Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1578580264:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 29518
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט - זהר הצפון | תעודת המחצית של הפועל עירוני כרמיאל: חלום העליה עדיין חי | היכנסו לראיון
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות הספורט |
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => הפועל עירוני כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => תעודת המחצית של הפועל עירוני כרמיאל: חלום העליה עדיין חי
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => יו״ר המועדון עומרי דרור מסכם את הסיבוב הראשון: מה הוא חושב על אחוזי ההצלחה של הקבוצה המדורגת שניה, מדוע הוחלף המאמן ומה דעתו על הביקורת בעקבות ההפסדים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 54
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2020-01-09
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 333
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 468
        )

)
עומרי דרור איצטדיון 2019-05
עומרי דרור. צילום ארכיון

תעודת המחצית של הפועל עירוני כרמיאל: חלום העליה עדיין חי

שתפו

יו״ר המועדון עומרי דרור מסכם את הסיבוב הראשון: מה הוא חושב על אחוזי ההצלחה של הקבוצה המדורגת שניה, מדוע הוחלף המאמן ואיך מתמודד המועדון עם ההפסדים

מאת גיל דובריש

אחרי 11 מחזורים, שהם בדיוק מחצית העונה בליגה ג׳ מחוז גליל עליון, הגיע הזמן לעשות סיכום אמצע. הפועל עירוני כרמיאל מדורגת במקום השני עם 25 נקודות, 4 פחות מהמובילה מכבי אחווה שעב. יחס השערים 7-37. הקבוצה הובילה את הטבלה כמה מחזורים, אבל אז הגיעו 2 הפסדים (בבית) מתוך 3 משחקים והעונה קיבלה תפנית. המאמן שאול צ׳וקרל הוחלף בידי ההנהלה ובמקומו מונה ואסים עבאס.
בראיון עם עיתון זהר הצפון ופורטל זהר.נט, אומר יו״ר המועדון עומרי דרור כי אין לו ספק שהקבוצה עומדת בציפיות המוקדמות, למרות הביקורות.

– עומרי, איזה ציון היית מעניק לקבוצה על הסיבוב הראשון?

״ציון 10, חד משמעית. עמדנו בציפיות ומעבר לכך. קח את מכבי שעב לדוגמא, הם קבוצה שקיימת כמה שנים, בחמש העונות האחרונות שעב התברגה באופן קבוע במקומות 3-5 והשנה הם פרצו קדימה. אני לא מתכוון לחכות חמש שנים כמוהם, אבל אל לנו להיות חזירים מדי״.

קיראו עוד על כדורגל בפורטל זהר.נט:

לדברי עומרי, ״הקמנו השנה קבוצה חדשה יש מאין, אחרי 3 וחצי עונות בלי קבוצת כדורגל בוגרת שייצגה את כרמיאל ועם קבוצת נוער שמשחקת בליגה האחרונה. הקמנו הכול מהתחלה, זאת אומרת שהיינו צריכים לדאוג להכל, החל מהגרביים ועד להחתמת שחקנים ולצוות מקצועי. עשרות אלפי שקלים מהתקציב הושקעו בדברים מסביב כי זו קבוצה חדשה. שלטים, ביגוד, ציוד, כדורים, הרשמה בהתאחדות וכדומה. התמיכה העירונית היא לא מהגבוהות בליגה ביחס לשאר הקבוצות, מדובר על כ-180 אלף ש״ח, בנוסף גייסנו מעל 300 אלף שקלים מספונסרים חיצוניים כדי להעמיד קבוצה ראויה. כמו כן אנחנו לא מתוקצבים על ידי הטוטו, זה יקרה החל מהעונה השלישית. בגלל שעדיין אין ממשלה נבחרת, מעוכבים תקציבים ואנחנו עדיין לא קיבלנו החזר על הוצאות אבטחה ובינתיים צריך לממן מהקופה שלנהו את ההוצאות. בואו ניכנס לפרופורציות, נבין שאנחנו נמצאים בשנה הראשונה של הקמת המועדון״.

– מה קורה עם השחקנים הכרמיאלים בקבוצה?

״פתחנו את העונה עם יותר מ-12 כרמיאלים בסגל. נכון עזבו 3-4 כי לאור המיקום שלנו בצמרת היינו צריכים להתחזק בעמדות מסויימות והם לא קיבלו מספיק דקות משחק. היום יש 8-9 כרמאלים בסגל, שזה יפה ומכובד מאוד למקום שני בליגה, כולם מקבלים שכר אצלנו״.

הקבוצה החלה את העונה בצורה מצויינת, אומנם הודחה מהגביע כבר בסיבוב הראשון אלב בליגה רצה למעלה עם 7 נצחונות ותיקו אחד בבית מול צפת החזקה. ואז באו שני הפסדי בית מול כפר סמיע ומול שעב.

״התחלנו מצויין,הובלנו את הליגה״ אומר דרור. ״ההפסד בבית לאבו סנאן היה ׳פלטה׳, אסור היה להפסיד שם, אבל אי אפשר לכנות את מה שהשגנו עד עכשיו במילה ׳כישלון׳. אני שומע שאנשים מביעים אכזבה מהיכולת שלנו. לא לשכוח שאנחנו עדיין בצמרת, במקום השני… בנוסף אנחנו משתפים שחקנים צעירים ומוכשרים. בשבת האחרונה שותף שחקן נוער בבוגרים, 5 שנים לא היה דבר כזה בכרמיאל, גם כשהייתה הקבוצה הקודמת. נמשיך לשתף שחקני נוער, מאמן הבוגרים ימשיך לבקר ולצפות במשחקים ואימונים של הנוער והנערים. השבוע שני שחקנים מקבוצת נערים א׳ התאמנו עם הבוגרים״.

– האם לדעתכם הפער של 4 נקודות מהמובילה ניתן לסגירה?

״קודם כול אפשר לעלות ממקום ראשון – אבל גם ממקומות 2-3, יש פלייאוף בסוף העונה. אנחנו בתמונה. החלפנו מאמן, הבאנו שחקנים חדשים – החתמנו את מוטי קדוש ועוואד קדח שכבשו צמדים במשחק הבכורה. בתחילת העונה לא הצבנו למטרה לעלות ליגה, אלא להתברג בצמרת. עכשיו לאור התוצאות נוצרה המטרה להעפיל לליגה ב׳. כשהקמנו את הקבוצה לא ידענו אם נצליח להביא 11 שחקנים שישחקו בליגה, זה לא פשוט וקל, אבל עשינו את זה. הגענו למצב שאנחנו לא מתביישים בשאיפות העלייה שלנו. אנחנו משקיעים הרבה כסף שהוא ברובו פרטי מהספונסרים. לא באנו לנוח ולגזור קופון, אנשים לא מבינים כמה שזו עבודה קשה, אנחנו משקיעים מזמננו הפרטי על חשבון שעות עבודה ושעות עם המשפחה למען הקבוצה, ואנחנו מתוסכלים לא פחות מכול האוהדים אחרי הפסדים״.

– החלפתם מאמן לפני המחזור ה-11, אחרי שני הפסדים בלבד. מבחוץ זה נראה שנכנסתם לפאניקה.

״נוצר מצב שהיה צורך בשינוי אחרי 2 הפסדים ב-3 משחקים. הרי לא נחליף 15 שחקנים… אני, אושרי (לוי, המנהל המקצועי והשוער, ג.ד) ושאול ישבנו ביחד והחלטנו שזה הפתרון הטוב ביותר כרגע. לשני הפסדים יש משמעות גדולה מאוד בליגה של 22 משחקים בלבד. אסור להפסיד נקודות. אבל, אנחנו לא בפאניקה. הבאנו מאמן שהוא ׳שועל׳ בליגות הנמוכות, הוא עלה מליגה ג׳ לליגה א׳ בתוך שנתיים עם כפר כנא. אנחנו משחקים פעמים רבות מול קבוצות במגזר וזקוקים למישהו שמכיר את האנשים ואת הליגה מקרוב. שאול צ׳וקרל לא עזב, לא פיטרנו אותו, הוא נשאר במועדון ועובד במחלקת הנוער. הוא יקבל סמכויות רבות. יש לו ידע בכדורגל שאין לאנשים אחרים, בטח לא ברמות האלה. גם אם לא נעלה, אני יודע שנעמיד תקציב זהה בשנה הבאה ואנחנו נעלה – אם לא העונה, אז העונה הבאה בסופו של דבר. זה עניין של תהליך, אנחנו שם, נעמוד במטרה בליגה א׳ בתוך חמש שנים. הוכחנו שאנחנו מסוגלים להביא את הכסף ונוכיח זאת שוב. הספונסרים שלנו מחוברים לקבוצה ומאוד מרוצים, והם ימשיכו לתמוך גם אם נעלה גם אם לא, הם ישארו איתנו״.

– איך אתה מתמודד עם הביקורות על הקבוצה בעקבות ההפסדים?

״כשניצחנו אף אחד לא דיבר וזה בסדר. כשהפסדנו משחק-שניים קמו האנשים שחיכו על הגדר. אני אומר להם – ואמרתי זאת גם בתחילת העונה, אם יש מישהו שחושב שהוא יכול לעשות יותר טוב מאיתנו, לגייס תקציבים ולנהל את המועדון טוב יותר, שיבוא ויהיה חלק מאיתנו. אם למישהו יש רעיונות טובים הוא מוזמן להציע. עוד לא קרה שאמרנו ׳לא׳ למישהו מכרמיאל שרצה להיות חלק מאיתנו. כול המערכת שלנו, מהאפסנאי ועד לאנשי המדיה ובעלי התפקידים שעובדים אצלנו בגרושים, הם כרמיאלים. אגב בניגוד לביקורות מסוייימות – אני מדגיש, אין פוליטיקה אצלנו, יש לנו אנשים שבבחירות המקומיות הצביעו עבור מועמדים שונים לגמרי״.

– מילה לקהל, כדי שימשיך למלא את המגרש?

״הקהל נפלא. ראית פעם בכרמיאל מגרשים מלאים? כמעט 500 איש בכול משחק בית! מתי זה קרה ועוד בליגה ג׳ ולא רק בליגה א׳? גם בהפסדים מגיעים מעל 250-300 איש מכרמיאל לכול משחק. אנחנו לא גובים מחיר על כרטיס, בצפת למשל, משלמים על כרטיס כניסה… מנסים ליצור תרבות ספורט חדשה, החל מהנערים והנוער, שיתופי פעולה בין המכללה לכדורגל ואופק כרמיאל… קורים פה דברים טובים בלי קשר לשאלה אם נהיה בליגה ב׳ או לא. עוד נגיע לשם, אבל אנשים צריכים להבין שדברים לא הוקוס פוקוס. זה תהליך ממושך״.

כתבה מעניינת:

איתי מגל מדיה הפועל עירוני כרמיאל

אחרי השוער: גם חלוץ קריית ים חתם בכרמיאל

שתפו מאת גיל דובריש הליגה בפתח ובהפועל עירוני כרמיאל ממשיכים להתחזק – עם רכש נוסף …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *