בית / חדשות / חדשות כרמיאל / ״חבלי לידה״: תורים ארוכים במרכז השירות לתושב
מרכז שירות לתושב עיריית כרמיאל צילום עיריית כרמיאל
מרכז השירות לתושב. צילום: עיריית כרמיאל

״חבלי לידה״: תורים ארוכים במרכז השירות לתושב

שתפו

תלונות רבות מצד אזרחים על תורים ושירות איטי במרכז השירות החדש בעירייה. תושבת העיר: ״חיכיתי למעלה מ-3 שעות לקבלת אישור תושב, בזיון!״ העירייה: כ-5000 תושבים הפיקו אישור במחשב, היו תושבים שניגשו ביום הראשון לפעילות מרכז השירות

מאת גיל דובריש

תישארו מעודכנים, הצטרפו לאינסטגרם ולפייסבוק שלנו

תלונות על תורים ארוכים וזמני המתנה ממושכים במרכז השירות החדש לתושב שנחנך השבוע בעיריית כרמיאל.

מרכז השירות הושק רשמית אתמול (יום ראשון) בקומת הקרקע של בניין העירייה ואמור להיות חוד החנית של שיפור השירות לאזרחים, במטרה לאגד את כלל השירותים בעירייה וזאת בנוסף לפיתוח שירותים דיגיטליים. המרכז פועל שלושה ימים בשבוע – בימים ראשון, שלישי וחמישי בשעות הבוקר, בשניים מהימים הללו גם בשעות אחרי הצוהריים (ראשון ושלישי).

ביום הראשון של הפעילות הגיעו למקום עשרות רבות של אזרחים שביקשו סיוע ועזרה בהנפקת אישורי תושב. תושבים שהיו במקום התלוננו על זמני המתנה ממושכים, תורים ארוכים וטיפול איטי וחסר סדר בבקשות.

תושבת העיר, שביקשה לא לפרסם את שמה, סיפרה לנו כי חיכתה למעלה משלוש שעות לקבלת האישור הדרוש. ״הגעתי בשעות הבוקר למקום, היו אולי 50 איש לפניי, אף אחד לא ידע מי אחרון בתור, לא היה סדר, הכול ברדק. אנשים נדחפו בתור במקום אנשים אחרים, אף אחד לא עמד וכיוון את הממתינים בצורה מסודרת. הפקידים עבדו לאט, לקח המון זמן לטפל בכול אחד מהאנשים, לדעתי מינימום חצי שעה לכל אזרח. חיכיתי למעלה מ-3 שעות עד שקיבלו אותי, וגם אז, במקום לסדר את העניין תוך 5 דקות, לקח לפקידים כמעט חצי שעה לטפל בי. בזיון!״

גם זה יעניין אתכם בפורטל זהר.נט:

האישה הוסיפה ואמרה כי ״נכון שאפשר לבצע את התהליך באתר האינטרנט של העירייה, אבל לא כולם הסתדרו עם זה. לי למשל, זה פשוט לא עבד, אז ניגשתי לעירייה״.

תושב אחר שהיה במקום, ציין: ״אומנם היה ניסיון של אחת העובדות לגשת לאנשים ולברר האם הם זכאים לקבלת אישור תושב באופן אוטומטי אבל רוב האנשים המתינו וחיכו על הרגליים, כי מי שהיה מתיישב – היה עלול לאבד את מקומו בתור. אנשים חיכו במשך שעות עד שהגיע תורם. אנשים כעסו מאוד, היו רבים שפשוט התייאשו והלכו בלי לקבל את השירות, אבל המקום התמלא מיד באנשים חדשים״.

בנוסף לתלונות הללו, מנעה תקלה שאירעה במערכת הטלפונים במרכז השירות לתושב מתן מענה לתושבים רבים. אזרחים שניסו להתקשר לא זכו כלל לתשובה. זאת על אף שחייגו למוקד העירייה בשעות הפעילות, בשעה שבה המוקד היה אמור להיות מאוייש.

תגובת העירייה: ״עיריית כרמיאל פיתחה תוכנה יחודית להפקת אישורי תושב. זו העירייה הראשונה שמפיקה מערכת כזאת העומדת בכל הקריטריונים של מס הכנסה שהוא הקובע מי זכאי לקבל אישור תושב. כ-5000 איש כבר הפיקו אישור מהבית ללא כל בעיה. ישנם תושבים שנדרשים להשלים פרטים ואינם רוצים לעשות זאת במערכת האינטרנטית וניגשו למרכז השירות לתושב ביום הראשון לפעילותו לקבל את השירות. אנו מזמינים את התושבים למלא את הבקשות באתר העירייה ללא צורך להגיע למשרדי העירייה״.

כתבה מעניינת:

נוף כרמיאל צילום יונתן שלפי

עלייה חדה בהגירה השלילית מכרמיאל

שתפולפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה העיר ״איבדה״ 699 תושבים בשנת 2018 – ו-1339 תושבים בתוך שלוש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.