Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1476089788:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 15722
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => ״הבן שלי נענש פעמיים״
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/10/תלמיד-עצוב-מכוסה-1063-1.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => הבן
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => הבן
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => ״הבן שלי נענש פעמיים״
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בית ספר שבו למד תלמיד מכרמיאל עד לפני שנה, סירב לקבלו בחזרה בטענה שהוא מפגר בחומר הלימודי. האם מאשימה את ביה״ס ביצירת הפערים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 63
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 243
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 449
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/10/תלמיד-עצוב-מכוסה-1063.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-image-id] => Array
        (
            [0] => 15724
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 243
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => ״הבן שלי נענש פעמיים״
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => בית ספר שבו למד תלמיד מכרמיאל עד לפני שנה, סירב לקבלו בחזרה בטענה שהוא מפגר בחומר הלימודי. האם מאשימה את ביה״ס ביצירת הפערים
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => הבן
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => ״הבן שלי נענש פעמיים״
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

    [rank_math_facebook_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/10/תלמיד-עצוב-מכוסה-1063-1.jpg
        )

    [rank_math_facebook_image_id] => Array
        (
            [0] => 15724
        )

)

״הבן שלי נענש פעמיים״

שתפו

בית ספר שבו למד תלמיד מכרמיאל עד לפני שנה, סירב לקבלו בחזרה בטענה שהוא מפגר בחומר הלימודי. האמא כועסת: הפערים בלימודים נוצרו מלכתחילה בגלל התנהלותו של אותו בית ספרשעכשיו מסרב לקבלו

מאת גיל דובריש

הסיפור הזה יכול לקרות גם לכם, כך מזהירה תושבת העיר, אם לתלמיד שביקש לחזור לבית הספר בו למד, אחרי שלמד שנה בבית ספר אחר. בקשתו לשוב וללמוד בבית הספר שאותו עזב רק שנה קודם לכן, נתקלה בסירוב מוחלט וזאת בטענה כי הוא נמצא בפיגור גדול יחסית לרמת הלימודים הנדרשת.

האם, מספרת כי בנה נ׳ (השמות המלאים שמורים במערכת) למד בבית ספר בכרמיאל במשך שלוש שנים, בתחילה בכיתה רגילה. בכיתה ח׳ בוצע בביה״ס אבחון פסיכודידקטי שקבע כי הנער סובל מליקויי למידה ויש להעבירו לכיתה קטנה יותר המיועדת ללקויי למידה. ״האמנתי לבית הספר וקיבלתי את תוצאות האבחון הפנימי בלית ברירה. בגלל המצב הכלכלי לא יכולתי להרשות לעצמי לבצע אבחונים פרטיים על חשבוני״ אומרת האם. בנה הועבר לכיתה מיוחדת שם למד במשך כשנה וחצי. ״התקופה הזו יצרה נסיגה רבה מאוד אצל בני״, היא טוענת. ״בכל פעם ששאלתי אותו מה למדו שם, אמר שצפה בתוכניות טלוויזיה. פניתי מספר פעמים להנהלת ביה״ס והתלוננתי על כך שלא טורחים ללמד את התלמידים בכיתה. אבל זה לא שינה דבר״.

כאשר סיים את השנה השניה שלו בכיתה המיוחדת, ביקש התלמיד לשנות מסגרת אחרת. ״הוא הרגיש שזרקו אותו בין הכסאות ושהוא לא התקדם כלל ברמה הלימודית״, מספרת אימו. ״לבקשתו רשמתי אותו לבי״ס אחר מחוץ לעיר. במקביל חסכתי כסף וביצעתי אבחון במכון פרטי שהתוצאות שלו היו שונות לגמרי מהאבחון הפנימי שביצע בית הספר. לפי הממצאים החדשים, לא היה שום צורך במעבר לכיתת לקויי למידה והתחוור לי שהלימוד בכיתה קטנה לצד תלמידים אחרים עם ליקויי למידה, בעצם פגע בו בצורה קשה״.

האם ממשיכה ומספרת כי בבית הספר החדש, התקדם בנה בצורה משמעותית בחומר הלימודי והחל לסגור פערים, אולם בסוף השנה הודיעו על סגירת המוסד מסיבות שונות. ״לא נשארה ברירה אלא לחזור לבית הספר הקודם, כדי להשלים 12 שנות לימוד, בקיץ פנינו לביה״ס והבאנו איתנו את האבחון החדש ואת התעודות מהשנה החולפת, אבל נתקלנו בסירוב מיידי, בנימוק שנוצרו פערים גדולים מדי בחומר הלימודים וכי רמתו של בני אינה מתאימה לרמה הלימודית בבית הספר״, אומרת האם. ״בני נענש פעמיים ע״י אותו בית ספרפעם אחת בגלל אבחון לקוי שגרם לשיבוצו בכיתה לא מתאימה וגרם לנסיגה קשה מאוד ובפעם השניה, כשבית הספר סירב להכיר באחריותו לנזק ולא קיבל אותו בחזרה ללימודים. הבן שלי סובל מחוסר ביטחון ומרגיש שהוא אוויר בעיני אותו בית ספר״.

בעקבות התשובה השלילית, נרשם הנער לביה״ס תיכון אחר בכרמיאל שם הוא מקווה להשלים את הפערים ולסיים את 12 שנות הלימוד בהצלחה.

״אינני רוצה לחשוף פרטים אבל אני חושבת שהסיפור של בני יכול לשמש תמרור אזהרה לכל ההורים״ מסכמת האם. ״אני ממליצה לכל הורה מהנסיון האישי שלי, להיזהר מהאבחונים הפנימיים של בתי הספר. אל תקשיבו בצורה עיוורת לפסיכולוגים ולמורים. לכו ועשו אבחון פרטי, יתכן מאוד שתגלו תוצאות שונות. אנחנו הפסדנו זמן רב, שנתיים מהחיים של הבן שלי, בגלל שהאמנתי באופן עיוור במערכת״.

כתבה מעניינת:

המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל

בצל המלחמה: בכרמיאל ידונו איך להשתקם

שתפוהאם התעשייה הישראלית והאקדמיה ערוכות להתמודד עם משברים ואתגרים, כיצד התעשייה והאקדמיה משתפות פעולה בעת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *