Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1633873900:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 47282
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 244
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 244
        )

)
משה קונינסקי עם השר זאב אלקין ומנכ״ל משרד הבינוי אביעד פרידמן. צילום: דוברות העירייה
משה קונינסקי עם השר זאב אלקין ומנכ״ל משרד הבינוי אביעד פרידמן. צילום: דוברות העירייה

קונינסקי לשר הבינוי והשיכון: להקל על הקבלנים בפרויקטים של התחדשות עירונית

שתפו

ראש העיר אירח את השר זאב אלקין והעלה בפניו בקשות לסיוע בפיתוח פרויקטים של התחדשות עירונית, השוואת הטבות לרוכשי דירות כמו במעלות ושלומי וזירוז סלילת יציאה חדשה לכביש 784

מאת גיל דובריש

ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי ביקש בפגישת עבודה שקיים עם שר הבינוי והשיכון זאב אלקין בלשכתו, סיוע בפיתוח ציבורי בפרויקטים של התחדשות עירונית בכרמיאל.

השר אלקין, בכירי משרדו ובכירי רשות מקרקעי ישראל התארחו ביום רביעי בכרמיאל ושמעו מקרוב על תוכניות הפיתוח של השכונות הוותיקות ובניית שכונת רמת נבון החדשה. בפגישה ציינו משה קונינסקי ומהנדס העיר אייל רותם ציינו כי העירייה בסיוע משרד השיכון והבינוי מקדמת כמה תוכניות להתחדשות עירונית במסלול עיבוי, במטרה לבנות יחידות דיור חדשות במבנים גבוהים יחסית בשטחים ציבוריים שניתן לשנות את ייעודם למגורים. בתמורה לקבלת מגרשים אלה במחיר אפס מהמדינה, הקבלנים נדרשים לחזק מבנים קיימים לפי מפתח של אחד לאחד, כלומר – בניית דירה חדשה אחת לכל חיזוק של דירה קיימת.

במהלך הפגישה התברר כי בדיקה שמאית שנערכה לאחרונה מצביעה על רווח גבולי לקבלנים שישתתפו בפרויקט התחדשות עירונית, אם כי המודל עדיין נחשב כלכלי. עם זאת, העמסת הוצאות הפיתוח של שטחי הציבור ותוספת חניות ציבוריות חלופיות על הקבלנים הופכת את הפרויקטים האלה לחסרי רווחיות עבורם.

קונינסקי ביקש מהשר להתייחס לדירות שייבנו בפרויקטים של התחדשות עירונית כמו לדירות בשכונות החדשות, שם הפיתוח הציבורי מוטל על משרד הבינוי והשיכון. לצורך העניין הציג ראש העיר נתונים על כך שעלות הפיתוח הציבורי בשכונה קיימת היא רק כמחצית מעלות הפיתוח בשכונה חדשה לגמרי, כמו ברמת נבון למשל.
קונינסקי ביקש עוד מהשר אלקין להשוות את ההטבות לרוכשי דירות בכרמיאל בהתאם להטבות הניתנות ביישובים אחרים בצפון כמו מעלות ושלומי. כמו כן ביקש לשנות את התבחינים לשיווק קרקעות בפרויקטים של בנה ביתך, תעדוף משפחות צעירות וקידום פרויקטים מוזלים לדיור.

עוד הוצג בפגישה נושא המשך פיתוח שכונת רמת נבון ובמיוחד יציאה נוספת מהשכונה לכביש 784 (כרמיאל -משגב). התוכנית ברמת נבון כוללת כ-2600 יחידות דיור, 1000 מתוכן כבר שווקו במסגרת תוכנית למשתכן. קונינסקי ציין כי פיתוח 1600 היחידות הנותרות בשכונה החדשה מותנה בחיבור נוסף לכביש 784, מכיוון שהחיבור היחיד כיום בגשר מוטה עומד כבר עתה על גבול הכשל התנועתי. היציאה היחידה משרתת כ-1500 יחידות דיור קיימות בגבעת רם, ואכלוס עוד ועוד דירות יביאו לעומס מוגזם על הציר. לכן ביקש קונינסקי מהשר אלקין לתת עדיפות גבוהה לחיבור נוסף לכביש 784 ושכונת רבין – דרומית לחיבור הקיים כיום.

השר זאב אלקין אמר כי בכוונתו להביא להחלטת הממשלה תקצוב רשויות מקומיות בנושא חיזוק מבנים מסוכנים ותמיכה בכרמיאל בנושא התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות. עוד הבטיח כי משרדו יתמוך בתכנון וביצוע יציאה נוספת משכונת רבין וגבעת רם ורמת נבון וכי יוקם צוות מקצועי משותף לבחינת הצטרפות כרמיאל למודל החדש של תכנית גג לפיתוח העיר והשקעה בתשתיות.

ראש העיר משה קונינסקי הודה לשר הבינוי והשיכון זאב אלקין על ביקורו ועל דיון מקצועי פורה ואמר: "יש לכרמיאל ידיד טוב ושותף אמיתי במשרד השיכון".

עוד הדגיש קונינסקי בישיבה את שיתוף הפעולה בין העירייה לבין הנהלת מחוז הצפון במשרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל ועוד.

קיראו עוד בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

טיפים להגשת הצהרת הון נכונה

שתפומערכת פורטל זהר.נט בתוך המרקם הפיננסי של ישראל, הגשת הצהרת הון עומדת כמשימה מרכזית עבור …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *