Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1630851151:25
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 25
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 47030
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | רטיבות ועובש: כך נראית דירת עמיגור שבה חי קשיש ערירי בן 84
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => עמיגור
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => רטיבות ועובש: כך נראית דירת עמיגור שבה חי קשיש ערירי בן 84
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אביו של א׳ מתגורר בדירה מעופשת בכרמיאל: פנינו פעמים רבות לעמיגור אך מרגישים שנתקלים בקיר אטום. חברת השיכון ועמיגור: הבעיה מוכרת, היו קשיים עם הקבלן
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 61
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 295
        )

)
רטיבות נזילות בית
צילום פרטי

רטיבות ועובש: כך נראית דירת עמיגור שבה חי קשיש ערירי בן 84

שתפו

אביו של א׳ מתגורר בדירה מעופשת בכרמיאל: פנינו פעמים רבות לעמיגור אך מרגישים שנתקלים בקיר אטום. חברת השיכון ועמיגור: הבעיה מוכרת, היו קשיים עם הקבלן

מאת גיל דובריש

א׳ תושב כרמיאל, בן 84, סובל בשנים האחרונות מבעיות רטיבות ועובש קשות בדירת עמיגור שבה הוא חי. הוא ובנו המתגורר בעיר פנו מספר פעמים לעמיגור, אך לדבריהם הליקויים לא תוקנו עד היום. ״אין שום סיבה שבעולם שאדם, בטח מבוגר בן יותר מ-80, יחיה בדירה שאיננה ראויה למגורי אדם, מלאת עובש ורטיבות, עם קירות מתקלפים״ אומר בנו של א׳, מרק.

המשפחה עלתה ארצה עם ממדינות חבר העמים לפני כ-30 שנה, ומאז שהגיע לכרמיאל מתגורר א׳ בדירת עמיגור בקומה השלישית והאחרונה בבניין בכרמיאל. לדבריו, מעולם לא התלונן על ליקויים -וגם אם נתקל בבעיה כלשהי בדירה דאג לטפל בה בעצמו. בשנים האחרונות הוא מתמודד עם בעיות קשות של רטיבות אשר אינו יכול לתקן בעצמו וקיים חשש לפגיעה בבריאותו. למרות שהוא נמצא בקשר קבוע עם חברת עמיגור בכרמיאל, הליקויים עדיין לא טופלו.
הבן, מרק, מספר: ״הבעיה החלה לפני כמעט שלוש שנים, בגשמים הראשונים של עונת הסתיו והחורף החלו הנזילות מהגג והמים טפטפו לתוך הבית, בעיקר בחדרי הסלון והמטבח. ההורים שלי לא דוברי עברית, לכן פניתי בשמם מספר פעמים לעמיגור, בפעם הראשונה עמיגור דאגה לבצע תיקון שהחזיק מעמד קרוב לשנה, עד לחורף הבא. מאז חזרו העובש והרטיבות במלוא הכוח, פנינו שוב ושוב, אבל הבעיות לא טופלו. המצב החמיר כל כך, שהיום גם בשיא הקיץ כשאין גשמים יש רטיבות בבית. בגלל העובש אי אפשר להניח את האוכל במטבח כי הטיח שמתקלף מהקיר נוחת על הצלחות והסירים״.

אימו של מרק נפטרה לפני כשנה וא׳ נותר להתגורר לבדו בדירה. ״אבא שלי בקושי יוצא מהבית, כי קשה לו לרדת ולעלות 3 קומות ברגל. אין מעלית. למרות הקושי הוא אוהב מאוד את הדירה ומחובר אליה. אבא אמר לי להישאר שם עד יום מותו, כדי להיות ליד אמא שלי… אבל במצב הנוכחי, הדירה הזו לא ראויה למגורים והרטיבות לא עושה טוב לבריאותו,״ אומר מרק.

קיראו עוד בפורטל זהר.נט:

לדברי מרק ״הפניות שלנו נתקלות בקיר אטום. אנחנו מתקשרים, מגיעים למוקד אשר אמור להפנות את השיחה – אבל כאן זה נגמר, אף אחד לא חוזר אלינו, התחושה שלנו היא שאין שום התייחסות. בפעם האחרונה שהצלחנו להשיג את עמיגור ב-20 ביולי, אמרו לנו שהעניין יטופל. הגיע נציג של החברה, עלה לגג, הביט כמה דקות ואמר לנו שיעביר את הנושא לטיפולו של המנהל. וזהו, בכך זה נגמר. מוקדם יותר השנה שלחה עמיגור שיפוצניק לטייח מחדש את הקירות בדירה, הוא הביט על המצב של הקירות, אמר לנו שאי אפשר לעבוד עם רטיבות כזו והלך. בדקנו על הגג, הדודם תקינים, לכאורה אין שום סיבה לנזילה המתמדת, כנראה שהבעיה היא בצנרת המותקנת בתוך הקירות. צריך לעשות עבודה מקצועית ולהחליף את הצנרת, אבל עם נדבר? אין שום תשובה אמיתית מעמיגור״.

תגובת משרד הבינוי והשיכון וחברת עמיגור: ״משרד הבינוי והשיכון באמצעות חברת עמיגור פועל לקידום שיפוץ בהקדם האפשרי לתיקונים הנחוצים בדירה, וחברת עמיגור תעמוד בקשר עם מר פישר לתיאומם. מצב הדירה והתיקונים הנחוצים מוכרים למשרד ולחברת עמיגור, ומשך ההמתנה עד לתיקונם התארך עקב קשיים של הקבלן הנושא באחריות לתחזוקת בניין זה. חברת עמיגור פועלת להפעיל קבלן חלופי״.

כתבה מעניינת:

תרומה לבסיסי צה"ל, מפעילויות משטרת כרמיאל בקהילה. צילום דוברות משטרת ישראל

כבוד: משטרת כרמיאל שנייה בארץ בפעילות קהילתית

שתפומאת גיל דובריש כבוד! תחנת משטרת כרמיאל זכתה במקום השני לשנת 2024 במעורבות קהילתית, מבין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *