בית חולים ידיים קשישה קשישה אשפוז חולה
צילום אילוסטרציה: DepositPhotos

אחרי שהתחסנה נגד קורונה: שיתוק בפניה של כרמיאלית

שתפו

בת 72 מכרמיאל גילתה לחרדתה שצד אחד מפניה שותק כמה ימים אחרי שקיבלה חיסון נגד קורונה. מנהל המחלקה הנוירולוגית במרכז הרפואי לגליל: ״במרבית המקרים מסוג זה השיתוק עובר… איני רואה בעיה להתחסן בפעם השנייה״

פורטל זהר.נט

מתופעות הלוואי של חיסון הקורונה: תושבת כרמיאל בת 72 לקתה בשיתוק חלקי בפניה, זמן קצר אחרי שביצעה את החיסון. לאחר בדיקות רפואיות ניתן לה טיפול תרופתי ונמסר כי השיתוק יחלוף מעצמו כעבור מספר ימים.

סיפורה של האישה, איזה דובינובסקי, פורסם הבוקר (ראשון, 3.1.2021) באתר החדשות N12. מתברר כי בשבוע שעבר היא ניגשה למרכז ברוך בכרמיאל כדי לבצע את החיסון נגד קורונה. בוקר אחד, כמה ימים אחרי החיסון הפסיקה להרגיש צד אחד בפניה. האישה מיהרה למרכז הרפואי לגליל (בית החולים נהריה) שם ביצעו הרופאים בדיקות ראש וצילומי CT. לאור הממצאים התקינים הגיעו בבית החולים למסקנה כי מדובר כנראה בתופעת לוואי זמנית כתוצאה מהחיסון. החולה שוחררה לביתה עם טיפול תרופתי של סטרואידים והנחיות למנוחה בבית.

להערכת הרופאים מדובר בתופעה שכיחה יחסית הנקראת שיתוק פציאליס היקפי, שהסיבות לה אינן ברורות. יש כאלה שטוענים שמדובר במחלה ויראלית, ואילו אחרים סבורים שמדובר בסימנים למחלה אוטואימונית.

ד"ר סמיח בדארנה
ד"ר סמיח בדארנה. צילום: רוני אלברט

מנהל המחלקה הנוירולוגית במרכז הרפואי לגליל, ד"ר סמיח בדארנה מציין כי עפ"י מחקרים שונים, אצל 85 אחוזים מהאנשים, השיתוק נעלם תוך עד 6 שבועות, ב-10 אחוז מהמקרים יש הטבה במצבם אך הם נשארים עם סימנים שונים, כגון פנים מכווצות ו/או עין סגורה, וב-5 אחוז מהמקרים המצב כלל לא משתפר.

בעניין הקשר שבין חיסונים באופן כללי ושיתוק הפציאליס ההיקפי, אמר ד"ר בדארנה: "כל מחלה אוטו-אימונית המבוססת על מערכת החיסון של הגוף, יכולה להתבטא או לפרוץ בעקבות קבלת חיסון… מצד אחד, שיתוק מסוג זה אינו נחשב נדיר. מצד שני, בטרם החלה חברת פייזר לספק את החיסונים נגד קורונה, היא ביצעה מחקרים כדי לבדוק את בטיחות החיסון ויעילותו, ובמקרה זה דווח על שניים בלבד מתוך אלפי מטופלים אשר לקו בשיתוק פציאליס היקפי לאחר קבלת החיסון. במרבית המקרים השיתוק עובר, ובכל מקרה, איני רואה בעיה להתחסן בפעם השנייה".

לדבריו, "כאשר יש עיוות במחצית הפנים, בדרך כלל יש עין אחת שגדולה יותר בהשוואה לצד הבריא והיא פחות ממצמצת מהרגיל. בנוסף, המטופל סובל מנזילת רוק מזווית הפה (לאחר שתייה או אכילה) עקב חולשת שרירי הפנים. במקרה של שיתוק מסוג זה, בדיקות עזר כגון בדיקות דם ונוזל חוט השדרה, MRI ו-CT, בדרך כלל תקינים ולא רומזים על בעיה מסוימת… במקרה כפי שאירע במרכז הרפואי שלנו, כלומר שיתוק בצד אחד של הפנים, יש לבדוק ראשית שזהו אכן שיתוק היקפי ולא מרכזי. במקרה שאדם מרגיש שיתוק מסוג זה, עליו לפנות לרופא מומחה, לרוב נוירולוג, ולוודא שלא מדובר בשיתוק מרכזי, הנגרם בדרך כלל עקב אירוע מוחי ולעיתים תהליך לוחץ כמו גידול מוחי. טיפול בסטרואידים דרך הפה יכול להיות יעיל בשיתוק הפציאליס ההיקפי".

גם זה יעניין אתכם בפורטל זהר.נט: 

 

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *