Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1444909727:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 11011
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => יצחק דאודי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - אני, יצחק דאודי, לא אשם
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אני, יצחק דאודי, לא אשם
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 69
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1718
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/10/20151008_143428.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - אני, יצחק דאודי, לא אשם
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => אני, יצחק דאודי, לא אשם
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => יצחק דאודי
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

אני, יצחק דאודי, לא אשם

שתפו

מנהל בית העלמין הנחשד לכאורה בניהול לא תקין ועמד במרכזה של סערה ברשתות החברתיות יוצא לראשונה להגנתו וטוען: “בחיים לא לקחתי שוחד… שיבוא אדם אחד ויוכיח ששילם לי כסף ולא קיבל ממני קבלה על כך”. ראיון בלעדי ומיוחד

מאת גיל דובריש

מנהל בית העלמין העירוני יצחק דאודי הפך בחודשים האחרונים לאחד הדמויות המושמצות ביותר בעיר. לפני כחודשיים הוא עמד במרכז סערה ציבורית ברשתות החברתיות ובעיקר בפייסבוק, בעקבות האשמות על ניהול לא תקין של כספים לכאורה. תושבים מתחו ביקורת קשה וחריפה על התנהלותו ועל התנהלות המועצה הדתית, האחראית על ניהול בית העלמין, כאשר בין החשדות שהוזכרו נגדו היה קבלת שוחד ומתן טובות הנאה תמורת תשלום לכאורה. כל אותה העת, לא נשמע קולו של דאודי. האיש נעלם, מהמועצה הדתית נמסר שהיה בחופשת מחלה. ההאשמות החמורות הגיעו עד לראש העיר עדי אלדר, שכינס ישיבה מיוחדת בהשתתפות בכירי העירייה והיו”ר הממונה של המועצה הדתית, שאול פרץ, בעקבותיה נמסר כי במועצה הדתית החליטו לבצע מהפכה בתחום גביית הכספים ממשפחות נפטרים ולאסור באופן גורף על עובדי בית העלמין לטפל באופן ישיר בנושאי כספים. עוד נאמר בפגישה כי לדאודי יימצא תפקיד חלופי במועצה הדתית, מחוץ לכתלי בית העלמין.

השבוע, בראיון בלעדי ומיוחד, פוצה יצחק דאודי פה לראשונה ויוצא להגנתו כנגד ההאשמות החמורות. מי שיזמה את המהלך היא לימור מזן, פעילה חברתית מכרמיאל, שטוענת כי היא מכירה את יצחק שנים רבות ומאמינה בצדקתו.

על השאלה מדוע שתק עד כה, במשך כחודשיים שבהם התנהל כנגדו לינץ’ תקשורתי בפייסבוק, אומר דאודי: “הייתי טרוד בענייני בריאות. אושפזתי בבית החולים, עברתי ניתוח בראש, להסרת גידולים לא ממאירים, שמועד קיומו נקבע כבר מזמן, עוד לפני שהחלו הפרסומים באינטרנט. מאז אני נמצא בחופשת מחלה, שאמורה להסתיים בימים הקרובים”.

– מתי נודע לך על הפרסומים נגדך בפייסבוק?

“אין לי פייסבוק, לא ידעתי כלום על מה שפורסם עליי, עד שאנשים סיפרו לי על ההאשמות החמורות נגדי. בהתחלה לא הבנתי, מה ומי ואיך. כשהתחלתי לעכל, מיד הבנתי מאיפה הכל התחיל, בוא נגיד שלא הייתי מופתע”.

לדברי יצחק דאודי, מקור הלינץ’ כנגדו החל בעקבות שיתוף פעולה של גורמים בעלי אינטרסים כלכליים, שנועד לפגוע בו, להשחיר את שמו ולגרום לסילוקו מבית העלמין, שם הוא עובד כ-20 שנה.

דאודי: “במשך שנים, דאגתי לגשר בין הקבלנים והגורמים השונים העובדים בבית העלמין, כדי שלכולם תהיה עבודה ולא יהיה ברדק. אחד הגורמים חשב שפגעתי בו כלכלית כשהמלצתי לאנשים שלא לעבוד איתו. הוא לא עמד לטעמי מבחינת התנהלותו בתנאים ובקריטריונים של בית העלמין. הבלגן החל לאחר מקרה פטירה, שאירע ביום שישי, כאשר התבקשתי ע”י קרוב משפחה של הנפטרת להפשיר חלקת אדמה לצורך הקבורה. הסברתי לאיש כי אין מקום פנוי לחלקות בודדות באדמה אלא רק קבורה בכוכים, או שיחכה עד יום ראשון ואז נראה מה נעשה. האדם דרש חלקת קבורה ורצה לזרז את העניינים, לכן פניתי לראש המועצה הדתית, שאול פרץ, ולאחר מספר שיחות טלפוניות הסכים ראש המועצה להפשיר מכפלה בקרקע תמורת סכום של 2680 שקלים. מדובר בחלקות קבורה הנמצאות אחת מעל השניה. האיש קיבל את ההצעה וההלוייה נערכה, עוד בטרם שולם שקל על החשבון. ככל הידוע לי, טרם פנו מאז אל האיש כדי לגבות את התשלום. העלילה נרקמה נגדי לאחר ההלוויה, כשהגורם שחש פגוע ממני החליט לנצל את הקשרים שלו עם אותו אדם ולצאת נגדי”.

על הישיבה שהתקיימה בעניין הסקנדל בעירייה, אומר דאודי: “אליי לא פנו מהמועצה הדתית, ידוע לי שהייתה ישיבה בעירייה בהשתתפות בכירי העירייה ויו”ר המועצה. ידוע לי שהיו גורמים שדרשו משאול פרץ לפטר אותי לאלתר”.

– דאודי, ההאשמות שהועלו מאוד חמורות. האם אתה לא רואה בעיה באופן ההתנהלות שלך בבית העלמין בכרמיאל, כלומר גביית כספים ישירות מאנשים שבאים לקבור את יקיריהם? 

“התהליך של גביית הכספים מסודר. לאנשים אין כסף באותו רגע, מה לעשות, זה לא אני, זו המועצה הדתית. כל תשלום שבוצע בענייני רכישת חלקה באדמה, גם בחיים וגם במוות – הכל חוקי! אני רוצה שיבוא אחד ויגיד שלקחתי ממנו כסף ולא נתתי לו קבלה. לא קיים דבר כזה! צריך להבין שהכל רשום לפי חלקות ממוספרות, אם אני קובר מישהו, אז ברור שזה יהיה מתועד ואז יבואו מהמועצה הדתית וידרשו ממני את הכסף במלואו”.

– אתה סותר את עצמך, הרי לפני רגע סיפרת שאישרת קבורה של אשה, בלי שהכסף שולם. 

“אני אומנם מנהל בית העלמין, אבל יש מנהל מעליי. אני מקבל את ההוראות מהממונים עליי. לגבי הקבורה של אותה אשה, לא אמרנו בחינם, אלא לפי מה שראש המועצה אישר – קבורה במכפלות. זה היה מקרה חריג, ביום שישי בסביבות השעה 4 אחה”צ והיה לחץ בזמן לפני שבת, הייתי צריך לנסוע למקום אחר והשארתי את אחד העובדים כדי לטפל בעניינים”.

– ומה עם דיווחים על לקיחת כספים מאנשים וקבלת שוחד מנהגי אמבולנסים, כדי לארגן הובלות של הנפטרים? 

“כל הסיפורים על שוחד לנהגי אמבולנסים שלקחו נפטרים לקבורה, או מאנשים שנתתי להם חלקת קבר, זה הכל שקר וכזב. הכל ממוחשב, הכל מתועד”.

– תסתכל לי בעיניים ותאמר לי שלא לקחת שוחד מעולם.

“מה זה בכלל המושג הזה שוחד? אני לא יודע מה זה. בחיים לא לקחתי שוחד ממישהו”.

– מה חשבת כששמעת את הסיפורים עליך? מה עבר לך בראש?

“תראה, בפייסבוק כל אחד יכול לספר מה שהוא רוצה. בעקבות הפרסומים עליי, נוצר בלגן ואפילו היו איומים על חיי. חברים אמרו לי לגשת להתלונן במשטרה, אבל לא עשיתי זאת, עדיין. אני מאמין בצדקתי ולא רוצה לפגוע באף אחד. כשהייתי מאושפז בבית החולים, לצורך הניתוח, משפחתי רמזה לי בעדינות על הסיפורים והחשדות, כי אסור היה לי להיות בלחץ בגלל מצבי הרפואי. הרגשתי את המועקה אצלם. כולם בכו בבית, בגלל הצער הרב שהסיפור הזה גרם להם”.

בעקבות פרסום הפרשה פירסם דאודי מכתבים שבהם הוא מביע את עמדתו. במכתב הראשון כתב בזו הלשון – “לכל תושבי כרמיאל: אני דאודי יצחק עובד כ-20 שנה בתור מנהל בית העלמין כרמיאל. היו שמועות נפוצות באתרים על כל מיני נושאים שחושדים בי בניהול הכספים ועוד כמה דברים… אני יודע ששמרתי על בית העלמין מבחינת תחזוקה, ניקיון ועזרה למשפחות שפנו אלי בכל נושאי הקבורה והתחזוקה של יקיריהם. ובנוסף יש לנו שם טוב של בית העלמין מאנשים המגיעים מחוץ לכרמיאל ללוויות. אני מבקש מכל תושבי כרמיאל, אשר איבדו את יקיריהם ונקברו בבית העלמין כרמיאל ורכשו חלקות בחיים או חלקות לאחר המוות ולא קיבלו קבלה לפי סכום התשלום, יש לפנות אל המספרים הבאים…” וכאן הוא מפרט את מספרי הטלפון של ראש העיר עדי אלדר וראש המועצה הדתית שאול פרץ.

במכתב נוסף שפונה אל התושבים מציין דאודי: “…יש שמועות באתרים על נושא העברת הנפטרים במחירים גבוהים ומוגזמים והטענה שאני מקבל כספים מחברות אמבולנסים. כל נפטר שמפונה באמבולנס המועסק ע”י המועצה הדתית כרמיאל ולא אמבולנס פרטי או אחר, רק לאחר שפנו אלינו בנוגע לנפטר אנו שולחים את האמבולנס שלנו לכל מקום שצריך להעבירו”. בהמשך מפרט יצחק את מחירון הפינוי: “פינוי מכל בתי החולים שבאזור חיפה המסיעים לכיוון בית העלמין כרמיאל הוא 650 ש”ח. פינוי מבית החולים צפת לבית העלמין בכרמיאל הוא 550 ש”ח. פינוי מבית החולים נהריה והסביבה הוא חינם ללא כסף. אדם אשר נפטר בבית, העברה לבית העלמין כרמיאל הוא חינם ללא כסף. כל זה בתנאי שפונים למועצה דתית או למנהל בית העלמין כרמיאל, לאחר שנודע על פטירה וכשיש בידם רשיון קבורה. כל זה בזמן פעילות המועצה 7:00-18:00, אחרי שעות הפעילות יש תעריפים אחרים שלא קשורים למועצה הדתית… כל אותן משפחות אשר פנו לחברת אמבולנס פרטי, האחריות היא לא שלנו!” גם כאן מפנה דאודי תושבים שבפיהם תלונות על גביית כספים שלא כדין לכאורה, לשטוח את טענותיהם בפני ראש העיר וראש המועצה הדתית”.

– איך התחושה האישית שלך , בעקבות כל הסיפור הזה?

“אני חש שעשו רצח אופי למשפחתי ולשמה של המשפחה. אני אישית מרגיש שנפגעתי, אבל נכון להיום עדיין לא החלטתי מה לעשות ובאיזה צעדים לנקוט. למשפחה זה קשה מאוד, יש לי ילדים גדולים, חלקם בארה”ב וכבר הגיעו אליהם כל השמועות. ביום כיפור הייתי בבית הכנסת, אשתי ובתי היו בחוץ, שמעו שמדברים עליהן: ‘הנה אשתו של הבחור שלקח כספים מאנשים…’ המשפחה מתמודדת עם זה קשה, אנשים פונים אלי עם הערות, שואלים שאלות, אני משוחח איתם ומבקש שיציגו בפני הוכחות”.

מה שמטריד את דאודי במיוחד בימים אלה, הוא מקום העבודה שלו. “אני מוטרד מכך שרוצים לעשות שינוי במקום העבודה ולא אתן לזה יד. אני 20 שנה בתפקיד, לא אתן לאף אחד להזיז אותי מהמקום ואלחם על כך בכל האמצעים שיש לי. אני אמור לחזור מחופשת המחלה, בקרוב. לגבי היום שבו אחזור לעבודה סדירה, בעזרת השם אין שום הנחיה אחרת. אם יהיו שינויים אלחם על כבודי וצדקתי עם כל מי שנגדי וכל מי שחושב להזיז אותי מבית העלמין”, הוא מסכם.

כתבה מעניינת:

פסטיבל מחול צילום שי ברמי 2022

פסטיבל המחול נדחה לסוכות וזו הסיבה

שתפוראשוני: מסתמן כי הפסטיבל שנועד להתקיים בחודש יולי יידחה לחול המועד סוכות בחודש אוקטובר. הסיבה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *