Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1484066928:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 16447
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => ״בעירייה לא הזילו דמעות כשעזבתי״
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => אחרי שנה סוערת בתפקיד יו״ר מועצת ההורים העירונית, עוזב ירון מישורי את תפקידו ומסכם את הקדנציה שכללה משבר ביחסים עם מינהל החינוך ולא חוסך בדברי ביקורת: ״העירייה משקיעה בנראות של מערכת החינוך, פחות בתוכן״
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => בעירייה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => בעירייה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => ״בעירייה לא הזילו דמעות כשעזבתי״
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אחרי שנה סוערת בתפקיד יו״ר מועצת ההורים העירונית, עוזב ירון מישורי את תפקידו ומסכם את הקדנציה שכללה משבר ביחסים עם מינהל החינוך ולא חוסך בדברי ביקורת: ״העירייה משקיעה בנראות של מערכת החינוך, פחות בתוכן״
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 60
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 243
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 900
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2017/01/20161222_184008.jpg
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 243
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => ״בעירייה לא הזילו דמעות כשעזבתי״
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => אחרי שנה סוערת בתפקיד יו״ר מועצת ההורים העירונית, עוזב ירון מישורי את תפקידו ומסכם את הקדנציה שכללה משבר ביחסים עם מינהל החינוך ולא חוסך בדברי ביקורת: ״העירייה משקיעה בנראות של מערכת החינוך, פחות בתוכן״
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => בעירייה
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => ״בעירייה לא הזילו דמעות כשעזבתי״
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => אחרי שנה סוערת בתפקיד יו״ר מועצת ההורים העירונית, עוזב ירון מישורי את תפקידו ומסכם את הקדנציה שכללה משבר ביחסים עם מינהל החינוך ולא חוסך בדברי ביקורת: ״העירייה משקיעה בנראות של מערכת החינוך, פחות בתוכן״
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

״בעירייה לא הזילו דמעות כשעזבתי״

שתפו

אחרי שנה סוערת בתפקיד יו״ר מועצת ההורים העירונית, עוזב ירון מישורי את תפקידו ומסכם את הקדנציה שכללה משבר ביחסים עם מינהל החינוך ולא חוסך בדברי ביקורת: ״העירייה משקיעה בנראות של מערכת החינוך, פחות בתוכן״

מאת גיל דובריש

לפני כחודש אמר ירון מישורי, שלום ותודה רבה להנהגת ההורים, אחרי שנה סוערת למדי בתפקיד יו״ר מועצת ההורים העירונית, שנה שהתאפיינה בנתק בן מספר חודשים עם העירייה.

ירון מישורי (51), תושב כרמיאל משנת 1997, נשוי ואב לרותם ולתומר שמשרתים כיום בצבא. הוא שימש כחבר הנהגת ההורים במשך 17 שנה כשהוא ״הולך״ בעקבות הילדים, תחילה כיו״ר גני הילדים כשילדיו היו בגן, המשיך כיו״ר ועד הורי בית הספר הרעות ויו״ר הועד באורט הורוביץ ואח״כ סגן יו״ר הוועד באורט פסגות. השיא היה בבחירתו לתפקיד יו״ר הנהגת ההורים העירונית בשנה״ל הקודמת. תפקיד זה נהוג למלא במשך שנתיים ברציפות, אך מכיוון שילדיו סיימו ללמוד והתגייסו לצבא, לפי חוזר מנכ״ל ולפי פורום ההורים היישובי, חל עליו איסור להמשיך בתפקיד.

– איך אתה מסכם את כהונתך כיו״ר הנהגת ההורים? היה קשה יותר ממה שחשבת?

״זה היה טוב ואינטנסיבי, הרבה פעילות מול הרשות, מול ההורים ומול בתי הספר. לא הצלחנו ליישם את כל היעדים שהעמדנו לעצמנו בשנה שעברה שאחד המרכזיים בהם זה מיצוב הנהגת ההורים מול הרשות. עוד כמה נושאים שעסקנו בהם ללא הצלחה היו תקצוב סל תרבות לגני הילדים, הגדלת ההרשאות של הרשות לרכישת מוצרים דידקטיים לגנים והגדלת ההרשאות בנושא חומרי ניקיון״.

– מה ההישג הגדול ביותר שרשמת השנה?

״אני חושב ששיתוף הפעולה עם הרשות ברמת האוזן הקשבת, טובה יותר מכפי שהיתה, גם מתן תיקי גב למסיימי י״ב שעומדים להתגייס בפורמט של שקל מול שקל עם העירייה, הארכת שעות האבטחה בבתי הספר והפחתה בתשלומי ההורים עבור הביטוח הרפואי לתאונות אישיות לתלמידים, אם כי זה הישג ברמה הארצית״.

מישורי מתוודה ואומר בכנות כי הדרישות של מועצת ההורים לא הושגו בשנה״ל האחרונה, ואף יותר מכך – בעקבות המחלוקות נוצר משבר אמון בקשר עם מינהל החינוך, שנמשך קרוב לשלושה חודשים. ״זה התחיל בצורה חיובית, בפגישה עם ראש העיר ובהמשך בפגישות חודשיות עם מינהל החינוך, בהשתתפות ראש המינהל מנחם שיכל, אני וסגניותיי, ענת בראונשטיין ואלה טלקר״ אומר מישורי. ״סיכמנו דברים אבל עם הזמן התברר לנו שחלק מהסיכומים לא יצאו לפועל. בשלב מסויים פנינו במייל לראש העיר ולראש מינהל החינוך, פרסנו במייל את כל הבעיות שיש לנו והסיכומים שהושגו בינינו ואשר לא טופלו. יש לציין שחלק מהנושאים שביקשנו לטפל בהם, הועברו בחזרה לטיפולנו ההורים, אף-על-פי שללא התערבות העירייה איננו מסוגלים לטפל בהם. בעירייה לא אהבו את הסגנון של ההודעה שלנו ולמשך כמה חודשים נוצר נתק בין הצדדים, עד שירד מסך העשן וחידשנו את הקשר. מה עם הבעיות שהתרענו עליהן? בחלקן טופלו, בחלקן לא״.

– מה דעתך על שיתוף הפעולה של העירייה עם הנהגת ההורים כאן?

״אם להקביל זאת לציון בבית ספר, לדעתי טעון שיפור. העירייה יכולה לעשות יותר כדי ליצור שיתופי פעולה עם הנהגת ההורים, להתנהל בשקיפות גדולה יותר ובפתיחות, אפילו לייצר יחצ״נות עצמית, למשל, עשיתם פרויקט נפלא או גייסתם תקציב? אני מצפה אם זה לא משהו שגרתי, שישתפו את מועצת ההורים, תנו לנו להבין שאתם עושים עבודה, לא רק שנבוא בטענות אליכם, אלא שנדע לשבח ולטפוח על השכם ושזה יהיה קשר דו-צדדי. מילת המפתח היא פתיחות ושקיפות. למשל הייתי מצפה שיהיה שיתוף פעולה של הרשות עם ההורים בפתיחת גני ילדים ובעיקר בסגירת גנים, פיזור הילדים בגנים ברחבי העיר וגם זאת מצופה לעשות בשיתוף פעולה ולא בקריאה על גבי דפי העיתון. אם היו רואים בנו כלקוח לאורך שנים, שיתוף הפעולה והתוצאות היו לגמרי אחרות ובוודאי שלטובה.. אנו מבחינים בשינויים רבים של נראות – כיתות חדשות ואמצעים חדישים, אך מנראות יפה לא יצאו תלמידים מלומדים יותר או טובים יותר. הטיפול צריך להיות הרבה יותר מעמיק ומקצועי״.

– יש תחושה שלהנהגת הורים אין באמת כוח או סמכות. בשביל מה אנחנו צריכים את הגוף הזה שלא יכול לממש את עצמו?

״זה שהגוף הזה שנקרא הנהגת הורים לא מממש את עצמו בצורה המקסימלית, זו עובדה, זה תמיד היה כך. אבל כוח יש, השאלה איך אתה משתמש בו. אחרי האיחוד בין בתי הספר הורוביץ ומגדים השבתנו את בית הספר אורט פסגות למשך שלושה ימים, כי היו סעיפים שראינו בהם חשיבות עליונה לטיפול מיידי, בעיקר נושאים בטיחותיים. העירייה בסופו של דבר התרצתה ותיקנה. הבעיה בהשבתה, שמדובר מבחינתנו בנשק יום הדין – לנו כהורים יש אחריות על הילדים. אז תלמידי גנים ובתי ספר יסודיים יסודיים צריכים השגחה וזה פוגע בהורים, התלמידים הגדולים יותר משוטטים ברחובות וזה פתח לאלימות וונדליזם. אנחנו לא אוהבים להשתמש בנשק הזה״.

– לפני שבועיים נאבקו עשרות הורים בביה״ס רקפת בתוכנית להפוך אותו לביה״ס משלב. לא שמענו מילה מההנהגה העירונית. נוצר מצב שבו הורים מוצאים את עצמם לבד בלי התמיכה והגיבוי שלכם.

״ביה״ס רקפת הוא לא דוגמה טובה, כי זה קרה בדיוק במעבר בין שתי הנהגות הורים, אין ספק שהעיתוי והתזמון לא היו טובים. מי שהתנגד שם בעיקרון להפיכת ביה״ס למשלב, היה ועד שכונת גבעת רם, אשר אין בסמכותו לקבוע מה יקרה בבית הספר. מי שאמור להחליט אלה הנהגת ההורים הבית ספרית והנהלת ביה״ס. בפועל הייתה מחלוקת בין ההורים לבין עצמם״.

– מה הייתם עושים אילולא היה עיתוי כזה, איך הייתם ניגשים לפתור את הבעיה?

״שאלה קשה. צריך לזכור שבסופו של דבר אנחנו מייצגים את ההורים. היינו יושבים ביחד עם כל הצדדים, שומעים אותם ועושים הכל כדי שההחלטה הסופית תהיה הכי נכונה לטובת התלמידים. אני חושב שפרויקט ביה״ס המשלב הוא יפה ומבורך, אבל צריך להיות עם היד על הדופק, לוודא שזה לא פונה למקומות אחרים, למשל להפיכתו של בי״ס לממלכתי דתי. אם הנהגת הורים באחד מבתי הספר תברך על כך, ביחד עם ההנהלה, אז אין שום סיבה שלא לתמוך בצעד כזה״.

– עיריית כרמיאל מצהירה דרך קבע שהיא משקיעה בחינוך, עדי אלדר כאיש חינוך נוהג לומר בריש גלי שזה הנושא החשוב ביותר. גם אתה מרגיש כך?

״מערכת החינוך בעיר אינה משתבחת עם השנים אלא ההפך הגמור, לצערי רמת החינוך בכרמיאל אינה מהגבוהות בארץ. לפני 15 שנה אנשים הגיעו לכרמיאל בגלל החינוך, היום זו לא הסיבה ואף ישנם מספר לא קטן של תלמידים הגרים בעיר ואינם לומדים כאן. העירייה משקיעה הרבה מאוד בנראות, אבל לא יוצאת מגדרה כדי להשקיע בתוכן. לא חסרות לי דוגמאות: העירייה למשל, לא מסבסדת סל תרבות בגני טרום חובה, מה שרשויות אחרות כן עושות. כמו כן עיריית כרמיאל לא משקיעה בסבסוד סל התרבות כסל, פרט לשכר של מנהלת סל תרבות. יש עיריות שמעבר לתשלומי ההורים, המשלמים לפי חוזר מנכ״ל, מוסיפות מתקציבן לסל כדי להעשיר את הפעילות או לסבסד הסעות כדי שתשלומי ההורים יממנו אך ורק את התרבות ולא את מה שמסביב. עוד נושא: עיריית כרמיאל מסבסדת בסכום של כ-20 אלף ש״ח בשנה הורים שידם אינה משגת לטובת העשרה בגני הילדים, עד כמה שאני יודע התשלום הזה כבר 88 שנים לא התעדכן ולא עלה. בנושא המסעות לפולין – משרד החינוך החליט להוריד ב-30%% את הסיוע לילדים מעוטי יכולת אבל העירייה לא מממנת מתקציבה הישיר את ההפרש שנוצר. כתוצאה מכך נפגעים תלמידים שלא עומדים בקריטריונים. עם כל הנאמר, אין ילד שרוצה לצאת ולא יוצא, אפילו אם אין ביכולתם של הוריו״.

– אם היינו פונים לעירייה ולהורים בהנהגה ושואלים איזה מין יו״ר היית, מה היו אומרים לדעתך?

״לדעתי בעירייה לא הזילו דמעות כשעזבתי את התפקיד. לעומת זאת, אני סבור שההורים מוקירים תודה ויודעים להעריך. הייתי רוצה להמשיך בתפקיד שנה נוספת אבל זה לא תלוי בי״.

– מה אתה ממליץ למחליפתך בתפקיד, ענת בראונשטיין, שנבחרה בשבוע שעבר, לעשות בשנתיים הקרובות?

״ראשית כל אני מברך את ענת בראונשטיין, גיא מרציאנו וחברי מועצת ההורים ומאחל לכולם בהצלחה. אני מאחל לענת הצלחה רבה במילוי תפקידה, שתצליח בעזרת שיתוף פעולה עם רשות, שהמועצה תצליח להביע את דעתה להשפיע על המערכת, בעיקר עם כל מנהל החינוך וראש העיר. הייתי ממליץ לענת לנהוג בשיתוף פעולה אך לא להסס לנהל משברים בעת הצורך. הייתי מציע לה לפנות בכל נושא משמעותי לפורום ההורים הישוביים כדי לקבל המלצות, הן משפטיות והן עצות שנובעות מתוך נסיון, אני מאוד נעזרתי בהם״.

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: ״חבל שמר מישורי מנצל את תפקידו על מנת לקדם את מעמדו הפוליטי ותוקף את מערכת החינוך המצויינת הקיימת העיר. עיריית כרמיאל משקיעה מיליונים בתחום התוכן בבתי הספר ואם היה פונה למנהלי בתי הספר היה שומע על פרוייקט פסיכולוגיה חיובית במימון משותף של העירייה, אם היה שואל את מנהלי התיכוניים היה שומע על סל שעות לתגבורים במימון משותף של העירייה. אם היה שואל את מנהלי בתי הספר היה שומע על כיתת מל"א – יצירת מרחב לימודי אחר. אם היה שואל את הגננות היה שומע על תוכנית אור לטיפוח והתערבות במימון העירייה. לו רק היה שואל היה מגלה על תוכנית הסייבר, סל מדע, תוכנית מיכאל, מלגות הפיס לחונכי פר"ח ועוד פרוייקטים חינוכיים רבים. לו רק היה טורח לבדוק היה מגלה מה נעשה במערכת החינוך. וכן, העירייה משקיעה גם בחזות המבנים מתוך מחשבה ליצור סביבת לימודים נעימה ובטיחותית. חבל שמר מישורי משאיר אדמה חרוכה לבאים אחריו״.

כתבה מעניינת:

פסטיבל מחול צילום שי ברמי 2022

פסטיבל המחול נדחה לסוכות וזו הסיבה

שתפוראשוני: מסתמן כי הפסטיבל שנועד להתקיים בחודש יולי יידחה לחול המועד סוכות בחודש אוקטובר. הסיבה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *