Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1506951150:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 18563
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2017/10/רותם-ינאי-1112.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => ״התשובה שלי למהלכים פוליטיים תמוהים: עשיה, עשיה, עשיה״
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון / הציטוט בכותרת שייך לסגן ראש העיר רותם ינאי, על רקע הניסיון לצרף את משה קונינסקי לקואליציה. בראיון מיוחד הוא מספר על שיתוף הפעולה עם רינה גרינברג, מגלה מה דעתו על הפוליטיקה המקומית ומדגיש: בזמן שאחרים מנהלים קמפיין פוליטי, כבר למחרת הבחירות, אני וחבריי עסוקים בשליחות הציבורית
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => ״התשובה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => ״התשובה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => ״התשובה שלי למהלכים פוליטיים תמוהים: עשיה, עשיה, עשיה״
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => הציטוט בכותרת שייך לסגן ראש העיר רותם ינאי, על רקע הניסיון לצרף את משה קונינסקי לקואליציה. בראיון מיוחד הוא מספר על שיתוף הפעולה עם רינה גרינברג, מגלה מה דעתו על הפוליטיקה המקומית ומדגיש: בזמן שאחרים מנהלים קמפיין פוליטי, כבר למחרת הבחירות, אני וחבריי עסוקים בשליחות הציבורית
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 70
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 355
        )

    [essb_pc_facebook] => Array
        (
            [0] => 2
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => ״התשובה שלי למהלכים פוליטיים תמוהים: עשיה, עשיה, עשיה״
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => הציטוט בכותרת שייך לסגן ראש העיר רותם ינאי, על רקע הניסיון לצרף את משה קונינסקי לקואליציה. בראיון מיוחד הוא מספר על שיתוף הפעולה עם רינה גרינברג, מגלה מה דעתו על הפוליטיקה המקומית ומדגיש: בזמן שאחרים מנהלים קמפיין פוליטי, כבר למחרת הבחירות, אני וחבריי עסוקים בשליחות הציבורית
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => ״התשובה
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => ״התשובה שלי למהלכים פוליטיים תמוהים: עשיה, עשיה, עשיה״
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון / הציטוט בכותרת שייך לסגן ראש העיר רותם ינאי, על רקע הניסיון לצרף את משה קונינסקי לקואליציה. בראיון מיוחד הוא מספר על שיתוף הפעולה עם רינה גרינברג, מגלה מה דעתו על הפוליטיקה המקומית ומדגיש: בזמן שאחרים מנהלים קמפיין פוליטי, כבר למחרת הבחירות, אני וחבריי עסוקים בשליחות הציבורית
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

״התשובה שלי למהלכים פוליטיים תמוהים: עשיה, עשיה, עשיה״

שתפו

הציטוט בכותרת שייך לסגן ראש העיר רותם ינאי, על רקע הניסיון לצרף את משה קונינסקי לקואליציה. בראיון מיוחד הוא מספר על שיתוף הפעולה עם רינה גרינברג, מגלה מה דעתו על הפוליטיקה המקומית ומדגישבזמן שאחרים מנהלים קמפיין פוליטי, כבר למחרת הבחירות, אני וחבריי עסוקים בשליחות הציבורית

מאת גיל דובריש

בשעה שקואליציה ואופוזיציה מתרופפים בכרמיאל, על רקע מאבקי כוחות פוליטיים בתוך המועצה, סגן ראש העיר רותם ינאי ממשיך לדבוק בשלו.

מאז שמונה לתפקיד סגן ראש העיר ללא שכר לפני כמעט ארבע שנים, מפלס ינאי את דרכו בעקביות ובהתמדה וגם אם אינו מכריז על כך בפומבי, סביר מאוד להניח שבבחירות 2018, נראה אותו מתמודד לראשות העיר. בשבועות האחרונים הוא ניצב ביחד עם רינה גרינברג בראש המתנגדים לצירופו של משה קונינסקי לקואליציה.

– רותם ינאי, שנה וקצת לפני הבחירות, אפשר להודיע על התמודדותך לראשות העיר?

״נשארה עוד למעלה משנה עד לבחירות. אם וכאשר אחליט להתמודד, אני מבטיח להודיע על כך לכולם, כשליח של ציבור תושבי כרמיאל אני מתמקד כעת אך ורק בעשייה. בזמן שאחרים מנהלים קמפיין פוליטי, כבר מיום למחרת הבחירות הקודמות, אני וחבריי עסוקים בשליחות הציבורית ובקידום יוזמות למען העיר. התשובה שלי למהלכים פוליטיים תמוהים היא עשיה, עשיה, עשיה.

– לא משנה מה תעשה, יאמרו שכל  הפעילות שלך, כל צעד, מכוונים לבחירות הבאות.

״אני מזכיר לך שאני סגן ראש עיר ללא שכר. בזמן ובמשאבים שנמצאים ברשותי, אני מעדיף להיות ענייני וממוקד ולפעול כמיטב יכולתי כשליח ציבור של תושבי כרמיאל. שום דבר מהעשייה שלי, לא נועד בשביל לשפר עמדות פוליטיות, או להכין אותי לתפקיד כזה או אחר, אלא אך ורק מתוך תפיסה של מה כרמיאל צריכה, מה יחזק אותה, מה נכון לתושבים. אלה השאלות שמעניינות אותי, ולכך אני מקדיש זמן ומשאבים, תוך כדי תעסוקה בכל שאר הדברים שאני עושה, בחיי המקצויעיים והאישיים. המטרה שלי היא להיטיב עם תושבי העיר״.

– אתה רואה בעצמך כמועמד ראוי להנהגת העיר?

״אני מאמין במנהיגות מעצימה, כזו שלומדת ומאפשרת התפתחות מתמדת של כל האנשים הסובבים אותה, כזו שמשמשת כמרחב לשיתופי פעולה והגשמת חלומות. למזלי, במסע הציבורי שלי, בורכתי בצוות של אנשים נפלאים, שתורם מזמנו, יכולותיו וכשרונותיו לטובת הציבור והעיר כרמיאל. כל אחד מהם מעורר השראה בתחומו, בעשיה שלו ושל כולנו יחדיו, זה אינו מובן מאליו ועל כך אני מוקיר תודה. ולשאלתך… כן״.

רותם ינאי. צילום: אליסה מילובידובה

– בתוך הפילוג הקיים במועצה, באיזה מחנה אתה מוצא את עצמך?

״אני במחנה של תושבי כרמיאל. בשבועות האחרונים אני פוגש את הפוליטיקה המקומית במלוא כיעורה. התנגדתי ופעלתי נגד יוזמות פוליטיות שאין בהן שום כוונה להיטיב עם כרמיאל, אלא רק לסייע פוליטית לאדם זה או אחר. אני נשאר נאמן לדרכי, לערכיי ולציבור בכרמיאל״.

– מדוע אתה מתעקש ומתנגד כל-כך להרחבת הקואליציה?

״עד לרגע זה, לא קיבלתי סיבה עניינית אחת על השאלה כיצד היוזמה הפוליטית הזו תורמת לכרמיאל. יש 13 חברי קואליציה מול 4 חברי אופוזיציה. ביחס כוחות כזה, האם יש מישהו שימנע העברת החלטות במועצה? עד היום הקואליציה תיפקדה בצורה נכונה, כמובן שהיו מחלוקות, אבל בסופו של דבר ידענו לעבוד ביחד. אני חושש שהרחבת הקואליציה היא לא הסיבה האמיתית למהלכים היום״.

– האם לא הרגשת בקדנציה הזו, שההנהגה הקיימת משאירה אותך מחוץ לתמונה?

״לימים הרגשתי אאוטסיידר, כי לא דיברתי את השפה. בתור סגן ראש העיר עם שני מנדטים וללא שכר, ניסיתי בכוחותיי, בזמן ובמשאבים שלי, ליצור יש מאין וליזום, להיות יצירתי וכמה שיותר ענייני ומעשי. ניסיתי לא לבזבז זמן על פופוליזם״.

– ומה שקורה כיום, לדעתך זה פופוליזם?

״כן, זה מה שקורה עכשיו. לגבי השותפות בהנהגה, אני יכול לספר לך שאף לא פעם אחת התקיימה ישיבה של ראש העיר וסגניו, מה שיכול היה לשפר את שיתופי הפעולה בינינו ולמנוע חיכוכים מיותרים״.

– אתה יכול לספר לנו על היחסים המתחממים בינך לבין ממלאת מקום ראש העיר, רינה גרינברג?

״השותפות עם רינה מבחינתי היא עניינית לטובת כרמיאל. יש לי הרבה הערכה אליה. בעבר היו בינינו חיכוכים, למשל כשביקשתי לקדם את המועצה הדתית למקום מאיר פנים יותר, כשביקשתי לשפר את מצב הספורט בעיר ולעזור לקהילות שונות בכרמיאל, גם כשהיו חיכוכים בינינו על הנושאים האלה, הייתה לי הערכה לעשייה של רינה בעיר. כיום שיתוף הפעולה הוא ענייני, כל ישיבה וכל עניין במועצה נבדקים לגופו של עניין. לגבי העתיד הפוליטי, כל נושא יעמוד בפני עצמו. יש כבוד הדדי ואנחנו מתייעצים ביחד, יש בינינו קשר, לאן זה יילך ואיך זה יתפתח, ימים יגידו״.

– אתה מנהל חברה עצמאית, זה למעשה מקור הפרנסה שלך – משום שכסגן אינך מקבל שכר. איך אתה מחלק את זמנך בין התפקידים?

״אני ראשית כל איש חינוך. אני מורה לחינוך גופני ומחנך כיתה. הקמתי חברה העוסקת בחינוך, העצמה ופיתוח חוסן באמצעות משחק, אתגר, הרפתקאות ומסעות בטבע. את הזמן שלי אני מחלק בין המרחב המקצועי, המשפחתי והציבורי. יום עבודה יכול להיות מאוד מגוון ומעניין, אני תמיד נמצא עם בגדים להחלפה בהישג יד, משיעור חינוך גופני עם בגדי ספורט אני יכול תוך 10 דקות לשבת בפגישת עבודה בעירייה עם הצוות שלי לקידום פרויקטים בעיר, עם ראש העיר, עם נשיא המכללה או עם שר שהגיע לביקור. שילוב העולמות האלה, חינוך ושליחות ציבורית, הוא מרתק".

– אתה מרוצה מהעשייה שלך בארבע השנים שבהן אתה מכהן כסגן ראש עיר?

״תראה לי עוד מחלקה בעיריה שמשלשת את התקציב שלה. המחלקה לתרבות וחינוך ערכי שבאחריותי מתקוצבת בחצי מיליון שקל בשנה, אך תושבי כרמיאל נהנים מיותר מ-1.4 מיליון ש״ח בשנה, בזכות שיתופי פעולה מגוונים עם משרדי ממשלה וגופים שונים, בשיטת שקל מול שקל והתייחסות לכספי ציבור בחרדה ובכבוד. וכאן מגיעה יותר ממילה טובה למנהל המחלקה החרוץ והמקצועי, ספי חוטר, שעושה מלאכת קודש של ממש במחלקה ובכלל למען כרמיאל. העשייה לא מסתכמת רק בענייני המחלקה, בנוסף למענה של פניות תושבים רבים בעיר, ישנה עשייה במישורים רבים נוספים בכל תחומי העיר, מתוך כוונה לנסות ליזום וליצור, לחשוב מחוץ לקופסה. הרבה מהיוזמות שלי מתקבלות, חלק גדול מהן נמצא כרגע בתהליכים שונים. בארבע השנים האחרונות קיימנו אינספור אירועים ופרויקטים וקידמנו יוזמות שונות ומגוונות שאני גאה מאוד בהן במסגרת המחלקה לתרבות וחינוך ערכי״.

רותם ינאי וגיא מרציאנו עם השר נפתלי בנט. צילום ארכיון: אלכס הובר

– אתה מתכוון למחלקה שנוצרה יש מאין מתוקף הסכמים בעת מינוייך לתפקיד סגן ראש העיר?

״הייתה מחלקה כזו, בשם אחר – קראו לה תרבות תורנית. גם היום יש מחלקה כזו, מה היא עושה ומדוע צריך עוד אחת? אני לא יודע ולא עוסק בזה. המחלקה באחריותי עסוקה בעשייה למען תושבי העיר. למעלה מ-30 אלף תושבים משתתפים מדי שנה בפעילויות, באירועים, במופעים וביוזמות השונות שלנו. בכל שנה יש פרויקט דגל אחר – לפני שנתיים היה כתיבת ספר התורה של ילדי כרמיאל, בשנת תשע״ו זה היה ׳כרמיאל עולה לירושלים׳. זה פרויקט שאני גאה בו במיוחד. זיהינו שבשנים האחרונות תלמידים רבים והוריהם לא ביקרו באופן יזום בירושלים. החלטנו לצאת בפרויקט שאפתני בשנת החמישים לשחרור ירושלים, להוציא את כל תלמידי כרמיאל ביחד עם מאות הורים, מנהלים ומורים, לסיור חווייתי ומיוחד בעיר הבירה. מחזה מרגש במיוחד היה לראות בסוף כל סיור כזה, את כל השכבה שיצאה מבתי הספר השונים בעיר, דתיים וחילונים, בטקס סיום משותף עם דגל ישראל ענק ברחבת הכותל. את הפרויקט של המחלקה לשנת תשע״ח אני שומר בהפתעה. אני יכול רק לספר, שמדובר בפעילות חדשה שלא הייתה כמותה בבתי הספר וקשורה באופן הדוק לשנת ה-70 למדינה. זה שיתוף פעולה של מחלקת תרבות וחינוך ערכי, עמותת מבראשית כרמיאל והאגף לתרבות יהודית במשרד החינוך״.

״כמו כן דאגנו במסגרת המחלקה להקים מתחם נשים בכל פסטיבל מחול, שבו מרחב שמאפשר לנשים להשתחרר, לרקוד, ליצור וליזום באופן משוחרר ומעצים, פרויקט שאגב, צובר תאוצה ומתקיים גם במהלך כל השנה. הבאנו מופעים המיועדים לכל הציבור של אומנים מהשורה הראשונה, בהם משה פרץ במופע מיוחד לחיילי כרמיאל, חנן בן ארי, שלמה גרוניך ועוד״.

״ארגנו אירועים רבים סביב כל חגי ישראל – ערבי ראש השנה ולילות סדר מרכזיים לקהילות בפסח, סוכות בשכונות, משתה שושן וקריאת מגילה קהילתית בפורים, אירועי שבועות, תפילות קהילתיות בהשתתפות מאות תושבים בימי כיפור, פסטיבל סליחות בפארק הגליל בהשתתפות בתי הספר בעיר, אירועי חנוכה, תהלוכת ל״ג בעומר קהילתית בשיתוף חב״ד, יום הוקרה לפצועי צה"ל ופעולות האיבה, תהלוכת דגלים ואירועי יום ירושלים, יום העצמאות ועוד. המטרה שלנו היא להביא את החגים ומסורת ישראל בצורה מאירת פנים לכלל הציבור. מסורת ישראל לא שייכת רק לקבוצה מסויימת בעם, היא של כולנו״.

״אנחנו פועלים בכל הרבדים ולמען כל הציבור בכרמיאל. אזכיר למשל, את פרויקט משחקים בשכונה, שמבקר בין כל השכונות ומזמין את התושבים והילדים לצאת ולשחק במשחקי פנאי. השנה הפרויקט יפעל לכל אורך השנה״.

״קיימנו סדרת הרצאות של אנשים מעוררי השראה – הייתה בשנה שעברה סדרה ראשונה מוצלחת והסדרה השניה נמצאת בתהליכי הכנה סופיים״.

״פרויקט אומרים תודה לדור התקומה – שבמסגרתו לפני החגים, ילדים ותושבים מבקרים בבתי קשישים וניצולי שואה, מחממים את לבם ומודים להם על תרומתם לבנית המדינה שאנחנו חיים בה״.

״שישי משפחתי – כבר מספר שנים שספי חוטר ראש המחלקה לתרבות וחינוך ערכי, יוזם קבלת שבת קהילתית בשכונות. בשנים האחרונות זה מתקיים בעיקר בפארק המשפחה ובהשתתפות של מאות תושבים מכל קצוות הקשת בעיר. באותה נשימה אזכיר את פרויקט השבת העולמית. אשתקד הוזמנו תושבי כרמיאל לפעילות משותפת לדתיים וחילונים, הם נהנו ממופע ופעילות סביב נושא השבת הקהילתית. השנה תתקיים סעודת שבת ענקית שאליה יוזמנו כל תושבי העיר. נפרסם בקרוב את כל הפרטים על כך״.

״אחת מגולות הכותרת בפעילות שלנו הוא פרויקט סטארט דיגיטלי – שבא לקדם את כל העסקים הקטנים והמשפחתיים בעיר, באמצעות שיתופם במרחב הדיגיטלי. זהו פרויקט מטעם חברת גוגל עימה יצרתי שיתוף פעולה. סטודנטים מטעם החברה, מבקרים בעסקים הקטנים והמשפחתיים לפי רשימה שהרכבנו – שכוללת למעלה מ-100 עסקים בעיר ומסייעים בהקמת אתר אינטרנט, הוספת מיקום באפליקציית וויז, אזכור במפה של גוגל וכל הדרוש לקידום ושיווק באינטרנט. מתוך מחקר שנעשה בנושא, עסקים שנכנסים למרחב הדיגיטלי מגדילים את פריונם ב-30% בממוצע״.

״פרויקט נוסף שאנחנו מובילים בעיר, תחת ניצוחה של לאה מירוסט, הוא הגדלת הנגישות לנכים בכרמיאל וחיזוק המודעות לזכויות המגיעות לאוכלוסיות מוחלשות ונכים״.

״זה המקום לציין את שותפי לעשיה, גיא מרציאנו, רכז הפרוקטים החרוץ שפועל יומם וליל וקשה לעמוד בקצב שלו לקידום יוזמות למען תושבי העיר, מתוך כוונה מיטיבה… אני יכול להזכיר על קצה המזלג, מעבר לפרויקטים הקודמים שכבר הזכרתי והשתתפות שלו בהם, גם יוזמות של שיפוץ בתי קשישים ומשפחות נזקקות, איסוף סלי מזון, חלוקת ילקוטים וציוד לבית ספר, ארגון מסיבות לחיילים ביחד עם דפנה גיל, הגברת המודעות בנושא שיכחת ילדים בתוך רכבים ועוד״.

״יש הרבה יוזמות וחלומות של תושבי כרמיאל שפנו אליי עם רעיונות והייתה לי הזכות לסייע ולהיות חלק מהמגשמת החלום שלהם. בשנים האחרונות הקמנו בכרמיאל את מדרשת מתת שפותחת זו השנה הרביעית את פעילותה. זו מדרשה לבנות לפני שירות צבאי שמעניקות שנה מזמנן ומחלקות אותו בין לימודים והכנה לחיים לבין התנדבות ועשייה קהילתית מגוונת, בבתי ספר, לרוב לא דתיים, בבתי קשישים, בשכונת המייסדים ועוד. השנה הקמנו מוסד דומה לבנים, בשם מדרשת מטיבתא, מלשון להיטיב, שתהיה ישיבת הסדר יחודית וחדשנית המשלבת לימודים, התנדבות קהילתית ושירות מלא ומשמעותי בצבא״.

״פרויקט נוסף שהחל השבוע הוא ניגון משפחתי, מרכז להורות וזוגיות שמהווה בית לכל כרמיאלי המעוניין במרחב מאפשר של התפתחות, העצמה וצמיחה. יתקיימו במקום סדנאות והרצאות להורים צעירים וזוגות בתהליכי הקמת משפחה״.

״בשנה הקרובה צפויות הפתעות נוספות שקצרה היריעה מלפרט ואני מבטיח שבבוא הזמן המתאים נספר ונעדכן לגביהן״.

– עד כמה עזרו לך הקשרים שלך עם שרים בממשלה?

״הקשר עם שר החינוך, חברי נפתלי בנט וצוותו, הוא רצוף ועל בסיס קבוע. בכרמיאל הושקעו מיליוני שקלים בבניה ובשיפוץ מוסדות החינוך, הקשר בוודאי עוזר לזרז ולקבל מעבר למה שכרמיאל הורגלה לקבל בשנים עברו. בשנה הקרובה צפויים להגיע תקציבים ומיזמים רבים נוספים, פרויקטים, שעות נוספות לבתי ספר. לדוגמא, בארבע שנים האחרונות שבהן אני בתפקיד בתי הספר בכרמיאל קיבלו 100 שעות הוראה נוספות על חשבון משרד החינוך, שמיועדות להעשרה ולימודים. במסגרת תוכנית השר לפיתוח הצפון, שהוא תקציב תוספתי של שר החינוך, כרמיאל קיבלה את פרויקט חוג לכל ילד שבזכותו ילדי ד-ה זוכים לחוג איכותי במחיר סמלי 200 ש״ח לשנה, הפרויקט נמצא בשלבי רישום מתקדמים ואני קורא להורים להזדרז ולהירשם. השר בחר בכרמיאל כדי להכריז כאן רשמית על פתיחת הפרויקט בטקס מיוחד שייערך בקרוב. זה מעיד על הקשרים הטובים בינינו. בנוסף, בעזרת תוכנית השר בנט, פיתחנו את התוכנית המודולרית שמטרתה העיקרית היא לחזק את הקשר עם כל הילדים ובני הנוער בחינוך הפורמלי ובחינוך הבלתי פורמלי, באמצעות פעילות בשכונות השונות בשעות אחה״צ. זה המקום לומר תודה לשולה כהן, סגנית ראש העיר ויו״ר הנהלת רשת המתנ״סים״.

״גם הקשר עם שר החקלאות אורי אריאל הוא מצוין וענייני. השר מסייע רבות לעיר עוד מימיו כשר השיכון, אז אישר את בניית שכונת רמת נבון. הוא תרם רבות לכך שברמת נבון נבנה פי 3 מעבר למה שתוכנן מלכתחילה וכעת כשר החקלאות, מסייע מאוד לפיתוח החווה החקלאית הנפלאה שלנו בניהולו של הראל גוטפרינד. כמובן שישנו קשר חם עם שרת המשפטים איילת שקד וסגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, שמסייע עם בניית מרכז למורשת קרב בבית יד לבנים. כן יש קשר מצויין עם חברי כנסת החרוצים – קשר שמניב תוצאות ומסייע רבות לחיזוק כרמיאל בהיבטים שקצרה היריעה מלפרט. כפי שציינתי, העשייה היא התשובה שלי לכל מה שקורה כיום בפוליטיקה המקומית ואמשיך לפעול בדרכי״.

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …


תגובה אחת

  1. מישהו שאכפת לו

    אני רק אשים את זה פה..
    https://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4752366,00.html

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *