תקדים עולמי לאורט כרמים: ביה”ס קיבל תו תקן למצוינות ארגונית של האיחוד האירופאי

שתפו

ה-OECD הסמיך את אורט כרמים כבית-ספר המחויב להוביל ולהניב תוצאות מצוינות ואיכותיות

בשבוע האחרון קיבל בית ספר אורט כרמים, בהנהלתו של יואב קוסן, הכרה של ארגון ה-OECD כארגון המחויב, פועל ומניב תוצאות למצוינות ואיכות ארגונית, על פי המערכת לאיכות ומצוינות. המבדק להסמכת ביה”ס בתקן האיכות והמצוינות בסטנדרטים אירופאיים נעשה ע”י מכון התקנים הישראלי, המוסמך היחידי בישראל להסמכה שכזו.

בשעות אחר הצהריים המאוחרות של יום שני שעבר הדהד בחלל חדר הישיבות בביה”ס המשפט: “התקבלתם למשפחת המצוינות של EFQM”. הודעה זו נמסרה מפיהם של הסוקרים מטעם מכון התקנים הישראלי, אשר שהו בביה”ס באותו היום, כדי לבחון את העשייה במהלך שלוש השנים האחרונות, ולהחליט אם בי”ס כרמים ראוי לקבל את תו המצוינות הארגונית מטעם האיחוד האירופי. להודעתם הוסיפו הסוקרים מילות הוקרה על המחויבות של הצוות לפעול ברוח המצוינות, על ההובלה והמנהיגות ועל הרצון לשיפור מתמיד. הם התייחסו בדברי הסיכום לתהליכים שנעשו בביה”ס, לרכישה ושימוש בכלי ניהול, לאימוץ מתודות עבודה, לתוצאות העיקריות ובעיקר לפיתוח חשיבה ארגונית.
מרגע קבלת תו התקן הצטרף אורט כרמים לאגד של ארגונים השואפים למצוינות, ושהוגדרו ככאלה לאחר עמידה בכל הסטנדרטים והדרישות המדוקדקות, כמו משרד ראש הממשלה, האגף למצוינות ואיכות בנציבות שירות המדינה, בתי חולים, אוניברסיטאות, מחוז צפון של משרד החינוך, רפא”ל ועוד.
זהו תקדים עולמי, היות ועד כה לא ניתנה הכרה זו לבתי ספר בענף החינוך, אלא רק לאוניברסיטאות ומכללות בעולם.

המסע החל לפני שלוש שנים, כשביה”ס נבחר ע”י מחוז צפון של משרד החינוך, לאחר מיון קפדני, כאחד מ-15 בתי ספר המתאימים להצטרף להכשרה, הטמעה ובקרה של תכנית ה-EFQM. מדובר במערכת אסטרטגית, הוליסטית, אשר יושמה באוניברסיטאות ומכללות בעולם וכן בארגונים ציבוריים ועסקיים אחרים והביאה להישגים חסרי תקדים בשיפור תפוקות וביצועי הארגונים המטמיעים. מטרתה של התכנית להפוך את בית הספר לאיכותי ומצטיין ולקדם את התפוקות והתוצאות שלו ביחס ללקוחותיו: תלמידים, הורים וקהילה.

בראש התוכנית בביה”ס עומדת רכזת האיכות, ריטה לוי, והליווי המקצועי נעשה ע”י יועצת ארגונית, רחל נעים-שחף, מטעם היחידה לאיכות תכנון ובקרה במחוז הצפון.

לתוכנית שלושה שלבים. הראשון הוא שלב המבדק העצמי, השני הוא שלב העבודה של צוותי שיפור והשלישי הוא שלב ביצוע השינויים ופתירת הבעיות, שנמצאו טעונות שיפור. כיום נמצא “אורט כרמים” בעיצומו של תהליך ההטמעה והתוצאות כבר ניכרות בשטח.

יואב קוסן, מנהל ביה”ס, מתייחס לקבלת תו התקן ואומר: “ביה”ס הוכיח כי הטמיע תרבות ארגונית האומרת שכאשר טוב יותר אפשרי, הטוב לא מספיק. הכניסה למהלך נבעה מתוך אמונה בחזון ביה”ס, ומכאן בתהליכים ארגוניים מעמיקים ומתמשכים ובהכרה בחשיבותם. שלוש השנים שבמהלכן הטמענו את עקרונות האיכות והמצוינות הביאו לידי ביטוי את חיוניותו של סגל ביה”ס ואת נכונותו להתגייס ולתרום להצלחת התהליך. ‘אורט כרמים’ מוכר עתה ע”י ה-OECD כמחויב, מוביל ומניב תוצאות של מצוינות ואיכותיות לא על מעשה זה או אחר, אלא על אמת מוכחת, דרך, יושרה, רוח, נחישות, מחויבות, מקצועיות ותוצאות. כולנו יחד בדרך הכרמים – להוביל לאיכות ומצוינות”.

כתבה מעניינת:

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה. צילום: דרור מילר

סוף הסכסוך: המכללה האקדמית להנדסה מתנתקת מרשת אורט

שתפוהסכם ההיפרדות בין המכללה האקדמית לבין רשת אורט קיבל תוקף משפטי. המשמעות: המכללה האקדמית לא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.