Array
(
    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] =>  גיל דובריש
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [catcolor] => Array
        (
            [0] => #000
        )

    [_catcolor] => Array
        (
            [0] => field_5301f6811eafe
        )

    [catimage] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_catimage] => Array
        (
            [0] => field_53034084449ad
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => “קרקס” מועצת העיר
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 66
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 2466
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 359
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/04/--------------------------------------9381.jpg
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => “קרקס” מועצת העיר
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

“קרקס” מועצת העיר

שתפו
 
שמח במליאה: ארבעת חברי סיעת מהפך באופוזיציה עזבו ישיבת מועצה בזעם ובטריקת דלת לאחר שלא ניתן להם להקריא את השאילתות שהגישו, והזהירו מפני העברת סכום של 3.7 מיליון ש”ח לקופת ההיכל הנמצא בגירעון l משה קונינסקי על חברי המועצה שנותרו בחדר הישיבות: בובות על חוט, הנותנים יד למדיניות של סתימת פיות l דוברת העירייה: קונינסקי ניסה להשתלט להשתלט על הישיבה וראש העיר לא איפשר להתנהגות הבריונית הזו להימשך
 
המתיחות בין האופוזיציה לראש העיר בשיאה, לאחר שבישיבת המועצה האחרונה, קמו חברי סיעת המהפך ממקומם ונטשו את המקום במחאה על התנהלות הדיון, ובעקבות חילופי ברים קשים וקולניים בין ראש העיר עדי אלדר, לראש האופוזיציה משה קונינסקי. ארבעת חברי סיעת מהפך באופוזיציה טוענים כי נאלצו לעזוב את ישיבת מועצת העיר, בצעד מחאתי, לאחר שראש העיר סירב לאפשר להם להקריא את השאילתות שהכינו לקראת הישיבה וכן בעקבות ההצעה להעביר להיכל התרבות הנמצא בגירעון סכום של למעלה מ-3 מליון שקלים. מאידך טוענים בהנהלת העיר, כי קונינסקי וחבריו לסיעה ניסו להשתלט על הישיבה בדרכים לא מקובלות. שני הצדדים מאשימים האחד את השני ב”בריונות”.
לקראת ישיבת מועצת העיר ביום רביעי האחרון, שלחו חברי סיעת רק (מהפך) במועצת העיר 4 שאילתות ובישיבה עצמה ביקשו להעלות 3 מתוכן לדיון ולקבלת התייחסות. לטענת משה קונינסקי, “למרות שבכל שלוש הישיבות הראשונות מאז הבחירות איפשרו לנו לקרוא את השאילתות, החליט ראש העיר אלדר שלא לאפשר את קריאת השאילתות לציבור וליידע את התושבים הצופים בשידור של ישיבות המועצה בשאילתות העולות לדיון”.
השאילתות בהן מדובר עסקו בנושא העלאת אגרות השילוט בעיר, הכלביה העירונית, בעיות תפעול במרכז הרמוניה וכן תעדוף תושבי כרמיאל במכרזי רכש ואספקת שירותים, בגיוס כוח אדם למשרות בעירייה ובגופי הסמך. “הפיצוץ” אירוע דקות אחדות לאחר תחילת הישיבה, כאשר מנכ”ל העירייה מנחם טפר, החל להקריא את התשובות, בספסל האופוזיציה הביעו את אי-שביעות רצונם ודרשו להקריא תחילה את השאילתות. לטענתם, בתגובה לדבריהם נאמר כי היועץ המשפטי של העירייה הגיש חוות דעת לפיה אין חוק המאפשר הקראת השאילתות בישיבות. קונינסקי אמר כי הוא מופתע מכך שאין צורך בהקראת השאלות: “בדקנו עם היועץ המשפטי שלנו ואין שום מניעה שנעשה זאת. מה גם שהציבור שמקבל תיעוד מצולם של הישיבות, לא יודע מה השאלות. זו בעיה בהתנהלות הדיונים. האם הנושאים לא מספיק חשובים כדי להקריאם? עם כל הכבוד, לא היינו מוכנים לסתימת פיות כזו. שאילתות בכל גוף ציבורי מוגשות בכתב ומוקראות בעל פה, זה שבעירייה מציגים בפנינו חוות דעת של היועץ המשפטי שאין חובה להקריא את השאלות, אין משמעותו שיש איסור על כך. הם פשוט לא רוצים לתת לנו במה, כנראה שהם רגילים לישיבות של 8-10 דקות וזה מאריך להם את הזמן”.
קונינסקי ואזולאי יצאו בכעס גדול את מליאת המועצה, לא לפני שהישירו מבטם לכל חברי המועצה וטענו כי “אתם בובות על חוט, הנותנים יד למדיניות של סתימת פיות ומידור של תושבי כרמיאל ממידע”. עוד הוסיפו לפני שטרקו את דלת חדר הישיבות, כי חברי המועצה נותנים ידם “ומוסיפים חטא על פשע” אם יאפשרו הלוואה להיכל התרבות בגובה 3.7 מיליון שקלים ובו בזמן יאפשרו בשקט ובחשאיות את קבלתם לעבודה בהיכל התרבות של עובדים חדשים.
לטענת קונינסקי, בישיבה הוצגה תכנית הבראה כפי שהוגדרה ע”י אלדר  ומתח על כך ביקורת קשה: “כמי שבקיא בתכניות עסקיות והעמיק לא פעם בקריאת תכניות הבראה, עלי לציין כי מכל 7 העמודים שהוגשו לנו רק עמוד וחצי מתייחסים להמלצות לגבי תפקוד ההיכל בעתיד, כל השאר מציגים שוב את הדוחות הכספיים של ההיכל , צורה זו של הצגת ‘תכנית הבראה’ היא לא רצינית, לא מקצועית, היא קצרה יותר מרשימת המכולת שאני מקבל מאשתי לקנות לקראת ערב יום שישי”.
קונינסקי הוסיף והדגיש, כי “אלדר לא מפנים עדיין כי הוא מייצג לא רק את 60% התושבים שבחרו בו אלא גם את ה-40% שלא בחרו בו  וכי הוא חייב להבין שעליו לשנות את דרך התנהלות דיוני המועצה. כיו”ר האופוזיציה לא אתן יד לאפשר קיום ישיבות מועצה עקרות מדיון, לא אאפשר להעביר החלטות משמעותיות ללא מחשבה וללא כל הגיון כלכלי או ציבורי”.
דוברת העירייה לביאה שלו-פישר מסרה בתגובה לזהר הצפון: “כחבר מועצה, קונינסקי אמור להכיר היטב את החוקים הקשורים לניהול ישיבות מועצה ובהם הדרך להציג שאילתא והדרך לדון בה. כבר דובר בזה בישיבות מועצה קודמות. במקרה הזה, היה ניסיון שלו להשתלט על הישיבה וראש העיר לא איפשר להתנהגות הבריונית הזו להימשך. ישיבות מועצת העיר מתנהלות באופן דמוקרטי, בהתאם לתקנות ובאופן ענייני ומקצועי”.
באשר להיכל התרבות, אמרה שלו-פישר, כי “לקונינסקי עמדה הזכות להציג את עמדתו, אך הוא בחר לעזוב את הישיבה בטרם נדון נושא זה. לגופו של עניין, להיכל התרבות הוכנה תכנית הבראה מקצועית, מפורטת, על ידי רואה חשבון, תכנית הנוגעת בכל הנושאים הקשורים להתנהלות היכל התרבות. עיריית כרמיאל מתוך רצון לאפשר לתושבי העיר ליהנות מתכניות תרבות מגוונות, קיבלה החלטה ברוב קולות חברי מועצת העיר, על גיבוי פעולות היכל התרבות ותמיכה בו”.

 

כתבה מעניינת:

פסטיבל מחול צילום שי ברמי 2022

פסטיבל המחול נדחה לסוכות וזו הסיבה

שתפוראשוני: מסתמן כי הפסטיבל שנועד להתקיים בחודש יולי יידחה לחול המועד סוכות בחודש אוקטובר. הסיבה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *