Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1445514122:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 11127
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => תעשיין
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל: תעשיין שעזב את כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => תעשיין שעזב את כרמיאל: בגלל חוסר התייחסות מהעירייה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 69
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 2698
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/10/IMG_9369.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל: תעשיין שעזב את כרמיאל
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => תעשיין שעזב את כרמיאל: בגלל חוסר התייחסות מהעירייה
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => תעשיין
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

תעשיין שעזב את כרמיאל: בגלל חוסר התייחסות מהעירייה

שתפו

קינן שטיינברג ניהל במשך 12 שנים בית מלאכה לייבוא ותיקון צינורות הידראוליים, עד שהעירייה דרשה ממנו לשלש את גובה הארנונה שהוא משלם. הוא פיטר אחד מעובדיו והעתיק את העסק לעפולה: לא השאירו לי ברירות. העירייה בתגובה: שומת הארנונה שלו בוצעה במשך השנים בטעות ובחסר ועל כן היא תוקנה

מאת גיל דובריש

בעיריית כרמיאל מחפשים כל העת דרכים למשוך לכאן יזמים ותעשיינים, אבל הסיפור הבא יכול לשמש דווקא, כמדריך “טוב” כיצד לא מושכים את היזמים לכאן…

קינן שטיינברג, ניהל עד לאחרונה בית מלאכה באזור התעשייה, בשם הידרו טכניקה, בו הועסקו 5 עובדים, שכולם למעט אחד – כרמיאלים. הוא הגיע לכאן ביחד עם משפחתו מעפולה, בשנת 2002 וכעבור שנה העתיק גם את את בית המלאכה שלו לכרמיאל. העסק שלו מתמחה במערכות הידראוליות, יבוא ציוד וביצוע תיקונים והתאמות למפעלים בכרמיאל ובאזור. הסיבה למעבר לכרמיאל בעשור הקודם הייתה לדבריו שיפור באיכות החיים וחסכון בעלויות, מאחר שרוב לקוחותיו נמצאים בכרמיאל.

בית המלאכה הקטן פעל כאן במשך 12 שנה, ובשלב מסויים התרחב ועבר למקום מרווח יותר. “במשך שנים רבות סבלתי מחוסר התייחסות מוחלט של הגורמים העירוניים לצרכי העסקים”, מספר שטיינברג. “זה מתחיל בדבר בסיסי כמו תשתיות לקויות. למשל, פינוי אשפה. עיריית כרמיאל לא מפנה זבל באזור תעשייה. איפה עוד נשמע שכל עסק צריך לתחזק מכולה כדי לפנות את האשפה על חשבונו? בכל אזור תעשייה שאני מכיר בארץ, האשפה מפונה למכולות והעירייה דואגת לפנות את תכולת המכולות. כאן בכרמיאל, נאלצתי להביא בכל פעם מכולה כדי לפנות את הפסולת, או שהייתי לוקח את שקיות האשפה איתי ברכב ומשליך בפח ליד הבית. מדובר בפסולת מצטברת, אוכל, שתיה, וכדומה. דבר נוסף – כבישים משובשים רבים באזור התעשייה, גרמו במשך השנים לשחיקה ופגיעה ברכבים שלנו. הכבישים לא טופלו במשך שנים”.

לדברי קינן, עם הבעיות הללו הוא עוד איכשהו הסתדר. אלא שלפני כחצי שנה, הוא הרים ידיים. “יום אחד, הגיע לבית המלאכה אדם שהציג עצמו מטעם העירייה וסיפר שנשלח כדי לבצע בדיקות. אני לא הייתי שם באותו רגע, העובדים שלי סיפרו שהאיש החל לצלם את המקום, שאל שאלות על טיבו של העסק והלך. אחרי שבועיים-שלושה קיבלתי מכתב מעורך דין שמייצג את העירייה ובו נאמר לי כי העסק שלי אינו משמש כבית מלאכה אלא כמחסן ועסק מסחרי ולפיכך, נדרשתי להוסיף סכום של 16 אלף שקל נוספים לתשלומי הארנונה השנתית”.

לדברי שטיינברג הנדהם, בעקבות שינוי הסטטוס של המקום, שולש סכום הארנונה הנדרש ממנו. “עד אותו שלב, שילמתי מיסי ארנונה בסביבות 8000 שקלים לשנה, בחישוב של 47 שקל למ”ר ועל שטח של 186 מ”ר. בעקבות הבדיקה שבוצעה, הוגדל שטח העסק וכללו בו חלק מהחנייה בחוץ וכן שטח שמשמש כמדפים גדולים ועליהם מונח ציוד, אותו החליטו להחשיב כגלרייה, למרות שאין מעבר לאנשים במקום. כמו כן הוקפץ הסכום ל-90 ש”ח למ”ר. הייתי המום, אשתי פנתה לעירייה, כדי לדבר עם האחראית על הנושא, היא הפנתה אותנו לעו”ד שמטפל בעניין הזה וזה מסר לנו די באופן ברור, כי אם יש טענות, הכל יתברר בבית המשפט. נותרנו אובדי עצות: העירייה לא מוכנה לטפל בנושא ועורך הדין לא מוכן לדון בכך. מקרה דומה אירע לשכן שלי במתחם, בעל עסק למיזוג אוויר, ואני מניח שאנחנו לא היחידים שחוו זאת. גם הוא שוקל כעת לעזוב את כרמיאל”.

כועס ופגוע, פנה שטיינברג לעורך דין כדי לבדוק עימו מה ביכולתו לעשות, אך זה ריפה את ידיו כשאמר לו שלרשות מקומית ישנה הסמכות לבצע שינויים כראות עיניה ואין דרך של ממש להתגונן מולה. קינן הפנים את העניין והחל לשקול את אפשרויותיו. “הבנתי שאם אני צריך לקחת עורך דין ולפתוח בהליכים משפטיים, זה ידרוש ממני הרבה זמן וכסף ובינתיים אני עוד צריך לשלם את הארנונה. אני לא מכיר את הבכירים בעירייה, לא פניתי אליהם, אני איש עבודה, אין לי זמן לכך. עלי לדאוג ללקוחות שלי, לתת להם שירות, לא מתאים לי להישאר במקום כזה, אם זו הדרך שבה מתייחסים אליי”.

לפני כחודשיים החליט שטיינברג לעזוב. הוא ומשפחתו עברו להתגורר בכפר תבור ובמקביל הודיע לבעל הנכס כי למרות הצער הכבד, הוא מפנה את המקום ומעתיק את בית המלאכה בחזרה לעפולה. “שוחחתי גם עם העובדים, אמרתי להם שאני מצטער, אני לא יכול להיות בן ערובה בידי משרד עורכי דין והצעתי להם להמשיך לעבוד איתי. מלבד עובד אחד שנאלצתי לפטר כל השאר הסכימו להמשיך לעבוד בעפולה. כמובן שהמעבר הזה השפיע על המשפחות של כולנו, אבל לא השאירו לי ברירות”.

– הצטערת לעזוב את כרמיאל?

“בתור תושב נהניתי מכל רגע. לדעתי העירייה מתפקדת מאוד יפה, מעל ומעבר. איכות החיים בשכונות עצמן, מבחינת הנקיון ושמירה על החזות, היא גבוהה מאוד. אבל, אני כעסק קטן לא הרגשתי איכפתיות. אולי בגלל שאני לא גדול כמו מפעל כתר, הרגשתי שהם מוותרים עלי בקלות, לא הייתה להם שום בעיה עם זה שעזבתי, הם לא צריכים, לא סופרים אותי”.

בתגובה לדברים מסר ראש לשכת ראש העיר, כרמי שלום: “בבית העסק הידרו טכניקה נערכה בדיקה ונמצא כי שומת הארנונה שלו בוצעה במשך השנים בטעות ובחסר ועל כן היא תוקנה. מכל מקום, התלונה נמצאת בבדיקה בעקבות מכתב שהתקבל בעירייה. לאחר הבדיקה תימסר התייחסות כוללת. העירייה מקפידה מאוד לעשות הכל כדי לסייע לבעלי העסקים קטנים כגדולים להתפרנס ולהרוויח בכבוד ותמשיך לעשות כך”.

כתבה מעניינת:

עבודה היברידית מהבית ומהמשרד

שתפועבודה היברידית מגפת הקורונה שהתרחשה בארץ ובעולם לפני כמה שנים בודדות יצרה שינויים מהותיים בדפוסי …


4 תגובות

  1. עם כל הכבוד לתשובתו של הרל"ש, העובדה שבעל העסק העתיק את מקומו לעפולה יש בה כדי להעיד כי העירייה לא הקפידה "לעשות הכל כדי לסייע לבעלי העסקים קטנים כגדולים להתפרנס ולהרוויח בכבוד" וחבל.

  2. כרמיאל פשוט נורא במקום לדאוג לעיר ככה "עיריית כרמיאל " מתגמלת בעלי עסקים קטנים .

  3. זה כל כך צפוי שעיריית כרמיאל תבריח מכאן עסקים
    מה ייבנו במקום? עוד מרכז קניות כמובן…

  4. יואיל אולי איש להצביע על מהלך חכם ויצירתי אחד של ראש העיר שהוא מהגרועים בארץ? מה קרה בכמעט שלושים שנות כהונתו. תנסו להצביע על מהלך ואו עשיה ראויה לשמה. אה כן הנסיעות לחו"ל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *