צילום: ששון תימם

ראש הממשלה ושר התחבורה השיקו את הנסיעה הראשונה של הרכבת

שתפו

קו הרכבת בין תל אביב לכרמיאל יחל את פעילותו בערב ראש השנה בבוקר. הנוסעים ייהנו משלושה חודשים של נסיעות חינם, ובסיומם תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות

עוד רגע היסטורי בכרמיאל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ השיקו היום (שלישי, 5.9) את הנסיעה הראשונה של קו הרכבת החדש לכרמיאל. קו הרכבת בין תל אביב לכרמיאל יחל את פעילותו ביום רביעי בבוקר, ערב ראש השנה (20 בספטמבר).

רכבת ישראל תפעיל בקו זה שתי רכבות בשעה, בשעות השיא. רכבת אחת תפעל בין תחנת כרמיאל לתחנת חוף הכרמל והרכבת השנייה תפעל בין כרמיאל לבאר שבע, עם עצירה בתחנות תל אביב. סך הכל יופעלו מדי יום בקו הרכבת 18 רכבת לחיפה ו-8 רכבות לבאר שבע, מהשעה 5:30 בבוקר ועד חצות. זמן הנסיעה מתחנת כרמיאל לחיפה מרכז יעמוד על 34 דקות ולתחנת תל אביב כשעה וחצי. הרכבת ראשונה מכרמיאל לחיפה חוף הכרמל תצא בכל יום (מלבד שבת) בשעה 5:33, רכבת אחרונה מכרמיאל לחיפה חוף הכרמל תצא בשעה 22:33.

השר כץ ציין כי קו הרכבת החדש לכרמיאל שיחל לפעול באופן סדיר בעוד כשבועיים הוא הקו המסילתי הראשון המחבר בין הגליל לנגב, באמצעות רכבת ישירה. ״עולים על רכבת מהירה בתחנת הרכבת בכרמיאל ויורדים בתחנת באר שבע״, אמר.

עוד ציין שר התחבורה כי מדובר באחד הקווים החשובים באזור הפריפריה, שיסייע לצמצם פערים כלכליים וחברתיים: ״בנוסף לאיכות חיים גבוהה, יזכו תושבי הגליל הפוקדים את האזור, במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה. אנו מביאים היום את בשורת הרכבת גם לכרמיאל ולערים נוספות, זאת במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים נוספים בצפון ובדרום".

השר כץ ציין כי עם פתיחת הקו לכרמיאל יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים ברציפות, לכל יעד בארץ, באמצעות כרטיס קו רב אישי. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם, תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות לנוסעים שיעלו בתחנות אחיהוד וכרמיאל. יצויין כי ההנחה תינתן רק בתחנות כרמיאל ואחיהוד.

במסגרת הפרויקט הענק של משרד התחבורה, שנבנה באמצעות חברת נתיבי ישראל  הוקמה מסילה באורך של כ-23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל. המיזם כולל ארבע מנהרות באורך של כ-4.7 קילומטרים. במסגרת הפרויקט נבנו שתי תחנות רכבת באחיהוד ובכרמיאל. בתחנת הרכבת בכרמיאל נבנו כ-700 מקומות חנייה ובתחנת אחיהוד כ-230 מקומות, עם אפשרות להרחבת החניה בהמשך. העלות הכוללת של הפרויקט נאמדת ב-2.8 מיליארד שקלים.

השר כץ הוסיף כי הקו לכרמיאל יחושמל בעתיד, במסגרת תכניות משרדו לחשמל את כל קווי הרכבת בארץ. שר התחבורה הנחה את חברת נתיבי ישראל, שהקימה את מסילות הברזל לכרמיאל, להמשיך את תכנון הקו עד לקרית שמונה.

עדי אלדר, ראש העיר כרמיאל: ״נסעתי היום בהתרגשות גדולה ברכבת. זהו יום חג לכרמיאל ולכל תושבי הגליל, מדובר בבשורה גדולה עבורינו. חיבור הפריפריה ברשת התחבורה הלאומית מקרב את הצפון למרכז ומהווה נקודת פריצה עבור כל תושבי הגליל בתעסוקה, במסחר והבאת צעירים לצפון. אני רוצה להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר התחבורה ישראל כץ שדחף ועמד מול כולם והפך את החלום למציאות, לניסים פרץ מנכ״ל נתיבי ישראל ולשחר אילון מנכ״ל הרכבת״.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ ציין כי ״מדובר בפרויקט הנדסי מורכב הכולל את מנהרת הרכבת המשמעותית ביותר בישראל, שאורכה הכולל מגיע לכ-10 קילומטרים. במנהרה הותקנו מערכות הבטיחות והביטחון מהמתקדמות ביותר בעולם. זאת, תוך התחשבות בנושא הסביבתי, בו אנו רואים חשיבות שאין כדוגמתה כחברה ממשלתית, באה כוחו של משרד התחבורה״.

מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון: "רכבת הגליל היא שלב נוסף לקראת הדור הבא של רכבת ישראל. הרכבת תעניק שרות לקהלים חדשים, במקומות חדשים, ביותר רכבות וליותר יעדים. אנו גאים לחנוך עוד קו חדש ולהגשים את חזון רכבת ישראל כחברה עסקית חברתית. אנו כבר מוכנים להפעלת הנסיעות הסדירות החל מערב ראש השנה. איישנו את תחנות הרכבת החדשות – אחיהוד וכרמיאל, במיטב הצוותים, הנהגים והפקחים הודרכו על התוואי החדש וכבר מתרגשים להפעלתו, ומרכז הפיקוד והשליטה של רכבת ישראל מוכן ומזומן למשימה. שיהיה בהצלחה!"

ראש הממשלה ושר התחבורה משיקים את קו הרכבת בין כרמיאל לתל אביב. צילום: ששון תירם

כתבה מעניינת:

שריפה כבאים כיבוי

עוד יום ״נשרף״ בכרמיאל: דליקות מבוקרות ומפוקחות

שתפודליקות שפרצו באופן יזום ע״י מערך הכיבוי בשיתוף עיריית כרמיאל גרמו לדאגה ובהלה בקרב תושבים: …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.