Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1526314010:25
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 25
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 21541
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2018/05/fa17427c-cc4e-402e-8627-8044328dbbe3.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => אלוף ושיאן אירופה מכרמיאל חולם להגיע למשחקים הפראלימפיים
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון | אלכסנדר אלכסינקו (34) עלה ארצה בקיץ שעבר ומתגורר בכרמיאל. הוא מחזיק ב-80 מדליות ובשיא אירופה בידוי כדור ברזל לנכים - וכבר הספיק לזכות באליפות ישראל לפני שבוע. המטרה הבאה - המשחקים הפראלימפיים בטוקיו ב-2020, אבל ללא סיוע כספי, הוא לא יוכל להגיע לשם
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => אלוף אירופה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => אלוף אירופה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => אלוף ושיאן אירופה מכרמיאל חולם להגיע למשחקים הפראלימפיים | ספורט בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אלכסנדר אלכסינקו (34) עלה ארצה בקיץ שעבר ומתגורר בכרמיאל. הוא מחזיק ב-80 מדליות ובשיא אירופה בידוי כדור ברזל לנכים. המטרה הבאה - המשחקים הפראלימפיים בטוקיו ב-2020, אבל ללא סיוע כספי, הוא לא יוכל להגיע לשם
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 68
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2018-05-14
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 239
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 593
        )

    [essb_pc_google] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 239
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => אלוף ושיאן אירופה מכרמיאל חולם להגיע למשחקים הפראלימפיים | ספורט בכרמיאל
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => אלכסנדר אלכסינקו (34) עלה ארצה בקיץ שעבר ומתגורר בכרמיאל. הוא מחזיק ב-80 מדליות ובשיא אירופה בידוי כדור ברזל לנכים. המטרה הבאה - המשחקים הפראלימפיים בטוקיו ב-2020, אבל ללא סיוע כספי, הוא לא יוכל להגיע לשם
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => אלוף אירופה
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => אלוף ושיאן אירופה מכרמיאל חולם להגיע למשחקים הפראלימפיים
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון | אלכסנדר אלכסינקו (34) עלה ארצה בקיץ שעבר ומתגורר בכרמיאל. הוא מחזיק ב-80 מדליות ובשיא אירופה בידוי כדור ברזל לנכים - וכבר הספיק לזכות באליפות ישראל לפני שבוע. המטרה הבאה - המשחקים הפראלימפיים בטוקיו ב-2020, אבל ללא סיוע כספי, הוא לא יוכל להגיע לשם
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
אלכס אלכסינקו אלוף פראלימפי 2018-05

אלוף ושיאן אירופה מכרמיאל חולם להגיע למשחקים הפראלימפיים

שתפו

אלכסנדר אלכסינקו (34) עלה ארצה בקיץ שעבר ומתגורר בכרמיאל. הוא מחזיק ב-80 מדליות ובשיא אירופה בידוי כדור ברזל לנכים. המטרה הבאה – המשחקים הפראלימפיים בטוקיו ב-2020, אבל ללא סיוע כספי, הוא לא יוכל להגיע לשם

מאת גיל דובריש

אם אתם מתגוררים בכרמיאל, יתכן מאוד שנתקלתם לאחרונה באלוף אירופה שעלה ארצה מאוקראינה ואפילו לא ידעתם על כך… אלכס אלכסינקו, בן 34, תושב כרמיאל מחודש אוגוסט 2017, הוא אלוף אירופה לנכים בהדיפת כדור ברזל וזריקת דיסקוס ואף מחזיק בשיא אירופה בהדיפת כדור ברזל. ברשותו כ-80 מדליות, שני שליש מתוכן זהב, בתחרויות שונות בהן השתתף. כעת הוא מתכונן למשחקים הפראלימפיים (אולימפיאדת הנכים) שיערכו בשנת 2020 בטוקיו, אבל, ללא תמיכה כספית הוא לא יוכל להגיע לשם – וההפסד יהיה כולו שלנו.

אלכסנדר, שאביו יהודי, נשוי ליהודיה. השניים עלו ארצה בקיץ שעבר ביחד עם משפחתה של רעייתו והשתקעו כאן בכרמיאל. כתוצאה משיתוק מוחין, נולד אלכסנדר עם פגיעה בעמוד השדרה שגרמה לנכות מהמותניים ומטה. מאז ועד עלייתו ארצה התנייד בכסא גלגלים, כאן בארץ הוא מסתפק בקביים. כשהיה בן 12 התמודד אלכס עם טרגדיה נוראית, כששני הוריו נספו בתאונת דרכים קטלנית באוקראינה. הוא נשלח לבית יתומים בעיר לוגנסק, אבל דווקא מתוך המשבר הקשה צמח והתחזק. ״כשאיבדתי את ההורים שלי בתאונה, נשארתי לבד, ילד נכה עם כיסא גלגלים, ללא הורים וקרובי משפחה. הבנתי מיד שאם לא אעזור לעצמי, אף אחד לא יעזור לי״ אומר אלכס. ״החלטתי להשקיע בלימודים ולהיות עצמאי, בלי להיכנס לרחמים עצמיים. התמודדתי לבד עם כל הקשיים ועם כל המגבלות הפיזיות, עבדתי קשה כדי לעזור לעצמי להתקדם״.

אלכס אלכסינקו ותעודות השיאים האירופאיים שלו 2018-05
אלכס אלכסינקו ותעודות השיאים האירופאיים שלו

בגיל 20 יצא אלכס מבית היתומים כשהוא בעל מקצוע בהכנת נעליים אורטופדיות. ״אפשר לקרוא לי ׳מהנדס׳ נעליים״ הוא מחייך. ״למדתי את המקצוע חמש שנים באוקראינה במוסד טכני המתמחה בנושא״.

במקביל, הוצע לו על-ידי רופאו לעסוק בספורט על מנת לחזק את גופו. ״הייתי רזה מאוד והרופא אמר לי שכדי שאחזיק מעמד אני חייב להתאמן״ מספר אלכס. הוא שמע בעצת הרופא ובשנת 2002 ניסה את כוחו בריצה – כמובן באמצעות עזרים מיוחדים. אחרי שנה נאלץ לזנוח את הריצה, בגלל הקשיים הפיזיים והפגיעה המצטברת לרגליו. במקום זאת, הציע מאמנו באותה תקופה לעסוק בענפי הדיפת כדור ברזל, הטלת כידון וזריקת דיסקוס. ״הוא ראה את הפוטנציאל שלי והבין שיש לי יכולת להגיע לרמות הגבוהות ביותר״ אומר אלכס. אחרי אימונים קשים שבהם חיזק בצורה משמעותית את פלג גופו העליון, החלו להגיע התוצאות. בהתחלה, זכה בתחרויות מקומיות בלוגנסק, העיר שבה התגורר באותה תקופה. בהמשך התחרה וזכה בתחרויות אזוריות. המעמד שלו הלך והתחזק והוא החל לצבור מדליות באליפויות אוקראינה. בשנת 2010 קיבל את הכבוד האולטימטיבי וזומן לייצג את נבחרת אוקראינה בתחרויות בינלאומיות. באותה שנה השתתף בתחרות בקאזאן שברוסיה וחזר משם עם מדליות. אלכסינקו המשיך וזכה בתחרויות בינלאומיות אבל השיא הגיע בשנת 2014, אז ייצג את אוקראינה באליפות אירופה בבריטניה. הוא שבר את שיא אירופה בהדיפת כדור ברזל וזכה במדליית הזהב. כמו כן זכה במדליית הארד בהטלת כידון. שנה אחרי זה, ב-2015 התחרה מטעם אוקראינה באליפות העולם שהתקיימה בדוחה שבקטאר, שם סיים במקום הרביעי בזריקת דיסקוס – ושבר באותה הזדמנות את שיא אירופה.

אלכסינקו הוא אלוף אוקראינה וזכה ב-58 מדליות זהב בשלושת המקצועות שבהם הוא מתמקד. מדובר בספורטאי מחונן שמתגבר על הקשיים ומוכיח כי השמיים הם הגבול. אגב, כספורטאי המוביל באוקראינה בענפים אלה, היה אמור להשתתף באולימפיאדת הנכים ב-2016 בריו, אך לטענתו משיקולים זרים ופוליטיים הועדף מתחרה אחר במקומו.

בשנת 2010 אלכסינקו את העיר לוגנסק בשל הקרבות במזרח אוקראינה בין הצבא המקומי לבין הבדלנים הפרו-רוסים ועבר להתגורר בעיר דנייפר, שם המצב היה מעט בטוח יותר. הוא הכיר את תושבת המקום ונישא לה. בשנה שעברה החליטו השניים לעלות ארצה בעקבות משפחתה של רעייתו והשתקעו בכרמיאל. למה כאן, דווקא, אני שואל. ״הגענו לכאן כי המליצו לנו על כרמיאל בשל מזג האוויר הנוח יחסית״ הוא מסביר. אחרי עלייתו יצר קשר עם הוועד הפראלימפי הישראלי, במטרה לייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות. אלא שעד מהרה הוא הבין שכאן בארץ הסיפור שונה לחלוטין. לאלכס נמסר כי על מנת לייצג את המדינה עליו לעמוד בקריטריונים שונים, למשל זכיה בהישגים באליפות בינלאומית – כאשר ההשתתפות בתחרות הראשונה תמומן מכיסו הפרטי ורק אם יביא תוצאות, יזכה לתמיכה כספית.

אלכסינקו מככב באליפות ישראל 2018
אלכסינקו מככב באליפות ישראל

השבוע השתתף אלכסינקו באליפות הארץ וזכה בשתי מדליות זהב בהטלת כידון ובכדור ברזל, תוך שהוא שובר בקלילות רבה את שיאי ישראל. לצופים שנכחו במגרש היה ברור שמדובר בספורטאי מצטיין ברמה הגבוהה ביותר בתחומו.

אלכסינקו מתאמן 4 פעמים בשבוע – פעמיים במכון וינגייט ופעמיים בחיפה. את הנסיעות, כ-1000 שקלים בחודש, הוא משלם מכיסו. ״אני חייב להתאמן בצורה מסודרת כדי לשמור על הכושר״ הוא מסביר. ״בחודש יוני תתקיים בצרפת אליפות אירופה, שאני חייב להשתתף בה כדי להשיג את הקריטריונים להשתתפות במשחקים הפראלימפיים. זו בעיה, כי אין לי אפשרות כספית לעשות זאת. עלי לטוס לצרפת עם מאמן, העלות לשנינו של הטיסה, השהייה והמחיה היא כ-20 אלף שקלים. אני משתכר מקיצבה של המוסד לביטוח לאומי. אומנם מצאתי מקום עבודה בתחום ההנעלה האורטופדית ואני אמור בקרוב להתחיל לעבוד, אבל זה לא יספיק למימון ההוצאות״.

אלכסינקו פנה לממלאת מקום ראש העירייה רינה גרינברג כדי לקבל סיוע כספי לקראת הנסיעה לאליפות העולם בצרפת. בעקבות הפניה, מספרת גרינברג כי תדאג למצוא מקורות מימון לנסיעה עבורו ועבור המאמן המלווה.

״אני מבטיח לעשות הכל כדי לייצג בגאווה את ישראל ואת כרמיאל ולהביא מדליות מהמשחקים הפראלימפיים בעוד שנתיים, אבל כדי לעשות זאת, עלי להבטיח מקום באולימפיאדה והצעד הראשון הוא בחודש הבא, אשמח לקבל כל סיוע אפשרי״ הוא אומר כמעט בתחינה.

ספונסרים המעוניינים להעניק תמיכה לאלכסנדר, מוזמנים לפנות אל איש הקשר, קונסטנטין, בטלפון 050-6328586.

לכתבות ספורט על כרמיאל, משגב והסביבה לחצו כאן>>>

כתבה מעניינת:

כתר אלופת הליגה למקומות עבודה צילום יח״צ

גם כתר, גם גביע: כתר אלופת ישראל למקומות עבודה

שתפוהגביע שלהם: הקבוצה שמורכבת מעובדי כתר בכרמיאל ובצפון זכתה במקום הראשון בטורניר הכדורגל למקומות עבודה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *