כריכים. צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה: יח״צ

רעיונות לכריכים מפנקים ובריאים לארוחת העשר

שתפו

מערתכ פורטל זהר.נט

שוב שוברים את הראש מה לשים לילדים בכריך? הילדים שלכם אוכלים רק כריך עם שוקולד?

אספנו בשבילכם כאן רעיונות לכריכים טעימים ובריאים שתוכלו להכין בקלות.

ילדים ידועים בבררנות שלהם בכל מה שקשור באוכל. מכיוון שאנחנו לא רוצים להשקיע בכריך שבסוף ייזרק לפח, כדאי להכין את הילדים מראש לכריך חדש שהם לא מכירים ולהכין להם אותו קודם כמה פעמים בבית, למשל בארוחות הערב. כך תוכלו לראות שהם אכן אוהבים ואוכלים את הכריך החדש ולהציע להם שתכינו להם אותו גם ללימודים.

כדי שהבקרים יעברו קצת יותר חלק. כדאי להחליט מראש עם הילדים איזה כריך הם יקבלו בכל יום. יש הורים שממש עושים טבלה ותולים על המקרר. כך אין הפתעות ואין "אבל רציתי חביתה ושמת לי מקושקשת!!" בבוקר כשממהרים ואין זמן לבקשות מיוחדות ברגע האחרון.

כריכים בריאים שילדים אוהבים

נתחיל מהלחם. כמובן שמבחינה בריאותית עדיף לחם מלא שישביע ליותר זמן ושהערכים התזונתיים שלו טובים יותר משל הלחם הלבן. אבל, מכירים את האמרה "תפסת מרובה לא תפסת"? אנחנו רוצים להכין לילדים כריכים שהם יאכלו ולכן מתחילים לאט. אם הילד שלכם רגיל ללחם לבן, הכינו את הכריכים שלו מלחם לבן. בהמשך תוכלו להכין לו "כריכי זברה" שמורכבים מפרוסה אחת מלחם לבן ופרוסה שנייה מלחם מלא, או להכין לו כריך מלחמנייה פשוטה מלחם מלא ולראות איך זה מתקבל אצלו.

  • כריך טונה וביצים קשות

כריך קלאסי שאהוב על ילדים רבים ומלא בחלבון.

מערבבים קופסת טונה מסוננת מנוזלים עם כף מיונז וביצה קשה מעוכה מוסיפים 3-4 מלפפונים חמוצים חתוכים לחתיכות קטנות, ושמים בכריך. אפשר להכין את הסלט מראש, הסלט ישמר במקרר 2-3 ימים.

  • כריך חביתה

אפשר להעשיר את החביתה הסטנדרטית בירקות כדי לקבל ערכים טובים יותר, בעיקר למי שילדיו סרבני ירקות. אפשר להוסיף לחביתה פטריות, קישוא מגורד, רצועות גמבה וכו'…

  • טוסט – פיצה

עוד אופציה פשוטה ואהובה.

העדיפו לשים לילדים רסק עגבניות ללא תוספת סוכר, במקום קטשופ עתיר סוכר. תבלו במעט אורגנו, גבינה צהובה ולטוסטר. גם כאן, כדי לקצר תהליכים אפשר להכין הכל בערב לפני ובבוקר לשים את הכריך בטוסטר. כדאי לתת לטוסט קצת זמן להתקרר לפני שאורזים אותו לתיק האוכל.

  • קצת אופציות מתוקות – עדיף להגביל לפעם בשבוע

אפשר להכין כריך מתוק מטחינה גולמית ודבש או סילאן.

כריך חמאת בוטנים וריבה או דבש יכול להיות אופציה טובה. וודאו שאתם משתמשים בחמאת בוטנים טבעית (בדקו על האריזה שברשימת הרכיבים רשום בוטנים בלבד).

ולמי שממש רוצה שוקולד אפשר לנסות להכין כריך "כמו שוקולד" מגבינה לבנה מעורבבת עם קקאו ודבש.

אם אין לכם זמן להכין אוכל ללימודים או שאתם ממש לא נהנים מהמטלה, תוכלו להזמין כל בוקר כריכים טריים שיוכנו על פי הבקשות המיוחדות שלכם ושל ילדיכם.

 

(תוכן מקודם)

***LinkPower.co.il

כתבה מעניינת:

פשוט בריא עם לירן יקוטי

שתפומערכת פורטל זהר.נט אלוף הבידור הכרמיאלי, הבדרן והשחקן לירן יקוטי שמוכר לכם מהסדרות שנות השמונים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.