Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1501610286:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 18034
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2017/08/גן-דולב-ילדים-מטושטש-1102.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => ״ילדינו אינם סוג ב׳ ״
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון / גן דולב בחינוך המיוחד יועתק בשנה״ל הקרובה לאשכול גני חינוך מיוחד בגבעת רם. ההורים כועסים
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => ״ילדינו
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => ״ילדינו
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => ״ילדינו אינם סוג ב׳ ״
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => גן דולב בחינוך המיוחד יועתק בשנה״ל הקרובה לאשכול גני חינוך מיוחד בגבעת רם. ההורים כועסים: ממתגים את הילדים שלנו כבעלי צרכים מיוחדים, במקום לשלבם עם ילדים מגנים אחרים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 68
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 469
        )

    [essb_pc_facebook] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => ״ילדינו אינם סוג ב׳ ״
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => גן דולב בחינוך המיוחד יועתק בשנה״ל הקרובה לאשכול גני חינוך מיוחד בגבעת רם. ההורים כועסים: ממתגים את הילדים שלנו כבעלי צרכים מיוחדים, במקום לשלבם עם ילדים מגנים אחרים
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => ״ילדינו
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => ״ילדינו אינם סוג ב׳ ״
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון / גן דולב בחינוך המיוחד יועתק בשנה״ל הקרובה לאשכול גני חינוך מיוחד בגבעת רם. ההורים כועסים
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
ילדים בגן דולב. הפנים טושטשו בכוונה

״ילדינו אינם סוג ב׳ ״

שתפו

גן דולב בחינוך המיוחד יועתק בשנה״ל הקרובה לאשכול גני חינוך מיוחד בגבעת רם. ההורים כועסים: ממתגים את הילדים שלנו כבעלי צרכים מיוחדים, במקום לשלבם עם ילדים מגנים אחרים

מאת גיל דובריש

הורי הילדים בגן דולב, גן חינוך מיוחד המיועד לילדים בעלי עיכוב התפחותי המתמודדים עם לקויות שפתיות ועיכוב שפתי, נדהמו לגלות בחודש האחרון, כי ילדיהם לא ימשיכו במבנה הקיים, אלא ייאלצו לעבור לקומפלקס גנים אחר. זאת משום שבמקום הגן הקיים כיום, מתוכנן להיפתח גן יום ארוך דתי.

גן דולב, שהינו גן טרום חובה לילדים בגילאי 3-4, החל לפעול לפני שנה בלבד, במהלכה בוצעו שינויים רבים במבנה על מנת להתאימו לצרכי הילדים, ובכלל זה מתקן מיוחד בחצר וחדר טיפולים ממוזג. בסוף השנה, התבשרו הורים ל-6 ילדים שימשיכו גם בשנה הבאה בגן ויחד עימם הורים לשני ילדים נוספים שכבר נרשמו לגן, כי המבנה הנוכחי ישמש כגן דתי יום ארוך, וזאת עקב רישום יתר של ילדים בזרם הממלכתי-דתי. לפיכך יועבר גן דולב לקומפלקס גנים בגבעת רם, ששימש עד כה את גני נעמת – ביחד עם גן אלווין המיועד לילדים עם בעיות תקשורת וגן דתי לילדים בעלי צרכים מיוחדים. ״אנחנו חושבים שאם כרמיאל חרטה על דגלה את קבלת השונה – זו לא רק סיסמה, זו צריכה להיות דרך חיים״ טוענים נציגי ההורים בגן. ״המסר שאנחנו מקבלים מהעירייה הוא ש-24 ילדים בחינוך רגיל שווים יותר מ-8 ילדים בחינוך מיוחד. ערכנו בדיקה וגילינו שהעירייה לא ביקשה חוות דעת מקצועית מהשירות הפסיכולוגי או גורמים ממתי״א לקראת העתקת הגן. המעבר יתבצע מבלי שיתחשבו בקשיי הילדים ובצורך שלהם להסתגל מחדש לגן – תהליך ממושך שיארך זמן רב. אם בעירייה היו עושים שיעורי בית, אפשר היה לעלות על הבעיה ולמצוא פתרון שמתחשב בכולם כבר לפני מספר חודשים ולא עכשיו, בקיץ״.

״למעשה, מציבים את הילדים בתוך קומפלקס גנים לילדים בעלי צרכים מיוחדים וממתגים אותם בנפרד״ אומרים ההורים. ״עד עתה למדו הילדים שלנו בקומפלקס שכלל גנים רגילים, השתתפו בפעילויות משותפות, הן בחגים והן במפגשים באופן ספונטני במהלך ההפסקות, בחצרות המשותפות. השילוב בין ילדים עם צרכים מיוחדים וילדים מגנים רגילים חשוב מאוד להתפתחות הילדים ולקבלתם בחברה, לימוד קבלת השונה והתייחסות שווה בין הילדים ללא דעות קדומות ובלי קשר ללקות כזו או אחרת. זו חוויה שאנחנו חווים אותה בנוסף לקשיים בהתמודדות היום-יומית. כעת, מעבירים את הילדים שלנו לקומפלקס נפרד ומרוחק, שבו אין גנים רגילים. כדי להמשיך ולבצע את השילוב עם גנים רגילים, יהיה בשנה הבאה צורך לצאת מהגן ולהגיע בצעידה לגנים מרוחקים יותר״.

לדברי ההורים, בנוסף למיתוג הילדים ובידולם באמצעות הקמת אשכול גנים מיוחדים בנפרד, יאלצו הילדים והצוות לעבור תקופת הסתגלות ממושכת למצב החדש ולמבנה, התאמה מחדש של הגן והמתקנים תוך התחשבות בצרכי הילדים. ״כל ילד בגן טרום חובה מסיים שנתיים באותו הגן, דווקא הילדים שלנו שהם בעלי קשיי הסתגלות, ייאלצו להתרגל למקום חדש בפעם השניה בתוך שנה. ככל הידוע לנו, במבנה החדש אין חדר טיפולים והחצר לא מותאמת כפי שהייתה, אנחנו רואים את עצמנו נכנסים שוב למאבקים ובירוקרטיה בחודשים הקרובים, הצוות שוב יעסוק בהעברות והתאמות במקום לעסוק בטיפולים בילדים. כל עיכוב שנובע ממעבר הגן הוא בזבוז זמן ואנרגיות שאמורים להיות מוקדשים לטיפול בילדים. בנוסף, הקומפלקס החדש יפעל בגבעת רם, סמוך למפגעי האבק והלכלוך ברמת נבון. אף אחד לא רוצה שהילדים שלו ילמדו באתר בניה, זו מבחינתנו אמירה נוספת של העירייה. כי מה קל יותר מאשר לשים בגן ליד אתר בניה, ילדים שלא מסוגלים לדבר ולא יודעים להביע קושי והורים שאין להם כוח להתמודד, כי גם כך אנחנו מותשים מהתמודדות היום-יומית. הרי אם היו פותחים גן רגיל בקומפלקס ההוא, הייתה העירייה מתמודדת עם 60 הורים כועסים ולא 16 בלבד. התחושה הכללית שלנו היא שהעירייה פועלת על גב הילדים שלנו ושולחת אותנו אל הלא נודע״, מוסיפים ההורים.

בתגובה נמסר ע״י העירייה: ״עיריית כרמיאל הינה עירייה מובילה בתחום מתן שירותים ופיתוח מסגרות חינוכיות עבור ילדי החינוך המיוחד. בתום תהליך ההרשמה לגני הילדים הוחלט להעביר את פעילות גן דולב למבנה מתאים יותר בגבעת רם בו מתחמים חדשים שיוקמו ע״י העירייה ובהם חדרי טיפולים ומתחם ג׳ימבורי. חמשת הילדים יועברו למתחם המיועד יחד עם הצוות החינוכי שליוו אותם לאורך כל השנה ואותם הילדים מכירים. את תהליך המעבר תלוו פסיכולוגית המכירה את הילדים״.

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *