המחלצים וגור החתולים. צילום פרטי
המחלצים וגור החתולים. צילום פרטי

אחרי 3 שעות: חולץ גור חתולים מתעלת ניקוז

שתפו

קבלו סיפור מרגש על גור חתולים קטן, אנשים עם לב רחב ומבצע חילוץ גדול שהסתיים בהצלחה

מאת גיל דובריש

יש בכרמיאל אנשים טובים גם מתחת לתעלות הניקוז… הנה סיפור מרגש על מבצע חילוץ מורכב וארוך של גור חתולים קטן, בשיתוף פעולה של המחלקה הווטרינרית, כיבוי אש, אנשי עירייה ושיטור ואזרח שנרתם למאמץ.

ביום שבת לפנות ערב הבחינו תושבים ביללות של גור חתולים קטן שנתקע מתחת לבור בצד הכביש בשדרות נשיאי ישראל – מול בית האבות בראט. עוברי האורח דיווחו על כך למוקד 106 ולמקום הוזעק בסביבות השעה 17:00 נציג המחלקה הווטרינרית של העירייה – אריאל מאייר, מאלף כלבים ומחלץ בעלי חיים. מאייר איתר את הגור ובעזרת אהרון זבולון, עובד העירייה הוותיק שהגיע לעזרתו, הם פתחו את המכסה במטרה לחלץ את הגור מהמקום. אבל… הגור סירב לצאת והמשיך ליילל. אל השניים הצטרף תושב העיר ששמע את החתול ורץ להביא מהבית פנס חזק במיוחד.

אחרי דקות ארוכות שבהם החתול המשיך ליילל, חששו האנשים במקום כי הוא ימלט לתוך מבוך התעלות המתפרש מתחת לכל רחובות העיר ולא יוכל לצאת לעולם. אריאל מאייר נכנס לתוך תעלת הניקוז הצרה והחשוכה, בעומק כ-2 מטר מתחת לכביש, במטרה לשלוף משם את החתול. ״זה היה חשוך מאוד, צר ולח. היו המון מקקים בפנים״ הוא מתאר את התנאים במקום. ״זחלתי לכיוון החתול, אבל הוא ברח ממני הלאה, לצד השני של הכביש״.

גם זה יעניין אתכם בפורטל זהר.נט:

אהרון זבולון מיהר לפתוח את המכסה מעברו השני של הרחוב ומאייר נכנס שוב פנימה לתעלה הצרה, אך הגור המבוהל שמר על מרחק וסירב לצאת. במשך שעה ארוכה התנהל בתעלות משחק של ״חתול ועכבר״ כשהמחלץ מנסה לתפוס את הגור אך הגור מדלג בתוך התעלה…

בהמשך הגיע למקום איש השיטור העירוני שכיוון את התנועה על מנת לאפשר למבצע החילוץ להימשך בצורה תקינה ואז הציע לקרוא לכבאים לעזרה. בתוך 5 דקות מהקריאה הגיע צוות כיבוי והכניס צינור מים לתעלה כדי לגרום לגור לברוח לכיוון פתחי הניקוז. ואכן, כשלוש שעות מתחילת מבצע החילוץ החתול המבוהל שנמלט מצינור המים סוף סוף יצא… היישר לידיהם של המחלצים והוא נשלף מהתעלה בריא ושלם. בשלב הזה כבר הייתה במקום התקהלות של אזרחים סקרנים שצפו מקרוב בנעשה.
״זה לא ספק אחד החילוצים הכי קשים שהיו לי אי-פעם״ מודה אריאל מאייר. ״לא ידעתי מה זו קלאוסטרופוביה עד שנכנסתי לתוך התעלה, באפלה, בלחות ועם כל החרקים שם… נכנסתי לתעלה 4-5 פעמים, אבל בכל פעם החתול ברח ממני לצד השני. אני שמח שהצלחנו לחלץ אותו ללא פגע, תודה לכל מי שהיה שם ונתן מעצמו, לאהרון זבולון, לעובר האורח המדהים איגור פקטורוביץ', לפליקס אבוגוב מהשיטור העירוני ולכבאים לירן אברג׳יל ואסף אפריאט. כולם נשמות טובות״.

ומה עלה בגורלו של הגור, אתם שואלים? עובר האורח שנרתם לעזרה החליט לאמץ אותו. הוא כבר ידאג לכך שהגור לא יכנס יותר למקומות שמהם לא יוכל לצאת…

תעלת ניקוז. צילום פרטי
תעלת ניקוז. צילום פרטי

כתבה מעניינת:

בוריס פודוקושיק צילום ארכיון

פרידה מבוריס פודוקשיק: "מר היאבקות", אגדה וחבר

שתפומה שעשה ותרם בוריס פודוקשיק למען ענף ההיאבקות בכרמיאל ובארץ, אף אחד לא עשה ואף …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *