ביטוח מחלות צילום אילטסטרציה פריפיק
צילום אילטסטרציה: פריפיק

איך ניתן להוזיל את המחיר של ביטוח מחלות קשות?

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

ביטוח מחלות קשות הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר, אלא שככל שמתבגרים הביטוח הולך ומתייקר ויכול להגיע לסכומים של מאות שקלים מדי חודש. לא כל אדם יכול להרשות לעצמו סכומים כאלה. אבל החדשות הטובות הן שיש מה לעשות ולא חייבים לוותר על הביטוח הזה.

ביטוח חשוב אבל יקר

ביטוח מחלות קשות הוא שכבה נוספת לשלל הרבדים שמכסים אתכם בפן הרפואי. בעוד ביטוחים רפואיים פרטיים מאפשרים לכם לקבל החזר כספי מסוים על הוצאותיכם הרפואיות ביטוח מחלות קשות מספק לכם פיצוי כספי בעקבות אבחון מצב רפואי חמור. במילים אחרות – המבוטח מקבל סכום משמעותי ישירות אל חשבון הבנק ויכול להשתמש בו ככל העולה על רוחו. פיצוי כזה יכול לעזור מאוד לכל אדם שמכלכל את משפחתו ומאבד את יכולתו להשתכר עקב אבחון מחלה קשה או מצב רפואי יוצא דופן.

עם זאת, מדובר בביטוח לא זול: מדי חודש תוציאו עליו כמה עשרות שנים, וככל שתתבגרו, כך גם המחיר יתייקר ויגיע למאות שקלים בחודש. לא כל אחד מעוניין להוציא סכום כזה מדי חודש על ביטוח ויעדיף להשתמש בו לטובת דברים אחרים. אלא שהסטטיסטיקה במדינת ישראל מוכיחה באופן שלא משתמע לשני דרכים: מחלות קשות תוקפות לא רק אנשים בעלי רקע גנטי, ולא רק מבוגרים. לצערנו, גם אנשים צעירים ובריאים מוציאים את עצמם באופן פתאומי מתמודדים עם מצבים רפואיים מורכבים וחייהם שלהם ושל יקיריהם משתנים מן הקצה אל הקצה בין לילה.

אז מה אפשר לעשות?

כאמור לא מדובר בגזירת גורל שצריך ללמוד לחיות איתה בשלום. הסכום החודשי הקבוע (הפרמיה) שהמבוטחים משלמים מושפע משלל גורמים שיש לשקול ולבחון אותם לעומק, ובמאמר זה נתייחס ל-2 הגורמים העיקריים.

הגורם הראשון הוא גובה כיסוי הפוליסה. גם אם תכסו את עצמכם בכיסוי הנמוך ביותר של הפוליסה, שעלותו החודשית היא רק כמה עשרות שקלים, זה עדיף על פני כלום. גם אם הכיסוי יהיה רק של כמה עשרות אלפי שקלים (לרוב 50,000 ש״ח) זה סכום שעדיף על פני כלום, כי הוא יכול להיות מבחינתכם וכמובן גם מבחינת משפחתכם סכום מהותי, שיכול לסייע לכם להתמודד עם המשבר טוב יותר ממה שהייתם מתמודדים בלעדיו.

הגורם השני הוא סוג הכיסוי. בעוד פוליסת ביטוח מחלות קשות רגילה מקיפה כ- 30-40 סוגי מצבים רפואיים חמורים, ניתן לרכוש פוליסה שמספקת פיצוי אך ורק בעת גילוי סרטן על כל סוגיו. מדובר במחלה שהיא הגורם מס' 1 למוות בישראל כבר שנים רבות. לצערנו, גם התחלואה בארץ מאוד גבוהה, והרבה אנשים חשופים למחלה הן עקב רקע גנטי והן עקב גורמים מסרטנים שמאפיינים את אורח חיינו המערבי. מי שמבטח את עצמו רק נגד מחלה זו, מוזיל משמעותית את מחיר הפרמיה החודשית, ואם חלילה ייאלץ להתמודד עם המחלה, יוכל לקבל סכום משמעותי שיעזור לו להתמקד בטיפול, שיקום ובתקווה גם בהחלמה.

אילו עוד דרכים ישנן כדי להוזיל את הפוליסה?

התשובה היא חד משמעית כן. ככל שאתם שומרים על אורח חיים בריא יותר, כך תשלמו פחות על פוליסת הביטוח שלכם. חברות הביטוח שמחות לבטח אנשים שומרים על משקל תקין, שעושים ספורט בצורה מבוקרת, שעוסקים בעבודה ובתחביבים שאינם מסוכנים מדי, שאינם מעשנים או משתמשים בסמים, שאינם צורכים אלכוהול בצורה מופרזת וכאלה שבאופן כללי הם בריאים ואין להם רקע של אשפוזים למיניהם או רקע גנטי של בעיות רפואיות כלשהן, ואגב – נשים נוטות פחות לחלות סטטיסטית, ולכן גם הן משלמות פחות על הביטוח. כדאי לבטח את עצמכם בביטוח הזה כמה שיותר מוקדם, על מנת שיהיה לכם "עבר נקי" ככל הניתן, וחברות הביטוח לא יכפו עליכם כל מיני סייגים והחרגות לביטוח שייקרו אותו.

הדרך החכמה לרכוש ביטוח מחלות קשות

חשוב לציין שגם סוכני ביטוח מנוסים יכולים לנסות להוזיל לכם את מחיר הפרמיה. לפעמים הם מציעים לכם מחירים יותר זולים בהשוואה לאלה שתקבלו ישירות מחברות הביטוח. בפתרונות עדיפים למשל משתמשים בטכנולוגיה חדישה שמאפשרת השוואה איכותית ומעמיקה בין שלל הפוליסות, תוך שקלול מגוון הפרמטרים הנדרשים.

אם אתם עדיין מתלבטים איך לרכוש ביטוח מחלות קשות ולעמוד בתקציב שברשותכם, אתם מוזמנים לפנות אלינו עוד היום. סוכני הביטוח שלנו יבדקו את התיק הביטוחי כדי לבחון איפה ניתן להוזיל עלויות, על מה אפשר לוותר ומה אפשר ולשפר, וייצגו אתכם מול חברות הביטוח המובילות בארץ, שמולן הם עובדים כבר עשרות שנים.

(תוכן שיווקי)

*** Best Links

כתבה מעניינת:

רופא שיניים אילוסטרציה

סוגי השתלות שיניים ב-2024 שכדאי להכיר

שתפוהקידמה מביאה בשורות חדשות לעולם הרפואה בכלל, וברפואת השיניים בפרט. הצורך הוא אבי ההמצאה, ונראה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *