Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1448552113:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 11604
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => ברצלונה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בבעיטה מלאה / אבי גיסברג
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 65
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 440
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/11/ברצלונה-חוגגת-1019.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => בבעיטה מלאה / אבי גיסברג
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => ברצלונה
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

אוי ברצלונה, ברצלונה…

שתפו

ברצלונה – מכבי תל אביב ומה שביניהם

רצה הגורל ומשחק הליגה של מכבי תל אביב (האלופה שבדרך)  היה בדיוק לפני הקלאסיקו. ומה אני אגיד לכם, לראות את שני המשחקים הללו אחד אחרי השני, זה כמו לשמוע זמר קריוקי חובבן מול חוליו איגלסיאס. שניהם ישירו, אבל איזה הבדל. מכבי תל אביב בדרך הבטוחה לקחת אליפות עם כדורגל רע. הפועל חיפה שהתייצבה מולה פשוט עשתה הגנה וחיכתה לקבל את השער. על המאמנים לזכור שלפני הכל, הכדורגל זה שואו והקהל משלם כסף כדי לראות את המשחקים. טל בנין עלה במערך הגנתי וניסה לצאת למתפרצות מול מכבי תל אביב שבעה, שלא מזכירה אליפויות קודמות.  בהפועל חיפה מאשימים את השופט בהפסד, כששרק פנדל שלא היה (לדעתי היה פנדל ברור) והוציא כרטיס אדום מוצדק ביותר לדור מלול.  שחקן צריך לדעת לכבד את השופט ובטח לא לקלל אותו ושחקן שמהווה דוגמא לילדים, צריך לשבת בחוץ אם הוא מקלל את השופט!

בכל מקרה בלי הפנדל וההרחקה מכבי תל אביב הייתה בכל מקרה מנצחת. שוב, לא בגלל שהיא כזאת טובה אלא בגלל שהפועל חיפה והליגה כל כך חלשה. המזל של מכבי תל אביב בשנתיים-שלוש האחרונות היא שאין אלטרנטיבה: הפועל תל אביב ומכבי חיפה בשנים איומות, לא מהוות  יריב ומשאירות את הבמה למכבי תל אביב מול עצמה. הפועל באר שבע כרגיל מגיעה לרגע האמת ועושה במכנסיים. במשחק מול בני יהודה היא לא נראתה כמו קבוצה שיכולה להוות איום על התואר. הקבוצה לא יציבה   וברגעי האמת לא מספקת תוצאות. מבחינת חומר שחקנים אולי יש לה את חומר השחקנים הטוב ביותר בארץ, אבל אם לא יתחילו להראות גם אופי כי כדי להיות אלופים צריך אופי ווינריות והתעלות ברגעי אמת, ואם זה לא יהיה בבאר שבע, אז אנחנו שוב נראה עונה עם מחמאות ומקום שני/שלישי מאכזב. והכל בזכות זה שמכבי חיפה , הפועל תל אביב  וקרית שמונה לא אלטרנטיבות השנה.

שאפו ענק לסלובודאן דרפיץ שעושה ניסים בבית”ר ירושלים. קבוצה שלדעתי חומר השחקנים שלה הוא לא יותר ממרכז טבלה, תוקעת יתד בצמרת הגבוה ומגלה אופי עם נצחונות בדקות האחרונות!

עוד שאפו ענק לחבריי חיים סילבס ועוזרו אלון זיו על ההצלחה הגדולה של הפועל רעננה. עם אוסף שחקנים לא כוכבים אבל רעבים להצליח (ההיפך ממכבי חיפה) כשכולם סימנו אותה כיורדת הבטוחה, רעננה עושה עונה גדולה עד עכשיו.

נ.ב

תמוה בעיני איך הכישרון הכי יצירתי במכבי תל אביב דור מיכה, שבשקושי מקבל דקות השנה, הוצא מחוץ לסגל גם במשחק מול הפועל חיפה וגם במשחק מול צ’לסי בליגת האלופות. המאמן סלבישה יוקאנוביץ כנראה מעביר את הילד סדרת חינוך על חוסר רצינות באימונים, אחרת אי הכללתו בסגל הזויה ולא מובנת. שמישהו במכבי יתעורר לפני שיוקאנוביץ הורס את הקריירה לאחד השחקנים המוכשרים והיצירתיים בארץ.

* הטור נכתב לפני משחקה של מכבי חיפה מול הפועל תל אביב.

חגיגה קטאלונית

ברצלונה בבית ספר לכדורגל עם שיטה ודרך הגיעה למדריד ופשוט רקדה על המגרש. מול חבורה של שחקנים מצויינים אבל בלי שיטה, בלי דרך הוכיחה ברצלונה מי הגדולה בעולם. פשוט משחק נהדר, שליטה טוטאלית במרכז המגרש ולא כדורים ארוכים לעומק כמו שריאל עשתה.

הדרך בברצלונה מתחילה כבר מגיל הילדים, זו מדיניות של מועדון. מהגיל הכי צעיר מחייבים את המאמנים ללמד את אותה שיטת משחק, שיטת יהלום, תמיד כששחקן מקבל כדור יש לו 3 אפשרויות מסירה. המבנה שבו הם עומדים הוא בצורת יהלום, ככה עומדים במרכז המגרש וככה בונים יהלום. כששחקן מקבל כדור כדורגל מרגל לרגל, עם סבלנות ושחקנים מחוייבים ושוב כמו שאמרתי עם שיטה ודרך, דרך שליטה במרכז המגרש ולחץ על היריב כשמאבדים כדור. היום הכדורגל היפה והדרך של המועדון הביסו אוסף של שחקנים מצויינים אבל לא קבוצה.

ולכל מי שאמר שברצלונה בלי מסי לא מסוגלת… אני מקווה שיסתכל בטבלה של הליגה הספרדית ויראה שוב את ההקלטה של המשחק ושוב אני אומר, השיטה והדרך מתחילה מגיל הילדים!

נ.ב 

וכשאני אומר דרך, פיקה, ג’ורדי אלבה, בוסקטס, אנייסטה, מסי, מוניר, סרגי רוברטו כולם שחקני בית שגדלו במחלקת הנוער של ברצלונה. ככה בונים מועדון ככה בונים ורואים דרך – לעומת ריאל מדריד שם כולם שחקני רכש.

עד שבוע הבא שיהיה לכולנו סופשבוע שקט רגוע וללא פיגועים.

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *