Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1452419511:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 12190
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - תקציב 
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => תקציב בצל השחיקה מהכנסות הארנונה והעלייה בשכר
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => תקציב
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 2222
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/01/הדס-לנקסנר-גזברית-העירייה-1025.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

תקציב בצל השחיקה מהכנסות הארנונה והעלייה בשכר

שתפו

תקציב העירייה לשנת 2016 יעמוד על 263.2 מיליון שקלים, עלייה של 0.54% בלבד לעומת אשתקד. גזברית העירייה ענת לנקסנר: חסרים בתקציב 11 מיליון ש"ח. ראש העיר עדי אלדר: אנחנו מנסים להסתדר עם מה שיש

מאת גיל דובריש

מועצת העיר אישרה ברוב קולות את הצעת התקציב לשנת 2016, שתעמוד על 263.2 מיליוני שקלים. מדובר בעלייה מזערית של 0.54% לעומת תקציב 2015, שעמד על 261.77 מיליון שקלים. בישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר, הצביעו ארבעת אנשי סיעת האופוזיציה נגד ההצעה, ושלושה חברי מועצה נעדרו מסיבות שונות. שיעור הגידול הנמוך בתקציב, מלמד על שחיקה חמורה בהכנסות העירייה מארנונה והיטלים, מאידך בוצעה הפחתה בהוצאות השכר ופעולות בסך כ-5 מיליון שקלים בכדי לאזן את התקציב.

לפני כחודש שיגר ראש העיר עדי אלדר מכתב אל מנכ”ל משרד הפנים, ובו התריע על האפשרות כי העירייה תתמודד בקרוב, לראשונה מאז הקמתה, עם גירעון כספי מאחר שחסרים כ-11 מיליון שקלים בקופה. זאת משום שנעשה שימוש בעודפים האחרונים ובקרנות השונות כדי לאזן את התקציב לשנת 2016. עם זאת, קיים חשש אמיתי וכבד לקראת שנת התקציב הבאה, 2017, משום שלעירייה לא נותרו רזרבות כספיות.

גם השנה, כמו בשנתיים קודמות, לא תהיה העלאה חריגה של ארנונה בכרמיאל. המיסים יעודכנו באופן אוטומטי בהתאם לחוק ממשלתי בשיעור 1.27%. עקב אי העלאת המיסים, הכנסות העירייה מארנונה נשחקו בשנתיים האחרונות, דבר הגורם לחוסר של כ-5 מיליון שקלים בתקציב. לדברי ראש העיר, “לפני כשנתיים רצינו להעלות את הארנונה – שהייתה מסייעת לתקציב העירייה. לצערי לא אושרה ההעלאה ע”י הממשלה ובעצם אין לנו העלאות במיסים. אנחנו מנסים להסתדר עם מה שיש”. אלדר הזכיר כי העירייה סופגת מדי שנה 20.4 מיליון ש”ח בצורת הנחות בארנונה לזכאים.

סעיף ההכנסות הגדול ביותר הוא כמובן סעיף הארנונה, גובה ההכנסות הצפוי יעמוד השנה על 138.46 מיליון שקלים. עוד סעיפי הכנסות בולטים – הקצבה של רשתות החינוך (אורט ואמי”ת) בגובה 33.6 מיליון ש”ח, רווחה 26.5 מיליון ש”ח, מענק כללי ממשלתי בגובה 8 מיליון ש”ח ותשלומי הורים במערכת החינוך – 5.36 מיליון ש”ח.

בטור ההוצאות הסעיף הגדול ביותר היה ונשאר שכר העבודה, בגובה 126.15 מיליון ש”ח. יצויין כי החישובים אינם כוללים את הסכם השכר שנחתם במגזר הציבורי ואשר אמור להוסיף עוד לעלות הכוללת. כמו כן תשלם העירייה השנה, 10.67 מיליון שקלים בגין פרעון מלוות. עומס המלוות שנטלה העירייה עומד כיום על 63.2 מיליוני שקלים. סעיפי הוצאות “כבדים” נוספים הם רווחה – 29.24 מיליון ש”ח, הנחות בארנונה כפי שצויין 20.4 מיליון שקלים וסעיף פעולות אחרות 32.61 מיליון ש”ח.

ראש העיר עדי אלדר ציין כי השנה יצאו לגימלאות 30 עובדים שבמקומם לא נקלטו עובדים חדשים. “מחקנו 30 משרות. אנחנו מנסים לייעל את הוצאות העירייה ולחסוך, אך משתדלים שלא לפגוע בעבודת העירייה”.

ראש מינהל הכספים וגזברית העירייה, ענת לנקסנר, הוסיפה לדברי ראש העיר ואמרה: “חסרים בתקציב 11 מיליון שקלים. על מנת לכסות את החוסר, עשינו שימוש ב-3 מיליון ש”ח עודפים משנים קודמות והוצאנו כספים מקרן. כמו כן הכנסות מריבית ודיבידנדים יועברו ישירות לתקציב השוטף במקום שישמשו לתב”רים (תקציבים בלתי רגילים המשמשים לפיתוח, ג.ד). עשינו הכל כדי לכסות את הפער התקציבי, מצאנו תשובות ופתרונות חד-פעמיים. השימוש בהם הוא לשנה זו בלבד, ב-2017 לא יהיו עוד רזרבות חד-פעמיים”.

כתבה מעניינת:

טיפים להגשת הצהרת הון נכונה

שתפומערכת פורטל זהר.נט בתוך המרקם הפיננסי של ישראל, הגשת הצהרת הון עומדת כמשימה מרכזית עבור …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *