בית / קהילה / בריאות וכושר / תזונת ילדים – מנפצים 5 מיתוסים
צילום אילוסטרציה Designed by pvproductions / Freepik

תזונת ילדים – מנפצים 5 מיתוסים

שתפו

מאת אבינועם ארביב –  דיאטן קליני

מיתוס 1: אם ילד סירב למזון, הוא לא אוהב אותו – לעיתים ילדים צריכים להיחשף למאכל פעמים רבות עד רצון לנסות אותו או להתרגל אליו. וכן – זה תקף גם לירקות. מומלץ להמשיך להציע לילדים מגוון מזונות, מבלי ללחוץ עליהם, ולגוון בדרכי ההגשה.

מיתוס 2: כריך וגמרנו – לרוב נצייד את הילד בכריך לבית הספר, אך לעיתים ביום לימודים ארוך הכריך לא יספיק, והילד יכול לפנות לחטיפים או לחזור מורעב הביתה. שאלו אותו ובהתאם ציידו בעוד כריך, פרי, ו/או חטיף טבעי כמו צ'יפס פירות ללא טיגון, חטיף תמרים עם 100% מרכיבים טבעיים, שיכולים להוות ארוחה קלה נוספת.

אבינועם ארביב. צילום שי גלברג

מיתוס 3: תפריט ילדים בבקשה – אם תמיד נלך על שניצל וצ'יפס, העדפות המזון של הילדים יתקבעו בהתאם, דבר שיכול ליצור גם בררנות אכילה. במקום להכין מנות "של ילדים", נסו למצוא מנות פשוטות להכנה שאפשר לשתף אותם בהכנה שלהן, וכך להגדיל את הסיכוי שירצו לאכול מהן יחד איתכם.

מיתוס 4: אם לא תאכל, לא תגדל – לא מעט הורים מדרבנים את הילדים לאכול יותר ולסיים מהצלחת, מהחשש שלא אכלו מספיק. בפועל, לילדים בריאים יש ויסות רעב ושובע טבעי, והם יאכלו כשהגוף שלהם זקוק לכך. התערבויות כאלה יכולות לשבש את הויסות הזה, וליצור מתח מיותר.

מיתוס 5: ממתקים לא בבית – ילד שההורים שלו אוסרים עליו לאכול ממתקים, עלול לאכול אותם בסתר, לחוש רגשות אשם ולהפריז בהם כשנחשף אצל חבריו. גם ממתקים נגישים בכל עת עלולים ליצור חוסר איזון. נסו למצוא את דרך האמצע, וליצור סביבה לא קיצונית.

בתיאבון בריא!

מוגש לרגל השקת חטיף הבריאות לילדים: "ילדודס",  מבית  FREE

(תוכן מקודם)

כתבה מעניינת:

מזרני פולירון פתח תקווה

למה מזרני פולירון פתח תקווה הם הבחירה הנכונה עבורכם?

שתפומערכת פורטל זהר.נט לפני שנים, כאשר הייתם עדיין צעירים, יכולתם לישון על סוגים שונים של …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.