שירות התעסוקה כרמיאל. צילום ארכיון
שירות התעסוקה כרמיאל. צילום ארכיון

בגלל הקורונה: 4615 מובטלים בכרמיאל

שתפו

לפי פרסומים בעיתון ידיעות אחרונות, 1 מכול 6 עובדים בכרמיאל מובטל בעקבות המשבר במשק. מאז החזרה ל״שגרה״ חזרו כ-2000 שכירים כרמיאלים לעבודה

מאת גיל דובריש

בעקבות משבר הקורונה, אחד מכול 6 עובדים כרמיאלים מובטל. כך עולה מפרסום של עיתון ידיעות אחרונות הבוקר (יום ראשון, 28.6.2020), המתבסס על נתוני המוסד לביטוח לאומי ומשרד הרווחה.

לפני הפרסומים, מספר המובטלים בכרמיאל עומד כיום על 4615 איש. מדובר בשיעור אבטלה של כ-18%, לעומת 4%-5% לפני שפרצה המגפה. מדובר במספר הגדול פי 4.5 ממספר דורשי העבודה לפני משבר הקורונה. המשמעות היא שעובדים שכירים רבים עדיין לא חזרו לעבודה למרות שמרבית המשק שב ל״שגרה״ בצל הקורונה – חלקם נמצאים עדיין בחל״ת ולא חזרו לעבודה כבר יותר משלושה חודשים (מאז חודש מרץ השנה), וחלקם פוטרו בשל צמצומים או שמקומות העבודה שלהם נסגרו.

מדובר אומנם בירידה במספר דורשי העבודה שהגיע לשיא בחודש אפריל כפי שפירסמנו בפורטל זהר.נטמאז הפתיחה המחודשת של המשק חזרו כ-2000 עובדים מכרמיאל לעבודה, שהם כשליש ממספר המובטלים בזמן הסגר. אבל, כאמור, למעלה מ-4000 שכירים עדיין לא שבו לעבודתם.

לפי הנתונים משבר הקורונה פגע בכול היישובים בארץ, חלקם נפגעו קשה במיוחד. השוואה עם ישובים אחרים באזור הצפון מגלה כי גם שם המצב לא טוב, בלשון המעטה. בנוף הגליל (נצרת עילית) יש 5186 מובטלים, במעלות תרשיחא 2048, בנחף 1456, במג׳ד אל כרום 2000, בעכו 5837, בצפת 3247.

גם זה יכול לעניין אתכם בפורטל שלנו:

כתבה מעניינת:

אישה נהגת צילום אילוסטרציה: Pixabay

כרמיאל: נוהגות טוב יותר מהגברים? זה אחוז הנשים המעורבות בתאונות

שתפובעקבות יום האישה פורסם שיעור הנשים המעורבות בתאונות לעומת הגברים. נחשו מה גילינו מאת גיל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *