Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => אובמה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אובמה, ביבי וכבוד המשפחה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 85
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 1480
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 349
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => אובמה, ביבי וכבוד המשפחה
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => אובמה
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

אובמה, ביבי וכבוד המשפחה

שתפו

אובמה את נתניהו

ברור לכול כי יש איבה בין נתניהו לבין אובמה. אובמה כפי הנראה לא אוהד של ישראל כפי שהיו בוש הבן וקלינטון, האיש קיבל חינוך אחר, חינוך של המיעוט השחור שמרגיש בצדק או שלא בצדק, כי האיש הלבן הוא שליט הארץ. מכאן כנראה האהדה לצד החלש בסכסוך בינינו לבין הפלסטינאים. אבל זה לא פוטר אותנו מאחריות.

105 אלופי צבא, חתמו על קריאה לנתניהו ליזום מהלך מדיני תוך לקיחת סיכונים בטחוניים למען השלום. יוזם העצומה הוא האלוף במיל’ אמנון רשף. מדובר בגיבור ישראל של ממש שבמלחמת יום כיפור לחם מרגע שנפתחה המלחמה בסיני ועד שהכוחות חצו את התעלה לצד השני. הוא איבד את רוב הכוחות של חטיבתו והמשיך ולחם עד להפסקת האש. מי שקרא את הספר על חציית התעלה, לא יכול שלא להתרשם מאומץ הלב והכוחות הנפשיים שגילה האיש הזה בקרבות בסיני.

רשף ושאר האלופים החתומים על המכתב, טוענים שישראל מאוד חזקה ויכולה לקחת סיכונים ביטחוניים. כששועלי הקרב הוותיקים האלו טוענים כך בלהט, צריך לשמוע להם. ללא קשר לאובמה, אנחנו חייבים לעשות הכול, כולל לקיחת סיכונים, כדי לנסות להגיע לשלום עם הפלסטינאים.אני לא נאיבי, יהיה בצד השני מי שימשיך לזנב בנו, אבל הם שם ואנחנו פה, העולם ייתן אשראי ומשנה תוקף למדינת ישראל. האם בנימין נתניהו מסוגל? אני מסופק, הוא כבר קדנציה שלישית כראש ממשלה והוא גורר רגליים. אולי האמריקאים צודקים בכל זאת, כאשר הם מכנים אותו פחדן שלא מסוגל לקחת החלטות קשות.

ועוד מילה אחת, מה הטעם של הימין לספח את מזרח ירושלים על תושביה כשלוש מאות אלף במספר, למה אנחנו צריכים את שכונת  עיסוויאה? איזה אדם שפוי הולך לבקר בשכונה הזו? אתם בימין מבינים שאם נעשה כך, נוסיף לח”כ הערבים המיליטנטיים 5-6 ח”כ נוטפי שנאה וארס?

רצח על רקע כבוד המשפחה

בקרב משפחה ערבית ברמלה, נרצחה האישה העשירית מאותה משפחה, זאת על רקע כבוד המשפחה. אחר כך שמעתי ברדיו את ח”כ זועבי, מטילה אשמה על המשטרה. ובכן ח”כ זועבי, משטרה יכולה לברר דברים בדיעבד, משטרה לא יכולה לשים שוטר ליד כל אישה. במיוחד כאשר מדובר בחברה מסוגרת, ששומרת את הסודות שלה בקהילה פנימה.

הפתרון לבעיה חמורה זו הוא חינוך. חינוך במדרסות, חינוך בבתי הספר, חינוך במסגדים. חינוך שאישה היא אישיות עצמאית, אשר יכולה לעשות בגופה ככל העולה על דעתה. לא יכול להיות שבשנת 2014, ישחטו נשים על רקע מה שמכונה כבוד המשפחה. אישה היא אדונית לגופה ואין לאף אחד זכות לנהוג בה באלימות, לא חשוב מה היא עשתה.

אבי שמחון

 דוא”ל [email protected]

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *