בית / חדשות / חברה / ״תקועים״ בשכונה

״תקועים״ בשכונה

שתפו

תושבים בגבעת רם נאלצים לחכות זמן רב בחום ובצפיפות בסניף הדואר המקומי כדי לטעון את כרטיסי הרב-קו: ״נהגים מורידים מהאוטובוס קשישים שאין להם כרטיסים״

מאת גיל דובריש

״אנחנו מרגישים תקועים וכלואים בשכונה שלנו״ מתלוננים נוסעים בתחבורה הציבורית המתגוררים בשכונת גבעת רם בכרמיאל. הם מספרים כי הם נאלצים לחכות שעה ארוכה בתורים כדי לטעון את כרטיסי הרב-קו שברשותם בסניף הדואר המקומי – המקום היחיד בכול השכונה שבו אפשר לבצע טעינת כרטיסים.

החל מחודש מאי, לא ניתן לבצע טעינת כרטיסי רב קו אצל נהגי האוטובוסים בכרמיאל. לפי הנחיות משרד התחבורה, יש לטעון מראש את כרטיסי הרב-קו באמצעות כרטיסי אשראי באפליקציה יעודית. ההחלטה השפיעה על ציבור גדול של נוסעים מבוגרים שאינם מחזיקים בכרטיסי אשראי – וכעת נדרשים לטעון את כרטיסי הרב-קו באחד מסניפי הדואר או הקיוסקים המורשים ברחבי העיר.

בגבעת רם, שכונה המחוברת למרכז העיר באמצעות גשר מוטה, מתגוררת אוכלוסיה גדולה של אזרחים ותיקים ועולים מבוגרים שנזקקת לשירותי התחבורה הציבורית כדי להגיע לעיר למטרות שונות, כמו קניות, סידורים ועניינים רפואיים.

גם זה יכול לעניין אתכם:

הבעיה היא שגבעת רם יש רק מקום אחד שבו ניתן לטעון את כרטיס הרב-קו: סניף הדואר השכונתי. הסניף הקטן משמש בנוסף לתושבי גבעת רם, גם את תושבי שכונות רבין ומכוש וכן את תושבי הכפרים באזור, בשליחת דברי דואר, קבלת חבילות ושירותים נוספים. לטענת תושבים בשכונה, במקום יש עומס ותורים ארוכים במשך רוב שעות היום ומי שזקוק לטעינת כרטיסי רב קו נאלץ לעמוד שעה ארוכה בתור.

נינה, תושבת גבעת רם מספרת: ״רכישת כרטיס מנהג האוטובוס היא משימה בלתי אפשרית, יש קשישים שעולים לאוטובוס והנהגים מורידים אותם מכיוון שאין להם רב-קו בתוקף, ושולחים אותם לטעון את הכרטיס שלהם. יש אנשים שצריכים לנסוע לרופא, לקניות, אין להם דרך אחרת לנסוע חוץ מאוטובוס. בגבעת רם זו בעיה קשה מאוד כי יש אפשרות לקנות נסיעות רק בסניף הדואר העמוס. אני חיכיתי פעם אחת במשך שעה וחצי בתור כדי לטעון את הכרטיס. זה מוגזם לדרוש מאנשים מבוגרים וקשישים לעמוד זמן רב כל כך!״

איגור, גימלאי המתגורר בשכונה, אומר: ״לי אין אוטו פרטי, כשאני רוצה לקנות משהו או יש לי תור לרופאה, אני צריך לנסוע באוטובוס. אין ברירה, אני עומד בתור בדואר בחום ובצפיפות במשך המון זמן כדי למלא את כרטיס הרב-קו. יש לחץ וצפיפות, זה גם מסוכן מאוד בתקופה כזו של הקורונה, כי אין שמירה על מרחק״.

מחברת אגד נמסר לנו כי נושא הטענת כרטיסיות הרב-קו ופתיחת עמדות הטענה נמצא באחריותו הבלעדית של משרד התחבורה.

דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה, מסר בתגובה לפנייתנו: ״משרד התחבורה פועל כל העת להוספת נקודות טעינת כרטיסי רב-קו ברחבי הארץ. בעיר כרמיאל יש 11 נקודות טעינה, ובנוסף ניתן להטעין את כרטיס הרב-קו באמצעות המחשב או הטלפון החכם. יצוין כי ניתן להטעין את הכרטיס מראש לתקופה הרצויה, ואין צורך להטעינו עבור כל נסיעה מחדש. משרד התחבורה ינחה את חברות ההטענה – רב-קו אונליין והופאון – להציב נקודות טעינה נוספות בקיוסקים ברחבי העיר״.

כתבה מעניינת:

איילה לרנר. צילום גיא עולמי

״בגלל הקורונה יש אצלנו לא מעט פנים חדשות״

שתפומשבר הקורונה פגע במשפחות רבות שבעבר לא נזקקו לסיוע. ראיון עם מנהלת החנות החברתית של …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.