו נצא לדרך.
מי אמר שהם בני 4? מצטיינים. כל הכבוד!
הפער בין הציורים
ואם אמרתם שהציור של הילדה נראה כמציירת בת 6, זה ממש נראה כך. אז, הבת ציירה את הציור שעומדת על חוף הים עם הדג והבן צייר את הציור עם הדמויות.
כבר ממבט ראשון ניתן לראות את הפער בין 2 הציורים. אקדים ואומר שעל מנת לעשות תהליך ארוך ויסודי יש צורך להסתכל על כמה וכמה ציורים של הילדים ולא להסתפק בציור אחד.
אתם יודעים איך זה.. זה גם קורה לנו.. אולי לא בא לו/ה טוב היום לצייר ציור מסוים? אולי כל החברים עכשיו רוצים לשחק בחוץ ובדיוק הגננת "ישבה לו על המוח" לצייר והוא צייר ככה, לצאת לידי חובה, "שתרד לו הגננת מהוריד…"
ועכשיו שעשיתי את הפתיח, אחזור לציורים שלנו.
הסיבות
אחרי שהסתכלתי לעומק בציורים הרמתי טלפון לאימא ודבר ראשון ששאלתי אותה: למה? למה היא התקשרה אלי? מה כאימא " העלה לה אנטנות" וגרם לה לרצות לשתף אותי ולהתייעץ איתי.
זו שאלה לדעתי מאוד חשובה, בעיקר לאימהות. ( סלחו לי אבות יקרים, מה לעשות.. יש לנו את זה, את ה"אנטנות".)
מצד אחד, להיות קשובים ללב שלנו ועוד יותר לתחושות הבטן שלנו. מצד שני, לא להפוך כל עכבר לפיל ולעשות סיפור ודרמה מכל דבר. האיזון הזה נחוץ ביותר וחשוב לעקוב אחריו ולעיתים, מישהו חיצוני יכול לעזור ולעשות פוקוס.
השאלה שנשאלתי באמת התייחסה לפער בין הציורים. להזכירכם, מדובר בתאומים.
דיאגנוזה
אז גם אני ישר שאלתי אותה שאלה, ולאחריה קביעה:" נכון מבחינה רגשית קשה יותר לבן שלך? והבת שלך, שתדעי, כשרונית ביותר.". זה היה הסיפתח שלי לשיחתנו.
ומפה השיחה התגלגלה באמת לפער ביניהם. כמה שהיא ורבאלית, מדברת הרבה עם המון דמיון וכמה התאום שלה מופנם ומגיע הרבה יותר מהר למצב של בכי ותסכול.
המענה
את עצותיי נתתי גם מעצם העובדה שאני בעצמי תאומה וגם כאימא לששה ילדים עם גילאים די צפופים וכמובן מההכשרה שלי כמטפלת משפחתית באמצעות ושילוב ציורי ילדים שלמדתי אצל מיכל וימר המדהימה (הנה גם פרגנתי על הדרך בכיף).
הדגשתי את הצורך להפריד ולהעצים כל אחד מהם בנפרד. חוגים שונים, זמנים ייעודיים לבד עם כל אחד מהם בנפרד. לשים את הנייד בצד, על שקט לגמרי, בתיק! וללכת עם כל ילד בנפרד לגלידה, לים או לכל בילוי בנפרד וב100% ריכוז של זמן איכות.
אני רוצה לשתף אתכם, שילדיי זוכרים לי עד היום מה עשינו ביום זמן איכות שלי איתם.
הבן שלי, היום בן 15 זוכר שלקחתי אותו לבית קפה וקניתי לו עוגת קצפת "קיפוד" וקניתי לו אוטו כחול קטן. הוא היה בן 4!
וכך, נהלנו שיחה נעימה, כשעה, שבא הדגשתי שכל אחד מהם נורמלי ביותר. הבן צריך עידוד, תשומת לב ויחס אישי יותר. לעקוב ולראות את ההתפתחות הרגשית שלו ו"דיר באלק"! לעשות השוואות ביניהם.
הבת שלה, מפותחת לגילה. בעלת דמיון מפותח, יצירתית ומובילה.
שרון, כתבה נפלאה, תחום מדהים בחרת לעסוק. לפעמים אנחנו באמת לא מבינים מה עובר על ילדינו. לא כולם יכולים, מסוגלים לשתף או לדבר, מה שחשוב שהורים יהיו קשובים, אם משהו מדליק להם נורה, עדיף תמיד לבדוק. זו דרך מצויינת לבדוק.בלי לערב אותם . אם באמת יש בעיה, אז משם אפשר להמשיך ..לטפל.
מרתק אהבתי,