Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1629984545:5
        )

    [_oembed_8389520c3fe7a3bb711546ad238f3e25] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_oembed_time_8389520c3fe7a3bb711546ad238f3e25] => Array
        (
            [0] => 1629983871
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 46961
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1660
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | אמיר שמאי: בדרכו שלו
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => תרבות ומוזיקה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => אמיר שמאי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% אמיר שמאי: בדרכו שלו | אמיר שמאי אלבום מוזיקה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בימים אלה מוציא אמיר שמאי את אלבום הבכורה שלו ״געגועים״. מה גרם לילד שכתב שירים למגירה אבל בחר בבגרותו במסלול שונה לגמרי, להגשים חלום בגיל 50 ולסגור מעגל?
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 73
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 437
        )

)
אמיר שמאי צילום אדי סטודיו לצילום
אמיר שמאי. צילום אדי סטודיו לצילום

אמיר שמאי: בדרכו שלו

שתפו

בימים אלה מוציא אמיר שמאי את אלבום הבכורה שלו ״געגועים״. מה גרם לילד שכתב שירים למגירה אבל בחר בבגרותו במסלול שונה לגמרי, להגשים חלום בגיל 50 ולסגור מעגל?

מאת גיל דובריש

היכנסו לצפות בשיר הבכורה מתוך האלבום החדש:

בימים אלה מוציא אמיר שמאי, תושב כרמיאל לשעבר וכיום נהרייני, את אלבום הבכורה שלו ״געגועים״, אלבום שכל כולו הגשמת חלום רב-שנים.
שמאי, בן 50, נשוי ואב לשלושה, הוא זמר, יוצר ומפיק אירועים, את מילות ששת השירים באלבום הוא כתב בעצמו, אותם גם הלחין בשיתוף עם אלדד אלבז, איש מקצוע מוערך בתחום המוזיקה והבעלים של אולפן "סינקופה" ברגבה, שם הוקלט האלבום.

״מגיל ילדות אני חי ונושם מוזיקה״ מפתיע שמאי. ״גדלתי על סגנונות מוזיקה שונים. הכתיבה החלה כשהייתי נער, כתבתי שירים למגירה וזה היה הסוד הפרטי שלי. רבים מכירים אותי מתחומים שונים לחלוטין, בתקשורת המקומית, ארגון טיולים ותחום העסקים, אבל כל הזמן הזה חלמתי למעשה להיות זמר. החלום שלי מתגשם בשנים האחרונות, צעד אחרי צעד, הרבה בזכותם של אנשי מקצוע, אלה שליוו אותי בתחילת הדרך ואלה שמלווים אותי היום״.

– מה גרם לך להוציא לפועל מהנסתר לגלוי את החלום שלך להיות זמר?
״בילדותי נהגתי לשיר מזמורים בשבתות בבית הכנסת, אך מאז גיל בר המצווה העדפתי להמנע מכך במשך שנים ארוכות. רק לפני כחמש שנים אחזתי לראשונה במיקרופון והעזתי לשיר. תחילה זה היה בערב קריוקי בנהריה ובהמשך עם חבר מוזיקאי בכרמיאל, שהעלה את הקטע בפייסבוק. זה היה לא פשוט עבורי ואפילו מלחיץ מכיוון שבמשך שנים רבות לא העזתי לדבר במיקרופון, שלא לדבר על לשיר. אותו חבר ליווה אותי תקופה, תוך כדי למידה שלי במקביל על עולם המוזיקה והשירה. הסרטון ההוא בפייסבוק פתח עבורי צוהר קטן, שהלך והתרחב עם הזמן, מצאתי את עצמי משתתף ושר בהזדמנויות שונות ומרגיש ששירה מהווה חלק גדל והולך מחיי״.

אמיר שמאי תמונה אדי סטודיו לצילום
אמיר שמאי. תמונה אדי סטודיו לצילום

בחלוף השנים הוזמן אמיר שמאי להופיע עם זמרים מנוסים בהופעות ובאירועים שערכו במקומות שונים, כמו מלונות, כנסים וכדומה. בהמשך חידש אמיר את הקשר מהעבר עם גילי ארגוב, בנו של זהר ארגוב ז״ל וזמר ידוע בפני עצמו, השניים שיתפו פעולה בהקלטה מחודשת, לפי בחירתו של ארגוב, של השיר המוכר המצליח והנוסטלגי ״הפרח בגני״ בעיבוד מיוחד.

בשנת 2019 עלה שמאי להופעה ראשונה על הבמה בפני קהל עם קאברים לשירים מוכרים בעיבוד משלו. ״כמובן שזו הייתה חוויה מלאת אדרנלין, מלאת התרגשות, אי אפשר לתאר במילים את העמידה מול קהל שמאזין לשירתך. מאותו רגע הבנתי שזה באמת החלום שלי, לצאת מהמקום הנוח ולגלות את האהבה של הקהל״ משחזר שמאי. ״כמובן שאני ממשיך ללמוד כל יום מחדש איך לשפר, ואני יודע שיש לי עוד דרך ארוכה לעבור״.

הקורונה נתנה לאמיר שמאי את ההזדמנות לחשב מסלול מחדש. אזי אז החליט אמיר להתמקד בהוצאת אלבום מקורי. ״בהמלצתם של רבים מהסובבים אותי הבנתי שזו ההזדמנות שלי להעיז, לעשות מה שתמיד רציתי, להוציא את הכתיבה שלי מהמגירה ולחשוף אותה בפעם הראשונה בפני קהל״ הוא אומר. בשנת הקורונה הפסיק שמאי להקליט קאברים באולפנים, בנה אולפן הקלטות פרטי בביתו שם התאמן שעות ארוכות, כתב והלחין חומר חדש שרובו נוסטלגיה וגעגועים לפשטות של פעם, שמתבססים על חוויות ואירועים בחיים שכולנו מכירים מקרוב. לאלבום הבכורה שנושא את השם ״געגועים״ בחר אמיר שישה מהשירים שכתב והלחין והקליט אותם בחודשים האחרונים באולפן הקלטות מקצועי בליווי נגנים מקצועיים מהשורה הראשונה ובהפקה מושקעת ואיכותית.

– אמיר, כמה אתה מתרגש לקראת צאת האלבום?
״היו בחיי ב"ה כמה רגעים קסומים, בהם יצרתי משהו חדש שהפתיע רבים וגם אותי האמת ואין ספק שהוצאת האלבום הוא אחד השיאים בחיי עד כה. אני מרגיש כאילו נולד לי ילד חדש״״.

״הסינגל הראשון שיוצא מתוך האלבום ליוטיוב ולערוצי הרדיו, ׳הלכתי ברחובות׳, הוא שיר שכתבתי לילה אחד מתוך זכרונות אישיים שלי מתקופה אחרת שהיתה עבורי צומת דרכים ממנו יצאתי לדרך חדשה.
״בלילות׳ הוא שיר אהבה שכתבתי על חוף הים לאור הירח, המספר על סיפור אהבה ישן לפני שנים רבות ומתקופה אחרת ששבר את לבי באותם ימים, סיפור שבין היתר עיצב את מה שאני היום.
׳געגועים׳ הוא שיר על הגעגוע המצוי בכל אחד ואחת לפשטות של פעם, נוסטלגיה בעיבוד מיוחד.
השיר הרביעי מוקדש כל כולו לאמונה שלי בבורא עולם שמלווה אותי בדרכי מאז יומי הראשון וילווה אותי ב״ה עד יומי האחרון. בהלחנת השיר לקח חלק גם בן דודי המוכשר אור שמאי, זמר ויוצר בעצמו.
השיר החמישי ׳אל הימים׳ מדבר על השינוי בהוויה הישראלית מאז ועד ימינו כשלהחן והעיבוד לוקחים אותנו מהקיבוץ והמושב בין מזרח ומערב אל ימינו אנו, במטאפורה לחיים בישראל. השיר שנועל את האלבום והכנסתי אותו במקום שיר אחר ברגע האחרון הוא שיר שמוקדש לזוגות שמגיעים לרגע המכונן בחייהם, החופה. השיר ׳הכל לבן׳ מספר על אותם רגעים שבהם מתאחדים בני הזוג בברית עולם״.

״חשוב לי להודות״ מסכם שמאי, ״בראש ובראשונה לבורא עולם שמאפשר לי להגשים חלומות – אין עוד מלבדו. מודה אני גם לאלדד אלבז על ההכוונה, הביצוע והאיכפתיות וההליכה איתי צעד אחר צעד עד להגשמת החלום, לאשתי היקרה הדר שהייתה הראשונה לפרגן ולתמוך, להוריי היקרים שתמיכתם תמיד מרגשת אותי מאוד, למשפחתי האהובה שנתנה לי את כל הדחיפה שבעולם, לצלם המקצוען ולחבר היקר כבר שנים ארוכות אדי כהן, ליעל אשרוביץ וגיל דובריש על הפרגון התקשורתי, ליוסף ארידן על הייעוץ המוזיקלי המקצועי. כמובן ברצוני להודות לעשרות התומכים היקרים, שחיממו את ליבי שבלי תמיכתם לא יכולתי להוציא את האלבום במתכונתו הנוכחית״.

״מבקש אני מכולם להכנס להקשיב, לפרגן אם אפשר בכל דרך״ מסכם אמיר, ״מדובר בדרך ואני מקווה שהיא תהיה דרך ברוכה״.

כתבה מעניינת:

מסע של זהות: סגירת המעגל של לאה שגדלה בכפר ערבי ליד כרמיאל

שתפולאה שנולדה לאם יהודייה ואב ערבי, נישאה לגבר מוסלמי והביאה לעולם שלושה ילדים, סבלה מקרע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *