Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1639655918:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 47989
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | רואל כספי: דור שלישי למשפחת הצנחנים הכרמיאלית
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חברה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => צנחנים
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => רואל כספי: דור שלישי למשפחת הצנחנים הכרמיאלית - אחריי לצנחנים
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => ממש היום מתגייס רואל משה כספי מכרמיאל לצנחנים, דור שלישי לחובשי הכומתה האדומה שיקרא בקול ״אחריי לצנחנים!״ אחרי סבא משה ז״ל ואבא אהוד
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 57
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 518
        )

)
רואל משה כספי עם אהוד כספי משפחת צנחנים צילום באדיבות דובר צהל
רואל משה כספי עם אביו אהוד. משפחה של צנחנים. צילום באדיבות: דובר צהל

רואל כספי: דור שלישי למשפחת הצנחנים הכרמיאלית

שתפו

ממש היום מתגייס רואל משה כספי מכרמיאל לצנחנים, דור שלישי לחובשי הכומתה האדומה שיקרא בקול ״אחריי לצנחנים!״ אחרי סבא משה ז״ל ואבא אהוד. במכתב מיוחד הוא חושף את התרגשותו ואת המשמעות של השירות בצנחנים – עבורו ועבור משפחתו

מערכת פורטל זהר.נט

בדיוק היום (חמישי, 16.12.2021) מתגייס רואל משה כספי מכרמיאל לצנחנים. עבורו זה מסלול טבעי למדי כי הוא גדל במשפחת חובשי הכומתה האדומה: סבו משה כספי ז״ל היה צנחן ואביו אהוד היה צנחן. הוא הדור השלישי במשפחה שיקרא בקול ״אחריי לצנחנים!״

ביקשנו מרואל לספר לנו על ההתרגשות לקראת הגיוס ועל המשמעות של השירות בצנחנים עבורו ועבור משפחתו. זהו מכתבו.

״אני רואל משה כספי, דור שלישי לצנחנים. סבא שלי, משה כספי ז"ל ואבא שלי אהוד כספי, שניהם חבשו את הכומתה האדומה. לכן, ההתרגשות היא לא רק שלי, אלא של כלל המשפחה לקראת הצטרפותי למשפחה האדומה.

חברות אמת

המוטיבציה שלי בשמיים, הסתפרתי בתספורת תקנית וארזתי את התיק. אני אופטימי מאוד ובא עם ראש פתוח, אחרי תקופה ארוכה בה אבא נתן לי כל טיפ שאפשר. הוא ניסה להסביר לי עם מה אני הולך להתמודד, מה אני הולך לחוות, תמיד הזכיר שאני צריך לשמור על הציוד שלי, לעמוד בזמנים, לא להתיימר להבין הכל מייד, להקשיב ולסמוך על הממונים עליי, ובעיקר לזכור שאני מגיע לצבור חוויות ולהנות. אבא שלח לי כל כתבה חדשה שעלתה על יחידת הצנחנים ודחף אותי קדימה להצלחה בכל רגע נתון.

הרגעים שאני הכי אוהב עם אבא שלי הם הרגעים שהוא מספר על השירות הצבאי שלו, על ההווי ההווי המיוחד של הלוחמים. כל סיפור מחדש הוא פותח במשפט "הייתה משמעת ברזל". היה לו חשוב שאבין שיחד עם כל השטויות והכיף שהם עשו, הם זכרו תמיד את המטרה העליונה שכדי לממש אותה צריך להיות הכי טובים שאפשר. הוא היה מספר על המון רגעי צחוק, פסטיבלים, דגלים, מוזיקה ויותר מהכל, חברות אמת. בסיום כל שיחה על הצבא עם אבא, ובעיקר עכשיו כשהגיוס ממש מעבר הפינה, הוא דואג לחתום את הסיפורים עם המשפט ״זכיתי לשרת את המדינה. אני מודה מעומק ליבי לכל חיילי צה"ל שעושים את כל מה שאפשר, בכל זמן נתון על מנת שאנחנו נוכל לישון בשקט בלילה״.

אבא, יש לך צנחן

מהרגע שהתחלנו לדבר על הצבא בבית הספר, ידעתי שאני מכוון לגיוס לחטיבת הצנחנים ואעשה עבור מטרה זו את מיטב המאמצים. זה הרגיש לי מובן מאליו, טבעי. אני זוכר את הרגע בו קיבלתי את ההודעה שעברתי את הגיבוש לצנחנים. אבא שלי עבד בגינה בבית, באתי אליו, הסתכלתי לו בעיניים ואמרתי ״אבא, יש לך צנחן״. אני חושב שלא אשכח את הרגע הזה לעולם. איך ברגע אחד הוא עזב את הכל וחיבק אותי בהתרגשות עצומה. מאותו הרגע ידעתי שאני ממשיך המורשת של המשפחה. ידעתי שסבא משה, שאני קרוי על שמו, מסתכל מלמעלה בגאווה אדירה.

סיבה נוספת מיני רבות למוטיבציה הגבוהה שלי לקראת הגיוס היא שנת השירות שעשיתי בעמותת ״איילים״, שמטרתה העיקרית היא ליישב את הארץ, כשבין לבין מתנדבים בבתי ספר ועמותות בעיר של הקומונה שאתה נמצא בה. אני חושב שערך הציונות שהושרש בי כל כך חזק בשנת השירות, כשרוב עיסוקנו היו ניסיונות ליישב אזורים פחות מאוכלסים בארץ, תרמה לי מאוד למוטיבציה להתגייס ללוחמה ולרצון להגן על המדינה. כשהגעתי לשנת שירות, פגשתי עוד מספר לא מבוטל של אנשים שהגיעו מרצון אמיתי לתרום. כל הזמן הייתה אווירה של ״בואו נעשה יותר, בואו נתרום כמה שיותר למען המדינה", וזה נחרט לי בראש.

קל להגיד עכשיו, אבל אני חושב שאני רוצה שגם הילדים שלי יתגייסו לצנחנים וימשיכו את הרצף המשפחתי. עכשיו, רגע לפני שאני הופך רשמית לצלע נוספת במורשת הצבאית המשפחתית, אני יודע שלא ארצה שהילדים שלי יפספסו את ההרגשה העילאית והמיוחדת הזאת. אם אראה בעתיד שזה הכיוון שלהם, לא אהסס לדחוף אותם להצלחה, בדיוק כמו שאבא שלי עשה עבורי.

אני רוצה לאחל בהצלחה לכל מי שמתגייס איתי מחר לחטיבת הצנחנים, ולכל מי שמתגייס בתקופת הגיוסים הקרובה.

קיראו עוד בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

תרומה לבסיסי צה"ל, מפעילויות משטרת כרמיאל בקהילה. צילום דוברות משטרת ישראל

כבוד: משטרת כרמיאל שנייה בארץ בפעילות קהילתית

שתפומאת גיל דובריש כבוד! תחנת משטרת כרמיאל זכתה במקום השני לשנת 2024 במעורבות קהילתית, מבין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *