Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1444905499:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 11032
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => הטבות מס
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - החזר הטבות המס
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אלדר תקף את הסחבת בהחזר הטבות המס לתושבי כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 63
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 965
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/10/IMG_6496.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - החזר הטבות המס
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => אלדר תקף את הסחבת בהחזר הטבות המס לתושבי כרמיאל
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => הטבות מס
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

אלדר תקף את הסחבת בהחזר הטבות המס לתושבי כרמיאל

שתפו

ראש העיר השתתף בישיבה של ועדת הכספים בה נדון נושא מפת הטבות מס החדשה, שאושרה לפני כשנה אך לא ייושמה עד היום. אלדר: הגיע הזמן שהמדינה תהיה מסודרת, לא מי שקרוב לשלטון יקבל ואת האחרים ישימו בצד

מערכת זהר הצפון

כשנה חלפה מאז אישרה הממשלה הקודמת את מפת הטבות המס החדשה הכוללת גם את כרמיאל וכ-30 ישובים נוספים בפריפריה, בעיקר בצפון, אך טרם יושמה בפועל עד עצם היום הזה. ביום רביעי נערכה ישיבה של ועדת הכספים שעסקה בנושא הטבות המס ויישומן, בה השתתף ראש העיר כרמיאל עדי אלדר, אשר מתח ביקורת על הסחבת באישור הקריטריונים לפיהם יקבעו היישובים הזכאים לקבלת ההטבה. הוא חזר ודרש להביא להצבעה בכנסת את תכנית הטבות המס בה כלולה גם כרמיאל. בדיון נכחו מטעם עיריית כרמיאל, גם מנכ״ל העירייה מנחם טפר ויו״ר ועדת הכספים של העירייה אבי קוריאט.

כאשר קיבל את רשות הדיבור, ציין אלדר בדבריו: ״חזרתי על דרישתי לקיים את התכנית החדשה של רשות המיסים, המבוססת על קריטריונים ברורים, שהוכנה אחרי שפניתי לבג״ץ שאליו הצטרפו רשויות נוספות. בתכנית החדשה שהוכנה על ידי בועז סופר מטעם רשות המיסים, כרמיאל נמצאת ברשימת הרשויות הזכאיות להטבת מס. אני סמוך ובטוח כי יו״ר ועדת הכספים ח״כ הרב משה גפני, התומך בפריפריה, יפעל ליישומה של התכנית העושה צדק בנושא. השלב הבא הוא הבאת התכנית להצבעה בכנסת. כמובן שנמשיך לעקוב ולפעול לקידומה של התכנית״.

אלדר תקף את הסחבת בעניין ואמר: “חייבים לדעתי ללכת לפי קריטריונים, הגיע הזמן שהמדינה הזו תהיה מסודרת. לא למי שקרוב לשלטון או למפלגות, יקבל – ואת האחרים ישימו בצד. לכן צריך לעשות פה צדק. הממשלה הסדירה את זה בקדנציה הקודמת וזה עושה צדק עם כל ישובי הגליל. מגיע (גם) ליישובי קו העימות לקבל את ההטבות… למרות שהמרחק שלי לבין כפר ורדים הוא בערך 10 דקות נסיעה”.

ראש העיר אמר כי “יש להביא אוכלוסיה חזקה אלינו. מה שקרה אצלי ביישוב כרמיאל, לא סתם ירדנו ממצב סוציו אקונומי מ-6 ל-5, כי החזקים הולכים ליישובים שמקבלים הטבות מס, הם מחפשים את הטבות המס וזה מאוד יעזור להתיישבות בגליל כולו ויעשה צדק עם השכנים הערבים שלנו. מגיע לתושבי הגליל הטבות מס”.

אלדר קיבל חיזוק מראש מועצת כפר ורדים, סיוון יחיאלי, שעשוי להיפגע מהמתווה החדש: “אם תגידו למעט החזקים שעוד נותרו בפריפריה שלוקחים מהם הטבה אז הם יעברו לרעננה או לתל-אביב. כפר ורדים לא כל-כך עשיר, היום קונים וילה גדולה בפחות מ-1.5 מיליון ש”ח. תקבעו בצורה מפורשת שיישובים בקו עימות יישארו ברשימה”. גם ראש עיריית טבריה, יוסי בן דוד הצטרף למבקרים: “העובדה שהטבת המס הזו בוטלה במשך עשור, ממשיכה לקבע את העיר הזאת כמקום חלש. הקריטריון הסוציו-אקונומי: יש קורלציה בין הטבת מס לבין כמה משפחות תשארנה ביישוב מסוים”.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני (יהדות התורה), מתח ביקורת על משרד האוצר שמתנגד למתן הטבות מס ואמר: “גישת האוצר היא שמתן הטבות מס איננה דבר חיוני אלא השקעה ישירה בתשתיות, בחינוך וכד’, מה שאמור לספק איכות חיים טובה יותר לתושבים, אלא שהדבר לא קורה ואין השקעות ולעומת זאת המנגנון של הטבות המס הוכיח עצמו בפועל. אם לא יהיו הטבות ליישובים שזקוקים לכך, היישובים הללו ישקעו ותושביהם יעזבו. כבר שנים שהנושא נגרר, חרף פניות חוזרות ונשנות שלי לממשלה עוד בקדנציה הקודמת שלי כיו”ר ועדת הכספים. הממשלה השיבה בלשון רופסת לבג”צ בעניין הזה”. גפני ציין כי ”אין בכוונתו להשאיר את הנושא להכרעת בג”צ. זה תפקידינו כחברי כנסת וכממשלה לקבוע מדיניות של חלוקת משאבים. עלינו לקדם את המתווה החדש בחקיקה בהקדם, אחרת 5 יישובים יצאו מרשימת היישובים שמקבלים את ההטבות עד 30 בנובמבר בגלל פסיקת בג”צ”.

בסיום הישיבה, נקבע כי ועדת הכספים תקדם במסגרת חוק ההסדרים, הצעת חוק שתקבע מתווה למתן הטבות מס ליישובים על בסיס קריטריונים שוויוניים ואחידים. בקרב חברי הוועדה, נרשם קונצנזוס בצורך לקדם את הצעת החוק בהקדם על-מנת למנוע פגיעה ביישובים. מסלולי ההטבה נעים בין זיכוי 8% במס הכנסה עד הכנסה של 10 אלף ש”ח בחודש ל-10% זיכוי במס עד משכורת של 15 אלף ש”ח בחודש.

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *