Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1618139009:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 44935
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | תושבת כרמיאל חוששת: אמא תגורש בקרוב מהארץ
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => אזרחות
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => תושבת כרמיאל חוששת: אמא עומדת להיות מגורשת מהארץ
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אימה הנוצריה של מרים יעקובוב תושבת כרמיאל וגיורת, מתגוררת עימה כבר שנתיים וחצי מתוקף אשרת תייר. משרד הפנים מסרב להעניק לה אזרחות בגלל בירוקרטיה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 62
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_wp_old_slug] => Array
        (
            [0] => %d7%aa%d7%95%d7%a9%d7%91%d7%aa-%d7%9b%d7%a8%d7%9e%d7%99%d7%90%d7%9c-%d7%97%d7%95%d7%a9%d7%a9%d7%aa-%d7%90%d7%9e%d7%90-%d7%a2%d7%95%d7%9e%d7%93%d7%aa-%d7%9c%d7%94%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%92%d7%95
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 399
        )

)
תמרה טיסצ׳נקו ישראל ליכטנשטיין יהודה קרוננברג ודר אסדי טרם כרמיאל צילום פרטי copy
תמרה טיסצ׳נקו ביחד ישראל ליכטנשטיין, יהודה קרוננברג וד״ר אסדי מטרם כרמיאל. צילום פרטי

תושבת כרמיאל חוששת: אמא תגורש בקרוב מהארץ

שתפו

אימה של מרים יעקובוב תושבת כרמיאל וגיורת, מתגוררת עימה כבר שנתיים וחצי מתוקף אשרת תייר. משרד הפנים מסרב להעניק לה אזרחות בגלל בירוקרטיה והתעקשות על מסמכים תקינים. בינתיים האם הובהלה לבדיקות רפואיות בשל מצבה הבריאותי המידרדר

מערכת פורטל זהר.נט

תושבת כרמיאל, מרים יעקובוב (52) חוששת כי אימה הערירית, רוסיה השוהה בארץ בוויזת תייר תגורש מהמדינה בתוך כשבועיים. זאת למרות שהמשפחה מנהלת בשנים האחרונות תהליכי בקשה לקבלת אזרחות קבע עבור האם.

מרים יעקובוב עלתה ארצה ממדינות חבר העמים בשנת 1991 והשתקעה בכרמיאל. היא התגיירה כדת וכדין בתחילת שנות ה-2000, נישאה והביאה לעולם 5 ילדים. היא הותירה מאחוריה ברוסיה את אימה הקשישה, תמרה טיסצ׳נקו בת ה-80.

האם המבוגרת נוהגת לבקר בארץ את משפחתה מדי שנה. לפני כ-5 שנים החלה מרים בתהליכי קבלת אזרחות עבור אימה בהתאם לנוהל הורה קשיש ובודד, אך עיכובים בירוקרטיים מקשים על השגת המטרה. ״אימא התייתמה מאביה שנהרג במלחמת העולם השניה כשלחם בצבא האדום נגד הנאצים״ מספרת מרים. ״היא עבדה כרופאה במשך שנים רבות באזרבייג׳ן שם נולדה. בהמשך היא ואבא שלי היגרו לעיר קטנה ברוסיה, שם אבא נפטר ואימי נותרה לבדה. אני הבת היחידה ואני רוצה להביא את אמא לפה, כדי שתהיה לידי״.

מזה כשנתיים וחצי שתמרה מתגוררת ביחד עם בתה והמשפחה בכרמיאל, מרים מקפידה לחדש את אשרת התייר של אימה אחת לשלושה חודשים, במקביל למאמצי השגת האזרחות. ״משרד הפנים מערים קשיים עצומים בפנינו״ אומרת מרים. ״הם מתנהלים לאט ונוהגים בסחבת מתמשכת. כבר בשלב הראשון הגשתי את המסמכים הדרושים, אחרי כמה חודשים ביקשו ממני עוד מסמכים ובהם תעודת הנישואין המקורית של אמא ותעודת הפטירה של אבא. התעודות האלה נעלמו, הוריי התחתנו בשנת 1961 ואבא נפטר לפני יותר מ-25 שנים ואין בידינו ובידי הרשויות את המסמכים המקוריים. לכן הגשתי עותקים שנשלחו אליי במיוחד מרוסיה, אחרי כמעט 10 חודשים של המתנה נזכרו במשרד הפנים שהתעודות לא תקינות ודרשו לקבל שוב את המסמכים. הגשתי את התעודות פעם נוספת. הם מסרבים להאמין לי ודחו אותנו שוב, כעת הם דורשים שאמא תעזוב את הארץ בתוך 14 יום״.

מרים עירבה בנושא כמה גורמים, בהם יו״ר המועצה הדתית בכרמיאל, שאול פרץ אשר ניסה לסייע, אך כאמור במשרד הפנים דחו שוב ושוב את הבקשה לקבלת אזרחות. ״אמא שלי במצב בריאותי קשה, בגלל שאין לה אזרחות היא לא זכאית לביטוח רפואי וכל בדיקה שלה עולה מאות שקלים, אם ידרש אשפוז בבית החולים מדובר בעלויות של אלפי שקלים ליום, שאיננו יכולים לשלם״ מספרת מרים.

הבוקר (חמישי, 8.4.2021) חשה תמרה בת ה-80 ברע, הבת הזעיקה לעזרה את מנהל קופ״ח מאוחדת בכרמיאל וחובש בהכשרתו, ישראל ליכטנשטיין, אשר הגיע וביצע בדיקות. התברר כי לאור מצבה הבריאות של תמרה עליה להגיע בדחיפות לבדיקות במיון, אך מכיוון שאינה זכאית לטיפולים רפואיים בחינם לא ניתן היה לשלוח אותה לבית חולים. בזכות קשריו של ישראל עם יהודה קרוננברג, מנהל מרפאת טרם בכרמיאל, הועברה תמרה לבדיקות דחופות במיון טרם במחיר נמוך ולאחר הנחה מיוחדת מתוך התחשבות במצבה. עם זאת, אם היא תזדקק לאשפוז בבית חולים, המשפחה לא תוכל לעמוד בהוצאות.

״אני פוחדת שיגרשו את אמא מהארץ ואני נמצאת בלחץ אדיר. אמא שלי ערירית וסובלת מבעיות רפואיות קשות, אף אחד לא ידאג לה ברוסיה״ מתחננת מרים לעזרה. ״גם אם אמא תקבל אזרחות בסופו של דבר, מדובר בהליך מתמשך ורק אחרי חצי שנה לכל הפחות היא תקבל זכאות לטיפול רפואי מסובסד בארץ, אנחנו מתמודדים מול משרד הפנים וגם נמצאים במירוץ מול הזמן. כואב לי שמשרד הפנים לא מאשר את הבקשה, בעוד שעולים נוצרים רבים נקלטו בארץ ללא שום בעיה. אני הבת היחידה של אמא, יש לה כאן 5 נכדים ו-5 נינים, ישראל היא הבית שלה ואני מקווה שהמדינה לא תזרוק אותה בחזרה לרוסיה״.

מדוברות רשות האוכלוסין נמסר לנו בתגובה: ״מתן מעמד להורה קשיש של ישראלי, ניתן מכוח נוהל אותו קבעה רשות האוכלוסין וההגירה, עבור אנשים שאינם זכאים למעמד בישראל מתוקף החוק או כל כלל אחר. דהיינו, מי שאינו זכאי למעמד בישראל. מאחר שמדובר בנוהל שנועד לסייע במקרים כמו זה, הדרישה הבסיסית מבני המשפחה היא להציג מסמכים רשמיים, בדיוק כפי שעושה כל פונה אחר המבקש מעמד בישראל, לרבות זכאי חוק השבות להם ישנה זכות למעמד המעוגנת בחוק. לכשישלימו בני המשפחה את הצגת המסמכים, ניתן יהיה להמשיך לטפל בבקשה״.

כאשר התעקשנו מול רשות האוכלוסין וביקשנו הבהרה לכך שאין למשפחה תעודות מקוריות בנמצא, נמסר לנו: ״לא די בהעתקים של העתקים של תעודות. שום מדינה לא היתה מקבלת מסמכים כאלה. צריך גם לכבד את המדינה ואת בקשותיה לא מדובר בבקשה מוגזמת״.

 

כתבה מעניינת:

תרומה לבסיסי צה"ל, מפעילויות משטרת כרמיאל בקהילה. צילום דוברות משטרת ישראל

כבוד: משטרת כרמיאל שנייה בארץ בפעילות קהילתית

שתפומאת גיל דובריש כבוד! תחנת משטרת כרמיאל זכתה במקום השני לשנת 2024 במעורבות קהילתית, מבין …


תגובה אחת

  1. אלעזר

    אני מכיר את הסיפור מקרוב ומתבייש שככה המדינה שלנו מתנהגת , זו אטימות מוחלטת
    אני יודע מה המשפחה הזו עברה ועוברת בשביל להשיג את הדבר הכי בסיסי והומני עבור הסבתא, אני חושב שאחרי שניסינו את כל הדרכים והבירוקרטיות האפשריות , מותר למדינה שלנו לכבד , אני לא חושב שמדובר בבקשה מוגזמת…
    כל אחד לא היה רוצה שיזרקו את אמא שלו לעזאזאל בגלל איזה נייר .
    בושה בושה בושה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *