Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1464166530:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 13918
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => חדשות זהר הצפון כרמיאל - הצתת דליקה בבניין מגורים
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => תושבים מאשימים את שכנם בהצתת דליקה בבניין מגורים
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => הצתה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => הצתה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 58
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 3008
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/05/IMG-20160517-WA0005-1.jpg
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => הצתה
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

תושבים מאשימים את שכנם בהצתת דליקה בבניין מגורים

שתפו

בשבוע שעבר פרצה שריפה בבניין ברחוב מעלה הכרמים, הדיירים מפנים אצבע מאשימה כלפי שכנם הלוקה בנפשו וטוענים להזנחה מתמשכת מצד רשויות הרווחה

מאת גיל דובריש

דיירים בבניין המגורים ברחוב מעלה הכרמים שבו פרצה דליקה בשבוע שעבר, שגרמה לנזקים כבדים לחלק מהדירות ולפציעתם הקלה של ארבעה בני אדם, מאשימים את אחד השכנים בגרימת הנזקים והצתת האש.

כפי שפורסם לראשונה בפורטל זהר הצפון בשבוע שעבר, ארבעה אנשים נפצעו קל משאיפת עשן בדליקה שפרצה בדירה בקומה הראשונה בבניין מגורים. כוחות כיבוי אש גדולים הוזעקו למקום על מנת לכבות את השריפה ולוודא כי לא נשארו אנשים לכודים בדירות. לאחר שהפצועים קיבלו טיפול רפואי בשטח ע”י מתנדבי איחוד הצלה וצוותי מד”א ונט”ן שהוזעקו למקום, הם התפנו בכוחות עצמם להמשך הטיפול במיון טרם.

צוותי הכיבוי הצליחו עד מהרה להשיג שליטה על האש. במקביל נעצר לחקירה אחד הדיירים בבניין, שלפי החשד גרם לדליקה עקב חוסר זהירות והצית מספר מוקדי אש בתוך ביתו. לטענת השכנים הממורמרים, מדובר באדם הלוקה בנפשו וכי התריעו זמן רב בפני רשויות הרווחה על חוסר יציבותו הנפשית. “הכתובת הייתה על הקיר כבר זמן רב, בנס לא אירע אסון, אם זה היה קורה בשעות הלילה כשאנשים היו ישנים, ספק אם מישהו היה מצליח לצאת בחיים מהתופת” אמר לנו אחד השכנים.

בעקבות השריפה נגרם נזק כבד לדירה שבה הוצתה האש. כמו כן נגרם נזק כבד לדירה שמעליה ולדירות נוספות בבניין. החשוד בהצתה, גבר בשנות השלושים לחייו, התגורר ביחד עם הוריו בדירה, השייכת לחברת עמיגור, אך עזב לתקופה ממושכת. לפני כעשר שנים חזר לגור במקום. לפני מספר שנים נפטר אביו ולפני שלוש שנים בעקבות הידרדרות במצבה של אימו היא הועברה למוסד סיעודי והגבר נותר להתגורר בגפו בדירה. שכנים בבניין מספרים כי “בשנים האחרונות, בעיקר מאז שנותר ללא הוריו, מצבו של האיש הידרדר. הוא לא מאוזן נפשית, אתה מדבר איתו והוא לא יודע על מה אתה מדבר. הוא גם לא תיפקד במיוחד, לדעתנו לא ממש הבין שהוא נמצא בתוך בית. זה הגיע למצב שעשה את כל הצרכים שלו בתוך החדרים. את האוכל היו השכנים מספקים לו, או שהיה מגיע לאכול בבית הכנסת הסמוך”.

לדברי אחת השכנות במקום, אשר כמו כל הדיירים ביקשה שלא לחשוף את שמה, “בעבר ראינו נציגים של מינהל הרווחה מגיעים לבקר את האיש, מדי פעם, אבל בתקופה האחרונה בכלל לא ראינו אותם כאן. זה אדם שלא יודע להסתדר לבד, לא מסוגל להבחין בין טוב ורע ומהווה מטרד לכל השכנים בבניין הזה ובבניין הצמוד. ילדים שהיו מגיעים לכאן פחדו להתקרב לבניין בגללו. למרות שלא היה אדם אלים, הוא נהג לצעוק על עצמו ולהפחיד את הסביבה. אנחנו תמיד ריחמנו עליו, היה צריך למצוא לו מסגרת מסודרת עם פיקוח וטיפול, התרענו על כך מזמן בפני הרווחה”.

בעקבות החשד כי מדובר בהצתה, אומרים השכנים כי הגבר נעצר, אך שוחרר למחרת. “הבית לא כשיר למגורים, עמיגור דאגה להחליף את המנעול כדי שלא ניתן יהיה להיכנס לדירה עד שלא תשופץ מחדש” הם אומרים. בסוף השבוע ישן הבחור בחצר הבניין תחת כיפת השמיים, אך לטענתם הוא נעלם בשבת ומאז לא ראו אותו. אחד הדיירים מספר כי הונחה ע”י עמיגור לפתוח את המקלט למענו, אך במקלט אין חיבור חשמל עדיין וכי חברת חשמל נקראה לטפל בבעייה על מנת להכשיר את המקלט. “אנחנו לא מסכימים לשכן את האיש במקלט, הוא עלול לשוב ולגרום נזקים, יש כאן אדם מסכן שזקוק לעזרה מקצועית, אנחנו לא מעוניינים לקחת סיכון ולהחזיר אותו לכאן”, מתריע הדייר.

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: “איננו מתכוונים להגיב ספציפית לעניין מטעמי צנעת הפרט, אולם האדם שבו מדובר צריך להיות מטופל על-ידי משרד הבריאות ולא על-ידי רשויות הרווחה העירוניות”.

סמנכ”ל עמיגור ארז שני מסר לנו: “אין באפשרות עמיגור להתייחס לפרטי המקרה מטעמים של צנעת הפרט. לגבי המקרה המדובר, עמיגור פועלת בעניין על פי הנחיית הרשויות המוסמכות, אשר הנחו שלא להכנס לדירה עד למיצוי בדיקתם את נסיבות הדלקה. לאחר קבלת תוצאות נסיבות הדליקה, עמיגור תפעל בהתאם לנוהלי משרד הבינוי והשיכון, כפי שהיא פועלת לגבי כל אכלוס”.

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *