בית / Uncategorized / תמחור מוצרים – הנוסחא המנצחת להצלחה עסקית
תמחור מוצרים- נוסחא מנצחת להצלחה עסקית!

תמחור מוצרים – הנוסחא המנצחת להצלחה עסקית

שתפו

אין זה סוד שסוגיית המחיר הינה סוגייה שלקוחות מחפשים בעסק. המחיר, אומנם, המחיר אינו מהווה את השיקול המרכזי (תלוי בסוג הענף), למרות מה שכולם חושבים, אך מצד שני הוא מהווה מרכיב בסל השיקולים, ולכן חשוב שנדע איך לתמחר נכון!!!.

מצד אחד, חשוב שנקבל תמורה ראויה ליכולותינו, ניסיוננו וכלל הערכים המוספים שאנו מעניקים במוצר שלנו, ומצד שני, חשוב שניתן מחיר שלקוחותינו יהיו מוכנים לשלם עבורו.

חלק מהותי מרזי ההצלחה בעסקים שיאפשר לנו כעסק להכניס לקוחות רבים הינו תמחור מוצרים ובדגש על תמחור מוצרים חדשים שהינו תורה שלמה ולא פשוטה בכלל. "תורת התמחור" מכילה כללים רבים חלקם בתחום הכלכלי וחלקם בתחום הפסיכולוגי.

שיטת התמחור מבוססת על 2 היבטים מרכזיים:

בהיבט הפסיכולוגי קיימות מספר שיטות לתמחור:

  1. תמחור מפורט- תמחור בשיטה זו מציג תמחור מעמיק של כמעט כל פעילות שנדרשת כולל חומרים וכן שעות עבודה. שיטה זו תקשה על הלקוח לבקש הוזלות גדולות, כיוון שייחשף לכל הפעילויות והחומרים הנדרשים לטובת ייצור המוצר/שירות למענו (תמחור קמעונאי/סיטונאי הוא קצת שונה).
  2. יצירת חבילות של מוצר/שירות כך שמצד אחד נוכל להוזיל מחירים במוצרים שהם סטנדרטים ובמקביל נביא לרכישת של שירותים אחרים עליהם נרוויח. לדוגמא: מכירת שרתי מחשבים תוך רכישת חבילת שירות למספר שנים- באופן כזה גם משכנו את הלקוח וגם יצרנו קשר ארוך טווח איתו, שיאפשר לנו להציע לו בהמשך מוצרים ושירותים נוספים.
  3. תמחור ע"פ ערך– תמחור זה יעיל למוצר חדשני/ייחודי, כך שהמחיר יקבע בהתאם לערך הנתפס בעיני הלקוח.
  4. תמחור חדירה לשוק– תמחור זה הינו לרוב נמוך (בהרבה) מהמתחרים, וזו במטרה למשוך הרבה לקוחות בזמן קצר מאוד. לרוב, תמחור זה אינו מכסה את העלויות הרבות שיש לעסק, ולרוב השימוש בו יהיה לתקופה קצרה ומוגבלת. חשוב בשימוש בשיטה זו לדעת מה ההשלכות שתהיינה ולנתח לעומק את אופציות היציאה מתקופה זו, כדי שלא ניכנס לסחרור עסקי!

בהיבט הכלכלי קיימות שתי  שיטות עיקריות לתמחור:

  1. תמחור מבוסס שוק – שיטת תמחור פשוטה שדורשת "בדיקה" אצל המתחרים לגבי מחירם של מוצרים אחרים דומים/זהים הנמכרים בשוק. שיטה זו בשפת פשוטה נקראת תמחור מלמעלה.
  2. העמסת עלויות –(Cost Plus) חישוב המחיר בהתאם לעלויות המוצר- עלויות ייצור/שירות (ישירות ועקיפות) בתוספת אחוז רווח רצוי תוך התעלמות מגורם התחרותיות והביקוש בשוק (חיסרון).

לסיכום,

קיימות מספר שיטות רב של תמחור מוצרים, ובחלק מהפעמים אף משלבים בין שיטות (במגוון מוצרים) כדי למקסם רווחים. חשוב להבין שעשייה נכונה של תמחור המוצרים שלכם מהווה גורם קריטי ביותר בהצלחת העסק בהיבט הפיננסי ובכלל.

ולכן, בכל שיטת תמחור חשוב שבעלי העסקים יבטיח כי מחיר המכירה של המוצר מכסה את עלויות הייצור/שירות שלו.

מאמר זה הינו כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ עסקי מלא ומקיף.

רז טישלר, יועץ עסקי

מנכ"ל רזי ההצלחה בעסקים

כתבה מעניינת:

חגיגת קונצילה ריגטה עם עגבניות שרי צלויות, קלמטה ומוצרלה צילום אפיק גבאי (1)

קונצילה ריגטה – איטלקית 100%

שתפומתחשק לכם איטלקית 100% על הצלחת? קבלו מתכון של פסטה קונצילה ריגטה עם עגבניות שרי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.