ארט דה ג׳לטו באנר עליון 2018-12-26
בית / Fun+ / בריאות וכושר / שוברים מיתוסים: אילו מזונות גורמים לפצעונים?
הוט סינמה באנר מאמרים 2019-02
פצעונים צילום אילוסטרציה 2018-11
צילום אילוסטרציה

שוברים מיתוסים: אילו מזונות גורמים לפצעונים?

הוט סינמה באנר מאמרים 2019-02

מה הם סוגי המזון הגורמים לפצעונים והאם ייתכן שהתרופה נמצאת על הצלחת שלכם? 8 דברים שאולי לא ידעתם בנושא

באדיבות ננסי ירחימנהלת קשרים רפואיים במותג הדרמו קוסמטיקה LA ROCHE–POSAY – לה רושפוזה

1 . מוצרי חלב יכולים לגרום לפצעונים

נכון
מחקרים שונים מדווחים על תוצאות שונות, אבל יש הוכחות שצריכה מוגברת של מוצרי חלב עלולה לעורר פצעונים. רופאים לא יודעים בדיוק מהי הסיבה, אבל הנחת העבודה היא שהורמונים המצויים בחלב עלולים להיות האשמים. נסו להפחית בצריכת מוצרי חלב (אל תפסיקו לחלוטין) ותראו איך העור שלכם מגיב. זכרו, שייקים של פרוטאין הם כמו חלב מגהמרוכז! תתרחקו מהם אם אתם סובלים מפצעונים.

2. שוקולד גורם לפצעונים

לא נכון
כל אחד ואחת מגיבים אחרת. אם שוקולד גורם לכם להתפרצות של פצעונים, אל תאכלו שוקולד. אבל אין הוכחות מוצקות שלשוקולד יש קשר לפצעונים. זאת ועוד, בשוקולד מריר יש כמות גדולה של נוגדי חמצון המיטיבים עם העור!

3. ממתקים ועוגות יכולים לעורר התפרצויות פצעונים

נכון
מחקרים אחרונים מוכיחים שמזון בעל אינדקס גליקמי גבוהגורם לעליה מהירה של רמות הסוכר בדם ועלול להחמיר את מצב הפצעונים. אנחנו יודעים שקל יותר להגיד מאשר לעשות, אבל כדי לשמור על העור שלכם בריא, הקפידו על מזון עשיר בסיבים כמו דגנים מלאים וקטניות במקום סוכרים וקמח לבן.

4. שתיה מרובה של מים מנקה פצעונים

לא נכון
לחות חיונית לבריאות כללית טובה בכלל ובפרט לבריאותו של העור. אולם, הליכה תכופה לקולר כדי לשתות לא תסייע בניקוי הנקבוביות שלכם (לו רק זה היה כל כך פשוט…).

ננסי ירחי מנהלת מנהלת קשרים רפואיים במותג לה רוש פוזה צלם מוטי פישביין
ננסי ירחי. צילום: מוטי פישביין

5. שמן דגים מועיל לעור הפנים שלכם

נכון
דגים שמנוניים עשירים בחומצות שומן אומגה 3 המסייעות להילחם בדלקת בכל המערכות בגוף, כולל באיבר הגדול ביותר שלנו, העור. נסו לאכול סלמון או טונה פעמיים בשבוע. אם אתם לא אוהבים דגים, גם אגוזי מלך הם מקור נפלא.

6. ויטמינים, מינרלים ותוספי תזונה מסייעים לטיפול ברוב המקרים של פצעונים

לא נכון
הסיבות העיקריות לפצעונים הן בעיקרן הורמונליות ולא קשורות למחסור בויטמינים או במינרלים. אולם, דיאטה מאוזנת של פירות וירקות רבים תסייע להעניק לעור את אבות המזון להם הוא זקוק כדי לרפא פצעונים. ״קשת״ של צבעים על הצלחת שלכם היא כלל אצבע טוב, מאחר שפירות וירקות צבעוניים גדושים בנוגדי חמצון טבעיים, המסייעים לעור לשלוט בדלקת.

7. מזון שומני כמו פיצה וצ׳יפס מעורר פצעונים

לא נכון
אגדה נפוצה בעניין הפצעונים היא ששמן בצלחת שלכם מתורגם לשומן נוסף בתוך הנקבוביות שלכם, אבל אין קשר ישיר בין השניים.
עם זאת, תזונה עשירה בשמן רווי עלולה לגרום לדלקת נמוכת עוצמה (מיקרודלקת) בכל אברי הגוף, כולל בעור. במילים אחרות, פיצה וצ׳יפס לא גורמים לפצעונים, אבל מתינות היא המדיניות הטובה ביותר לבריאות כללית שלכם.

8. אלכוהול יכול לגרום להתפרצויות פצעונים

לא נכון
אין ראיות מספקות שלאלכוהול יש השפעה על פצעונים. אולם, אלכוהול ידוע כמחמיר את האדמומיות בפנים מאחר שהוא מרחיב את כלי הדם בעור. בנוסף הוא גם מייבש את העור, אז תמיד תשתו במתינות.

לחדשות חינוך נוספות ליחצו כאן>>>

קרן אבן-צור באנר כפול 2019-01-04
שתפו

כתבה מעניינת:

כינים אם ובת צילום באדיבות נובוקיד

הכל בראש שלנו: 10 עובדות שלא ידעתם על כינים

מומחי נובוקיד מציגים כמה נתונים מפתיעים על היצור הקטן והמגרד שרוב הילדים – וגם הרבה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

זול סטוק באנר דף ראשי 2018-12-16

SHOP NOW
close-link