Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1577962821:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_oembed_a5f8425f98aca8537d07fb12fc4e6604] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_oembed_time_a5f8425f98aca8537d07fb12fc4e6604] => Array
        (
            [0] => 1577961594
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 36124
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט - זהר הצפון | אדם נולד שחקן אמרו את זה מזמן | היכנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => אנשים | כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => לירן יקוטי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% אדם נולד שחקן אמרו את זה מזמן
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אדם נולד שחקן אמרו את זה מזמן | לירן יקוטי מכרמיאל חלם כבר בגיל צעיר להיות שחקן וקומיקאי. בקרוב כול המדינה תכיר אותו מהסדרות שנות השמונים ומשיח
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 66
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2120
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1062
        )

)
לירן יקוטי כרמיאל צילום פרטי
צילום: פרטי

אדם נולד שחקן אמרו את זה מזמן

שתפו

לירן יקוטי מכרמיאל חלם כבר בגיל צעיר להיות שחקן וקומיקאי. לפני כשנתיים עזב את עבודתו בשב״ס והתמקד בקריירה ובקרוב כול המדינה תכיר אותו מהסדרות שנות השמונים ומשיח. ראיון רציני

בלעדי: דניאל אסייג ולירן יקוטי עושים ״צחוקים״ על הסט של ״שנות השמונים״

תישארו מעודכנים, הצטרפו לאינסטגרם ולפייסבוק שלנו

מאת גיל דובריש

לירן יקוטי מכרמיאל, האיש הכי מצחיק בצפון, חלם כבר בגיל צעיר להיות שחקן וקומיקאי. היום מגשים האיש המוכשר והצנוע את החלום ובקרוב תוכלו לראות אותו על המסכים לצידו של שלום אסייג בסדרה שנות השמונים ולצד אודי כגן בסדרה משיח.

לירן יקוטי נולד במושב דובב, תושב כרמיאל משנת 2001, נשוי ואב לשלושה. מאז שהוא זוכר את עצמו, היה הבדרן והמצחיקן של החבר׳ה. בבית הספר, בשכונה, בצבא, בעבודה. לפני כמה שנים החל להעלות סרטונים ליוטיוב שם הוא מגלם מגוון דמויות משעשעות. הסרטון הנצפה ביותר הגיע ל-2.5 מיליון צפיות, ויש עוד סרטונים רבים שבהם יש מיליון צפיות ומאות אלפים.

קומיקאי מגיל צעיר

״אם אלוהים נתן לך מתנה ונולדת מצחיק, אתה לא יכול להיות משהו אחר״ אומר לירן יקוטי. ״שחקן וקומיקאי זה משהו שנמצא בטבע האדם, אם הוא יודע למנף את זה – אז הוא זכה בגדול, אם הוא מחליט להשתיק את החלומות – אז הוא נשאר הבדרן של החבר׳ה״.

– תמיד היית מצחיק?

״איך אומר השיר הידוע? שחקן נולד אמרו את זה מזמן… אני זוכר את עצמי מצחיק מאז שהתחלתי לדבר. כבר בגיל 3 הצחקתי ועשיתי שטויות. בגיל 6 סבתא שלי זכרה לברכה נפטרה, אני זוכר שבני הדודים הגיעו לשבעה וחיכו במיוחד היו מחכים שאחזור מבית הספר כדי שאעשה חיקויים שלהם. הם היו פרסים עם כובעים שמדברים מוזר ואהבתי לחקות אותם. וכך זה המשיך לאורך כול הילדות במושב דובב, ברוך השם. כשיצאנו לטיול בבית הספר, התלמידים רצו להיות איתי אחרת הטיול לא היה מעניין. בבית ספר תמיד נחשבתי דומימננטי בגלל שאני מצחיק, הבדרן של החבר׳ה״.

– חשבת אז לעסוק בתחום הבידור והמשחק?

״בתיכון התחלתי לחשוב על כך ברצינות. בכיתה י״ב חשבתי ללמוד משחק בבית צבי, אבל לימים הבנתי שהקב״ה נתן לי את האפשרות להיות מקצועי ולעמוד מול שחקנים מן השורה גם בלי לעבור את המסלול הזה. כמו שאמרתי קומיקאי ושחקן הוא אחד המקצועות שאלוקים הטביע באדם עוד בשלב הרחם״.

״כשהתגייסתי לצה״ל בצבא היה הניצוץ הראשוני. לא חשבתי על להקה צבאית או תאטרון צה״ל. הייתי חייל מן המניין בגדוד הקשר. אנשים חיפשו איך לסגור איתי שבת כדי לשבת ולצחוק. שירתתי באוגדה 91, אני זוכר מדי ערב לאחר ביצוע המשימות, היו נאספים חיילי הגדוד ליד מנחת המסוקים של האוגדה, הייתי עושה חיקויים, מסתלבט, וכולם היו יושבים ונהנים עד השעות הקטנות של הלילה. השמועה התפשטה באוגדה 91 והחלו להיאסף חיילים שלא קשורים לגדוד. משהו כמו 20-30 חיילים בכול פעם… את אשתי היקרה יעל זכיתי להכיר באוגדה 91, אפילו עזרתי לה לעבור מהחמ״ל של האגודה לגדוד הקשר כדי שנהיה ביחד באותו משרד. אחרי זה עברתי לפיקוד צפון וסיימתי בגדוד תותחנים במחנה קרן. במהלך השירות הצבאי שלחו אותי להופיע באירועים ובערבי הווי בבסיסים שונים. זה העניק לי השראה וביטחון לעסוק בתחום״.

צחוקים בין כותלי בית הסוהר

אחרי שחרורו מהצבא התגייס לירן יקוטי ל…שירות בתי הסוהר. כן, האיש שנולד מצחיק עבד עם אסירים. הוא שירת במגוון תפקידים, בבתי סוהר שונים ואף ביחידת נחשון. ״גם בשב״ס, הנחלתי את הצחוק והבידור, אני הנחיתי את כול הטקסים והאירועים, עשיתי סטנד אפ לחבר׳ה, המטה היה מזמין אותי להופיע בערבי גיבוש ביחידות השונות…״ מספר יקוטי.

לירן יקוטי ושלום אסייג. צילום: פרטי
לירן יקוטי ושלום אסייג. צילום: פרטי

– זה לא נשמע מתאים, בתי כלא עם בידור וסטנד אפ. איך הסתדרת?

״השתדלתי להבליט את הבידור גם במקום הזה. עבודה בין כותלי בתי הסוהר ובמיוחד ביחידת נחשון, היא לא פשוטה מבחינה נפשית. החלטתי שאני משתמש בכלים שיש לי על מנת להגיע בכיף לעבודה, ולעשות כיף בין החברים. אני מודה שאומנם שירתתי בשב״ס אבל הראש שלי היה במקום אחר. לא זנחתי את החלום להיות שחקן וקומיקאי״.

– גם עם האסירים נהגת להצחיק?

״היו גם קטעים כאלה. הייתי מצחיק פה ושם אסירים, כמובן במסגרת החוק ושמירה על דיסטנס״.

הסיפורים האנושיים בפורטל זהר.נט:

בשנת 2015, ניסה יקוטי לראשונה להפיץ את היכולות שלו ברשתות החברתיות והעלה קטע ראשון לפייסבוק. ״זו הייתה מתיחה טלפונית. התקשרתי לבית ספר שדה ומתחתי את הפקידה, חיקיתי אישה פרסיה מבוגרת ושאלתי לגבי טיולים בטבע. כול הזמן שאלתי במבטא כבד, איפה אפשר לראות נחליאלי. מה עם הנחליאלי, מתי יבוא הנחליאלי… העליתי את ההקלטה לפייסבוק ופתאום ראיתי מספר הזויים במספר הכניסות. בעבר, בשנת 2010, העליתי הקלטות שמע של מתיחות לפייסבוק, אבל זו הייתה הפעם הראשונה שפרסמתי סרטון וידיאו. עשיתי עוד אחד, ועוד אחד. וזה תפס״.

יום אחד יצר עימו קשר שי שטוקמן מאולפני שי הפקות בכרמיאל, סיפר לו שהוא ומשפחתו צפו בסרטונים ובכו מצחוק. ״לא הכרנו עד אז״ מספר לירן. ״הוא הזמין אותי לפגישה באולפן שלו והתחלנו לעבוד ביחד. מאז ועד עכשיו שי מלווה אותי מבחינה מקצועית, צילום, עריכה, בימוי. את רוב התסריטים אני כותב״ אומר יקוטי.

הרוכל העזתי

מאז החל שיתוף הפעולה עם שי שטוקמן, מעריך לירן כי פורסמו ביוטיוב ובפייסבוק יותר מ-100 סרטונים מצחיקים. אחד מהם – שבו הוא מחקה רוכל מרצועת עזה, ״שבר״ את האינטרנט והגיע ל-2.5 מיליון צפיות. יש עוד סרטונים שחצו את קו המיליון וישנם עוד רבים שבהם צפו מאות אלפים.

לירן יקוטי אודי כגן. צילום: פרטי
לירן יקוטי ואודי כגן. על הסט של הסדרה משיח. צילום: פרטי

בסרטונים מככבות דמויות שהן פרי מוחו של לירן יקוטי. ״מה שמאפיין את הדמויות היא מימיקה פרועה, נושא מאוד חשוב בתחום שלי, ובעיקר דמויות שמחזירות אותנו לפשטות ולתמימות של פעם. זה מאפשר לקהל להישאב לימים הנוסטלגיים שבהם גדלו. שמתי לב שזה ׳פוגע׳ היטב גם בקהל הצעיר. סגנון שנות השמונים״.

בין הדמויות אפשר למנות את רבי מכלוף הרב המרוקאי שבא לברך מה אבל באמצע תמיד משתגע ומתבלבל; אושנאם הפרסי שחושב שהוא מודרני ואינטלגנטי אבל למעשה נותר תקוע בשמרנות של שנות ה-60; הדמות הפופולרית ביותר הוא הרוכל העזתי שמנסה למכור ממרכולתו ביוקר ובסוף נותן כמעט בחינם. לירן מספר כי בעקבות החיקוי התקשרו לאולפני שי הפקות מרצועת עזה כדי לברר מי הבחור שמחקה אותם… רצו להבין אם הוא עזתי במקור או בחור יהודי… ויש גם שרגא הקיבוצניק, אברהם האתיופי, דמויות של פרסיה, טריפוליטאי, תימני, רוסי, רומני, ועוד מגוון רחב של עדות ודמויות שונות וחיקויים שונים פוליטקאים. ״הכי קל לעשות את ביבי…״ מחייך יקוטי. ״ברוך השם, הקהל אוהב חיקויים״.

– מהיכן אתה שואב את ההשראה לכול הרעיונות והדמויות האלה?

״אלוקים שולח לי המון המון רעיונות, השראות ומילים… אני ממציא תסריטים אבל במהלך הצילומים יש הרבה חלקים ספונטניים. אני יכול לספםר על הרוכל העזתי למשל, הייתי בכרמיאל בתחנת דור אלון, פנה אליי בחור עמוס מוצרים וניסה למכור לי משהו. זהו, אני לא צריך יותר מזה, ישר דמיינתי את הדמות. ישבתי שעתיים בלילה על תסריט, התקשרתי אל שי שטוקמן ואמרתי לו בוא נצלם סרטון – יש לי רעיון ענק״.

על הסט של שנות השמונים

בפברואר 2018 פרש לירן יקוטי מהשב״ס בלב שלם. ״אמרתי תודה לארגון שבו עבדתי כ-13 שנים, והסתכלתי קדימה, לעתיד, מתוך הבנה שמקומי הוא בבידור הישראלי. החלטתי ליישם את החלום״.

לירן יקוטי פרימיירה שנות השמונים. צילום פרטי
לירן יקוטי בפרימיירה של הסדרה שנות השמונים ברשת13. צילום פרטי

לירן פנה אל למני אסייג, התסריטאי של הסדרה שנות השמונים, הציג את עצמו וביקש שיצפה בסרטונים שלו. ״חלף שבוע בלבד ומני התקשר אליי״ מספר יקוטי. ״הוא ממש כעס עלי בטלפון, אמר לי ׳איך אתה, וירוטאוז ברמה הזו, לא פנית אלי עד היום? אתה פשוט מקצוען להפליא ואני רוצה שנדבר…׳ אני ומני אסייג התחברנו מיד, ישבנו והוא אפילו התחיל לכתוב לי חומרים חדשים וגאוניים לסטנד אפ עבורי״.

דרך מני אסייג נסללה הדרך לצילומים בעונה החמישית של שנות השמונים בערוץ רשת. יקוטי לקח חלק פעיל בצילומים שהתקיימו בחודשים מאי עד ספטמבר ובקרוב מאוד, החל מפרק 11, הוא יופיע על המסך הקטן. הדמות שהוא מגלם שם היא מסורתית, נוסטלגית, שלדברי לירן תזכיר לרבים את סבא שלהם.

– איך היה להשתתף בצילומים עם שלום אסייג וכול הצוות של הסדרה?

״חוויה מטורפת. יושבים שעות על הסט, מצלמים וצוחקים. מה שהקהל לא רואה בסדרה, זה שכולם מתגלגלים מצחוק ועושים כמה וכמה טייקים. הצילומים היו ממושכים וארוכים, ומכיוון שנערכו בקיץ היה חום כבד, אבל הגעתי מחוייך לכול יום של עבודה. בסופו של דבר, זה המקצוע שיייחלתי לעסוק בו, ועוד בסדרה שתופיע בפריים טיים״.

במהלך השנה פנו אל יקוטי גם מההפקה של משיח, סדרה קומית בכיכובו של אודי כגן בערוץ קשת. לירן: ״ההפקה התרשמה וביקשה שאגיע לאודישנים, פגשתי את דנה הבמאית ואת אודי כגן, הם זיהו אותי ואמרו לי ׳תשמע עשינו עליך שיעורי בית, אתה כל-כך נראה לנו. תציג את הטקסט הזה בבקשה׳. אחרי שעשיתי את האודישן אודי כגן אמר לבמאית, מה יש לחשוב פה? נהיה בקשר… התחבקנו ויצאתי הכי מחוייך. לתפקיד ניגשו המון מועמדים על פי מה שנאמר לי מההפקה, ואותי בחרו לתפקיד. הצילומים כבר נערכו, להערכתי הסדרה תוקרן בתחילת 2020. אני לא יודע באילו פרקים אופיע. התפקיד שלי שם משקף סוג של קומבינטור שמשחק אותה מקושר עם כולם אבל תכלס כולו דיבורים״.

רוצה לשמח את כולם

מעבר לצילומים, מופיע לירן יקוטי בכול רחבי הארץ תחת משרד שי הפקות, מנחה ערבים ואירועים בהזמנה, משעשע את הקהל בסטנד אפ. ״הסגנון שלי שונה במקצת ממה שאני מכיר בארץ״ הוא אומר. ״אני משלב את הסטנד אפ עם הדמויות, למשל כשאני מספר על אתיופים אני מבליט את החיקוי ואת הניואנסים של האתיופים. הסטנד אפ הופך לסוג של מערכון. הקהל אוהב את זה מאוד״.

– אתה מתגורר בכרמיאל אבל עובד הרבה במרכז הארץ. בשלב מסויים תרצה לעזוב את העיר לטובת תל אביב?

״לקחתי בחשבון שנושא הבידור נמצא באזור המרכז. אני נוסע מדי שבוע לתל אביב בשיא הכיף, תוך שעה וחצי אני מגיע לשם. בתחום הזה שבו אני נמצא בתחילת הדרך, אפשר לומר חד משמעית שמי שעומדת מאחורי ״התזמורת״ זו אהובתי יעל, אשתי ואם ילדיי. ועל כך אני חייב לפרגן לה ולכתוב לך בכתבה, אני אוהב אותך!״

– איך מגיב הקהל?

״אני מקבל באמת, בצניעות, המון תגובות ובקשות מהקהל. בין השאר כתבו לי: ״אנחנו לא זוכרים רמה כזו מקצועית מאז זאב רווח, החזרת דבר ענק לבידור הישראלי, אתה שחקן וקומיקאי מקצוען. מכאן אני מחבק את כול הקהל הזה, אומר לו תודה, ואומר תמיד – המון בזכותכם וכול זה מלמעלה״.

– מי מקור ההשראה שלך?

לירן יקוטי על הסט של שנות השמונים. צילום פרטי
לירן יקוטי על הסט של שנות השמונים. צילום פרטי

״רבים שואלים אותי את השאלה הזו. התשובה אינדיבידואלית. מי שאוהב שחקן וקומיקאי עשוי שלא לאהוב שחקן אחר ולהפך. אני מתחבר לכולם אבל אני מאוד ביקורתי כי אני בא מהתחום. את העניינים האישיים שלי אני שומר לעצמי. בילדותי אהבתי מאוד את סרטי הבורקס ואני מיישם זאת היום במשחק שלי״.

– לאן אתה רוצה להגיע בעתיד?

״פניי להיות אחד השחקנים והקומיקאים מהבולטים בארץ. במקביל, חשוב לי תמיד ובכול שלב בחיי, לשמח אנשים עם מוגבלויות. אני אוהב לעשות טוב לאדם, לשמח את הבריות וכול אדם. תמיד אני מזכיר שהצחוק מרפא ומאריך ימים. צריך להשתמש בכלי הנפלא הזה, לא רק לפרנסה – שהיא חשובה לעצמה, אבל גם לעזור לאדם ולגרום לו לחייך. אין דבר יותר מספק מאדם שמח״.

– שאלה שאני חייב לשאול לסיום. גם בבית אתה בדרן?

״אני תמיד מצחיק את אשתי״ משיב יקוטי. ״בבית אני לירן, גם מצחיק וגם רציני, אני לא שונה מאנשים אחרים, כולנו בני אדם״…

כתבה מעניינת:

רוני קריבוי אחרי חזרתו מהשבי ביחד עם ההורים. צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

10 ימים לשובו של רוני מהשבי: "נולדתי מחדש, יש לי שני ימי הולדת"

שתפושבוע וחצי חלף מאז השחרור המרגש של רוני קריבוי מכרמיאל, שהיה חטוף במשך 51 ימים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *