Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1446637560:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 11263
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => בני ערובה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - מרגישים בני ערובה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => תושבים ברחוב התאנה: מרגישים בני ערובה בידי תאגיד המים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 69
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 733
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/11/רחוב-התאנה-1016.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - מרגישים בני ערובה
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => תושבים ברחוב התאנה: מרגישים בני ערובה בידי תאגיד המים
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => בני ערובה
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

תושבים ברחוב התאנה: מרגישים בני ערובה בידי תאגיד המים

שתפו

לטענת הדיירים, בארבע השנים האחרונות הם חוייבו בסכומים של אלפי שקלים בגין נזילות מצנרת המים הישנה. רק בהתערבות חברת מועצת העיר לימור מזור אשר פנתה אל ראש העיר, הובטח השבוע לתושבים כי הבעיה תטופל. תאגיד עין כרמים בתגובה: האחריות על תקינות צנרת המים מוטלת על הצרכנים

מאת גיל דובריש

דיירים ברחוב התאנה, טוענים כי חוייבו ע”י תאגיד המים עין כרמים בסכומים מופרזים של אלפי שקלים בשנים האחרונות, בגין נזילת מים בצנרת המשותפת של המבנים. רק בהתערבותה של חברת מועצת העיר, לימור מזור, אשר פנתה ישירות לראש העיר עדי אלדר, קיבלו השבוע התושבים הבטחה כי התקלה תתוקן בהקדם.

טלי ג’קסון, תושבת השכונה, מספרת כי הבעיה החלה לפני כארבע שנים: “בשנת 2011 החל תאגיד המים לגבות סכומים גבוהים מהרגיל בחשבון המים, תחת הסעיף צריכה משותפת.חיובים אלה הלכו ותפחו עם הזמן. יש ברחוב כ-70 משפחות, רוב מוחלט של התושבים הם פנסיונרים, עולים מחבר העמים, לא יודעים עברית, לא מודעים לכך שהם מחוייבים בסכומים כאלה. רק כשהחשבונות המשיכו לגדול, הם ניסו לפנות לתאגיד באמצעות אנשי קשר”.

לדברי טלי, “הצנרת ברחוב ישנה, יש נזילות לכל אורכה, אחרי כל-כך הרבה שנים היה צריך להחליף אותה. המצב הגיע לכך שהצריכה המשותפת הגיעה ל-1300 קוב מים בחודשיים. זה לא הגיוני, רוב האנשים כאן קשישים, כמה מים הם מבזבזים? אין פה בריכה אולימפית לאף דייר. בכל חודש קיבלנו חשבונות של מאות שקלים נוספים, משפחה אחת קיבלה חיוב של 150 שקלים לחודש בגין צריכה משותפת, יש משפחה ששילמה 250 שקלים בחודש… כל הפניות שלנו לתאגיד, המכתבים והטלפונים שעשינו, בכל פעם נתקלנו בתשובה שמדובר בבעיה שנמצאת באחריותנו, ואין זה מתפקידו של התאגיד לבצע את תיקון הצנרת. זו התעללות, אנחנו מרגישים כמו בני ערובה בידי תאגיד המים, בלי שאף אחד יעזור, משלמים כופר כסף. תאגיד המים עושק אותנו”.

בצר לה פנתה טלי לתמי זוזל, פעילה חברתית שהכירה אותה, וזו שמעה על הבעייה ופנתה אל חברת מועצת העיר, לימור מזור. השתיים ביקרו ברחוב בתחילת השבוע והזדעזעו, לטענתן.

לימור מזור מספרת כי “המחזה שנגלה לעיני היה נורא. הצינורות בבניינים האלה רקובים וחשופים וסובלים מהזנחה של שנים. אי אפשר שלא לראות את הנזילות והרקבון של הצנרת. שוחחנו עם הדיירים, מדובר בקשישים, משפחות חד הוריות ומשפחות רווחה, אנשים קשי יום אשר במשך 4 שנים משלמים אלפי שקלים לתאגיד, וזה כסף שאין להם! אין ספק שהם נפלו בין הכסאות, הסכומים שהם נדרשו לשלם נשמעים לא הגיוניים”.

מזור החליטה להרים את הכפפה, ופנתה ישירות אל עדי אלדר שבמקביל להיותו ראש העיר, הוא גם יו”ר הדירקטוריון של תאגיד עין כרמים. “סיפרתי לעדי על הבעיה של התושבים, העליתי בפניו את טענותיהם, הוא אמר שיבדוק את הנושא ויחזור אליי עם מענה”, אומרת מזור. “תוך פחות משעה הוא התקשר ובישר לי שהכל יטופל – התאגיד יבצע החלפה של צנרת המים ומי שיממן זאת הם בעלי הנכסים ברחוב וחברת עמיגור – ולא הדיירים השוכרים. אני רוצה לציין שזו לא הפעם הראשונה שראש העיר נענה לקראתי, מאז שהתחלתי לכהן כחברת מועצת העיר, בכל פניה, קטנה כגדולה לראש העיר, תמיד קיבלתי ממנו מענה חיובי ומהיר”.

התושבים ממתינים כעת למימוש ההבטחות, ומקווים שלא מדובר בדברי סרק. טלי המתגוררת ברחוב, אומרת: “אני שמחה מכך שקיבלנו הודעה על כך שהבעיה תטופל, אבל אני רוצה לראות צדק במעשים ולא בהבטחות, כבר ארבע שנים שהאנשים מרגישים שגוזלים אותם”.

מתאגיד המים עין כרמים נמסר בתגובה כי הוא "פועל על פי הוראות חוק תאגידי מים וביוב והנחיות רשות המים. על פי דין, האחריות על תקינות צנרת המים הפרטית, הכוללת את הצנרת הפרטית המשותפת, מוטלת על הצרכנים, לרבות בשל נזילות או תקלות צנרת. המקרה ברחוב התאנה ידוע לנו היטב, על כן ניסינו לפעול בכל דרך לסייע לפנים משורת הדין כאשר היו בעיות נקודתיות".

"לאחרונה קיבלנו את החלטת יו”ר האסיפה הכללית, ראש העיר  עדי אלדר, לבצע את העבודה, פנינו לבעלי הנכסים/הדירות הפרטיים כולל חברת עמיגור המחזיקה ב-31 דירות מכלל 70 הדירות, על מנת לקבל את הסכמתם, לשלם את עלות שיקום רשת המים הפרטית שהיא באחריות בעלי הדירות. לשאלה מי ישלם את חשבונות המים, התשובה היא הצרכנים הרשומים".

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *