Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1508670137:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2017/10/דני-לישינסקי-אלוף-עולם-היאבקות-סניורים-1113.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => אלוף העולם בהיאבקות - והוא משלנו
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => זהר הצפון באינטרנט / תכירו: דני לישינסקי, בן 43 מכרמיאל שזכה בשבוע שעבר באליפות העולם לסניורים... מספר בראיון מיוחד לזהר הצפון על ההתרגשות בהשמעת ההמנון וגם, מה עשה המתאבק האירני שעלה מולו לגמר?
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2017/10/דני-לישינסקי-אלוף-עולם-היאבקות-פייסבוק-1113-copy.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => אלוף העולם
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => אלוף העולם
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => אלוף העולם בהיאבקות - והוא משלנו
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 66
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 335
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 530
        )

    [essb_pc_facebook] => Array
        (
            [0] => 6
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-image-id] => Array
        (
            [0] => 18640
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 335
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => אלוף העולם בהיאבקות - והוא משלנו
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => אלוף העולם
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => אלוף העולם בהיאבקות - והוא משלנו
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => זהר הצפון באינטרנט / תכירו: דני לישינסקי, בן 43 מכרמיאל שזכה בשבוע שעבר באליפות העולם לסניורים... מספר בראיון מיוחד לזהר הצפון על ההתרגשות בהשמעת ההמנון וגם, מה עשה המתאבק האירני שעלה מולו לגמר?
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

אלוף העולם בהיאבקות – והוא משלנו

שתפו

תכירו: דני לישינסקי, בן 43 מכרמיאל שזכה בשבוע שעבר באליפות העולם לסניורים… מספר בראיון מיוחד לזהר הצפון על ההתרגשות בהשמעת ההמנון וגם, מה עשה המתאבק האירני שעלה מולו לגמר?

מאת גיל דובריש

יש לנו אלוף עולם בכרמיאל, מי היה מאמין? דני לישינסקי בן 43, הוכתר בשבוע שעבר כאלוף העולם לסניורים בהיאבקות בסגנון יווני-רומי. בתחרות שנערכה בבולגריה, גבר לישינסקי על כל המתמודדים שעלו מולו לזירה וזכה, לראשונה בחייו, במדליית זהב.

עבור דני, שעלה ארצה בשנת 1995 ומתגורר מאז בכרמיאל, זו הייתה הפעם הראשונה שהשתתף באליפות העולם. מכיוון שאין תמיכה ממשלתית בענף, הוא יצא לתחרות ביחד עם מאמנו בוריס פודוקשיק והמתאבק דימיטרי ליפשיץ, במימון עצמי, מכיסם הפרטי.

באליפות נטלו חלק 45 מדינות מכל רחבי העולם. דני השתתף בקטגוריית המשקל 88 ק״ג, ביחד עם 17 מתמודדים נוספים. לפני התחרות השיל לישינסקי 6 ק״ג ממשקלו כדי להיכנס לקטגוריית המשקל, מתוך הבנה כי הדבר יקנה לו יתרון מסויים על שאר היריבים. ״הגעתי לתחרות כמתמודד אלמוני – כל האחרים מכירים האחד את השני מתחרויות קודמות, אבל עבורי זו הייתה התחרות הראשונה,״ מספר דני.

כל קרב באליפות התנהל במשך 4 דקות שחולקו לשתי מערכות בנות 2 דקות כל אחת, עם הפסקה קצרה באמצע. הניקוד ניתן לפי תרגילים, כאשר ניתן להכריע בנוק אאוט (טוש בשפת ההיאבקות) שהיא הצמדת כתפיו של היריב למזרן לפרק זמן של כמה שניות.

הקרב ראשון של דני התנהל מול מתאבק בולגרי לעיני הקהל המקומי. מאות הצופים תמכו ודחפו את המתמודד המקומי וגם את השופטים. ״היה קשה מאוד, כבר בקרב ראשון הופענו בזירה המרכזית. היריב הוביל בנקודה אבל במחצית השניה הצלחתי להפיל אותו על המזרן, קיבלתי 3 נקודות וניצחתי״ מתאר דני. בשלב הבא פגש מתאבק רוסי, שהיה אלוף העולם בשנת 2016. ״זה היה קרב הרבה יותר צמוד, אחרי 4 דקות התוצאה הייתה תיקו 1:1 אבל בהחלטת שופטים הניצחון הוענק לי, בזכות האקטיביות שלי בקרב״ אומר דני. ״הרוסי קיבל קשה מאוד את ההפסד ויצא בכעס בזירה, אחרי שהתעצבן על המאמן שלו. אחרי הקרב, כל המשלחת הרוסית הפכה להיות אוהדת שלנו, ניפנפה בדגלי רוסיה וצעקה ׳ישראל ישראל׳. הייתה לכך סיבה טובה: בהיאבקות, כשאתה מפסיד לאלוף, אתה ׳נגרר׳ אחריו וממשיך להתמודד, כך שאתה מקבל הזדמנות לקבל מדליה״…

דני לישינסקי עם מאמנו בוריס פודוקשיק

לישינסקי מספר כי הניצחון על אלוף העולם משנה שעברה, נטע בו את האמונה כי הוא יכול לנצח ולהגיע עד הסוף. המשוכה הבאה בחצי הגמר הייתה קשה במיוחד – מתאבק מונגולי חזק. ״הרגשתי עייפות אחרי 2 קרבות קשים והפסדתי במערכה ראשונה 1:0. זו הייתה הפעם השניה בתחרות שהייתי בפיגור״. בהפסקה, הביט בו המאמן בוריס פודוקשיק ואמר לו: ״אנחנו קרובים להגשים חלום, תעלה לזירה ותיתן את הכל״. דני עלה עם מוטיבציה וכוחות מחודשים, השיג 2 נקודות בתוך 30 שניות והפך את הקערה על פיה. ניצחון מרשים שהעלה אותו לגמר והבטיח לו מדליה.

בחצי הגמר הראשון ניצח מתאבק אירני וכל המשלחת האירנית צפתה בניצחון של לישינסקי על המונגולי. כאשר התחוור להם שהגמר יפגיש אותם עם מתאבק ישראלי, היה ברור שצפויה כאן תקרית. ״ברגע שהמשלחת האירנית הבינה שהמתאבק שלהם צריך להתמודד מולי, הם היו בשוק מוחלט. ראיתי את הההלם על הפנים שלהם. הבנתי שאין להם שום כוונה לעלות מולי על הזירה, אבל כדי לטשטש את הקטע הפוליטי, המתאבק האירני זייף פציעה אחרי הקרב, הוא הובא בפני השופט הראשי והודיע על פרישה מהתחרות. מכיוון שגם לא הגיע ללחוץ את ידי כמקובל ולא עלה לפודיום ביחד איתנו, הוא סולק מהתחרות ואיבד את המדליה שלו. אני מבין שזו לא הייתה החלטה שלהם, המתאבק עצמו רצה לעלות לגמר ולהתמודד מולי, אבל אם היה עושה זאת – ברגע שהיו חוזרים לאירן, המשטר שם היה שולל ממנו ומכל חברי המשלחת את זכויותיהם ומסיים את הקריירה שלהם״.

הרגע המרגש ביותר היה כשלישינסקי והמתאבקים מרוסיה ומקזחסטן שזכו במקומות השני והשלישי בהתאמה, הוזמנו לעלות על הפודיום. בעת שהושמע ההמנון הישראלי, עמד הקהל הרב על רגליו וחלק כבוד למתאבק הכרמיאלי. דני מספר כי אפילו חברי המשלחת האירנית המאוכזבים שנותרו ביציע, עמדו בעת נגינת ההמנון הישראלי.

דני לישינסקי והמדליה

״זו הייתה הפעם הראשונה שהגעתי להישג כזה, על הבמה הבינלאומית. איך הרגשתי? זה היה מאוד מרגש, הייתי בהלם, הרגשה נפלאה, אופוריה. כשאתה שומע את ההמנון בחוץ לארץ, זה נותן לך גאווה שאי אפשר לתאר, אלה היו רגעים בלתי נשכחים. אני רוצה לומר תודה למאמני בוריס ולחברי דימיטרי ליפשיץ שהיה שותף במשלחת ועשה הכל כדי לסייע בהשגת המטרה״.

לישינצ׳סקי מתאמן תחת הדרכתו של בוריס פודוקשיק בכרמיאל משנת 1995. פודוקשיק, בעבר אחד המתאבקים הבולטים בברית המועצות, עלה ארצה בתחילת שנות התשעים והקים כאן בכרמיאל, בשנת 1991, בית ספר מצליח להיאבקות ממנו יצאו עשרות אלופי הארץ וספורטאים מצטיינים גם ברמה הבינלאומית. לדברי פודוקשיק, ״הזכיה של דני באליפות העולם היא מקור לכבוד וגאווה למדינה בכלל ולכרמיאל בפרט. דני הוא מודל לחיקוי עבור הילדים הצעירים בבבית הספר להיאבקות, שרואים כיצד אפשר גם אחרי גיל 40 להיות אלופים!״

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *