Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1589813379:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 39880
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פוררטל זהר.נט | תלמידים בבעיה: הלימודים מתחדשים - ההיסעים לא | היכנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => תלמידים
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => תלמידים בבעיה: הלימודים מתחדשים - ההיסעים לא | חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מוסדות החינוך נפתחים מחדש אבל תלמידים רבים נמצאים בבעיה גדולה: הקווים לבתיה״ס לא פועלים. הילדים וההורים מבולבלים, העירייה מאשימה את משרד החינוך וכולם מחכים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 67
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 201
        )

)
תחנת אוטובוס כרמיאל
תחנת אוטובוס בכרמיאל

תלמידים בבעיה: הלימודים מתחדשים – ההיסעים לא

שתפו

מוסדות החינוך נפתחים מחדש אבל תלמידים רבים נמצאים בבעיה גדולה: הקווים לבתיה״ס לא פועלים. הילדים וההורים מבולבלים, העירייה מאשימה את משרד התחבורה וכולם מחכים. האם הפתרון ימצא בימים הקרובים?

מאת גיל דובריש

בימים אלה מתחדשים הלימודים במתכונת מלאה בבתי הספר, תחילה כיתות א-ג׳ וכיתות י״א-י״ב והחל ממחר (שלישי) ישובו לבתי הספר גם שאר הילדים, אך קווי התלמידים טרם הופעלו מחדש, מה שיוצר בעיות גדולות לרבים שתלויים בהיסעים כדי להגיע לבתי הספר.

לפי ההערכה מדובר בעשרות עד מאות של תלמידים – בעיקר בבתי ספר הדקל, מוריה, אמי״ת ואורט פסגות, שמתגוררים הרחק מבית ספרם. עד שהושבתו הלימודים עקב הקורונה, הקווים פעלו באופן מסודר מדי בוקר ובכול צוהריים, אבל עם חידוש הלימודים אחרי חודשיים ארוכים בבית, נמסר להורי התלמידים כי יצטרכו לדאוג בעצמם להבאת הילדים לבית הספר ובחזרה. יש לציין כי בהנחיית משרד החינוך, אין חובת התייצבות בלימודים, עקב המצב, ולכן תלמידים שלא מגיעים – לא ייענשו.

אם לשני תלמידים סיפרה לנו: ״ילדיי לומדים בבתי הספר אמית ומוריה, התלמידים חזרו ללמוד אבל ההיסעים לא -וזה מאלץ אותנו להיות נהגי מוניות, בוקר וצוהריים, כל ילד והמסגרת שלו, בין לבין עלינו לתמרן במקומות העבודה. עכשיו גם ימים בעלי עומס חום כבד. לנו אמרו שהעירייה ומשרד התחבורה אחראים על הנושא״.

גם זה יעניין אתכם, היכנסו לכתבות:

אחד ההורים בבית הספר הדקל אמר: ״מדובר במרחק של כקילומטר הליכה וצריך לחצות כבישים ראשיים בדרך. לא הגיוני שילדים קטנים יעשו את זה לבדם, זה מסוכן. ועכשיו גם בימים החמים מאוד זה קשה אפילו יותר״.

גם בבתי הספר התיכוניים ישנם קשיים בהגעה לבית הספר ובחזרה. תלמידי אורט פסגות המתגוררים במכוש, נאלצים לעשות את הדרך ברגל – או בשני אוטובוסים שונים ולבזבז כך זמן מיותר. רותם, תלמידה בבית הספר אורט פסגות, פירסמה בפייסבוק פוסט שבו תיארה את הקשיים להגיע ללימודים: ״לפני הקורונה היו לנו קווי תלמידים שעלינו עליהם בשביל להגיע לבית ספר. בגלל הקורונה אין אותם. השאלה כרגע איך בדיוק נגיע לבית הספר? תלמידים שגרים במכוש לדוגמה, ללכת ברגל בשבילם זאת לא אופציה (בטח שלא בחום שהולך להיות..) וכנראה שמקבלי ההחלטות לא חשבו על כזה דבר ולקח בחשבון שנסתדר״ ציינה.

אם לתלמיד בבית הספר פסגות ציינה: ״אינני יכולה לשלוח את הילד לבית הספר, במיוחד עכשיו בחום הקיצוני זה ממש לא הגיוני, לא חשבו על התלמידים כשהחזירו את בתי הספר לפעולה, אם החזירו את הלימודים למתכונת שגרה, אז שיחזירו גם את הקווים בדיוק כמו שהיה לפני הקורונה״.

יו״ר הנהגת ההורים העירונית, משה צדקיהו אמר לנו: ״מדובר בבעיה כלל-ארצית, הממשלה העבירה אישור להפעלת ההיסעים של התלמידים, אבל הנושא נתקע במשרד התחבורה בשל בירוקרטיה. גם באגד מוכנים ורוצים להפעיל את הקווים מחדש, אבל עדיין אין להם אור ירוק לעשות זאת. ברור לנו שיש צורך מיידי בהפעלת הקווים, בימים האחרונים הפעלנו לחץ על העירייה ועל משרד התחבורה – באמצעות הנהגת ההורים הארצית״.

על השאלה האם הנהגת ההורים בדקה עם עיריית כרמיאל אפשרות להפעיל קווי תלמידים מתקציבה, כמו שיזמו רשויות מקומיות אחרות בארץ, השיב משה צדקיהו: ״בדקנו את העניין והבנו מהעירייה שאין כוונה לעשות זאת בכרמיאל. בכול מקרה, אני מאמין שבימים הקרובים הלחצים יעשו את שלהם ומשרד התחבורה יעניק את האישורים הדרושים להחזרת קווי התלמידים״.

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: ״הסעות תלמידים הן באחריות משרד התחבורה. עד כה לא התקבלה הנחיה ממשרד התחבורה לאגד על חידוש ההסעות. מדובר בבעיה ארצית. מרכז השלטון המקומי פועל מול משרד התחבורה לטיפול בסוגיה זו״.

כתבה מעניינת:

בית ספר עתיד כרמיאל נטיעת עצים לזכר נרצחים

בבי"ס עתיד נטעו עצים לזכר נרצחים בטבח

שתפומערכת פורטל זהר.נט סיום מחצית בבית הספר עתיד כרמיאל בצל המלחמה. התלמידים נטעו עצים לזכרם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *