בית הספר אופק כרמיאל
בית הספר אופק כרמיאל. צילום ארכיון

בגלל 3 תלמידים שעזבו: בביה״ס אופק סוגרים כיתה, התלמידים יפוזרו

שתפו

שבוע אחרי פתיחת שנת הלימודים הוחלט ע״י הנהלת בית הספר לצמצם את מספר כיתות ה׳ בשל חוסר תקנים. ההורים יצאו למאבק והחליטו שלא לשלוח את הילדים ללימודים

מאת גיל דובריש

הורים לתלמידי כיתה ה׳4 בבית הספר אופק בכרמיאל התבשרו אמש (ראשון) כי הכיתה תיסגר ו-26 התלמידים הלומדים בה יפוצלו בין 3 כיתות ה׳ האחרות, וזאת בשל חוסר תקנים למחנכים. בתגובה הודיעו הורים כי לא ישלחו את ילדיהם ללימודים.

רדו לסוף הכתבה והצביעו: כיצד על הורי התלמידים לנהוג?

לדברי ההורים הזועמים הנהלת בית הספר הטילה עליהם ״פצצה״, ללא כל הודעה מוקדמת וזאת אחרי שכבר החלה שנת הלימודים כסדרה וללא בעיות מיוחדות. אב לתלמיד בכיתה סיפר לנו: ״מנהלת בית הספר אביבה הרשקוביץ כינסה אסיפת הורים מיוחדת ביום ראשון בצוהריים, שאליה הגיעו כשליש מההורים בלבד, מאחר שלא כולנו קיבלנו את ההודעה. באסיפה הוסבר להורים שעקב עזיבה של מספר תלמידים מהשכבה, ירד מספר התקנים למחנכים ולכן יש צורך לצמצם את מספר הכיתות הרגילות בשכבת ה׳ מארבע לשלוש. נמסר לנו שהכיתה שלנו תיסגר ביום ראשון הקרוב והתלמידים יפוצלו בין 3 הכיתות האחרות״.

היכנסו לכתבות נוספות בפורטל זהר.נט

ההורים חשים מאוכזבים מהתנהלות משרד החינוך ובית הספר. לטענתם, ״צעדים כאלה מבצעים בתכנון מראש בזמן ההיערכות לקראת השנה החדשה ולא אחרי פתיחת שנת הלימודים. כששאלנו מדוע נבחרה דווקא הכיתה שלנו לפיצול, מאחר שהכיתה אינה קטנה יותר לעומת כיתות אחרות בשכבה. נמסר לנו שהמחנכת בכיתה שלנו היא היחידה מבין המחנכות בשכבה שאין לה קביעות. אנחנו מרגישים שבחרו בפיתרון הקל, כי זו כיתה שקטה עם ילדים טובים בלי בעיות משמעת וההורים לא עושים רעש. בוודאי חשבו שתהיה הכי מעט התנגדות מצידנו. הם טעו״.

במחאה על הפיצול, החליטו הורים בכיתה לנקוט בצעדים משלהם והודיעו כי החל מהבוקר (שני) ועד להודעה חדשה לא ישלחו את הילדים ללימודים אלא ישאירו אותם בבית. ״אנחנו דורשים תשובות מלאות ופתרונות חלופיים״ הם אומרים. ״לא יתכן שכיתה אחת מתוך ארבע תיפגע. אפשר היה להמשיך עד לסוף השנה במתכונת הקיימת, גם כך התקציבים לשנת הלימודים הזו כבר אושרו ועודכנו, לחילופין, אפשר היה לפזר את כול הכיתות בשכבה ולהרכיב שלוש כיתות חדשות. איננו מוכנים שייעשה עוול לילדינו. התחושה שלנו היא שיש רצון למשוך זמן עד לשבוע הבא כדי לקבוע עובדות בשטח. לדעתנו מדובר בעניין דחוף ויש לשבת ולדון בו כאן ועכשיו״.

תישארו מעודכנים, הצטרפו אלינו:

מה אומרים בעירייה ובמשרד החינוך?

כיצד מגיבים על הנושא במשרד החינוך ובעיריית כרמיאל? בעירייה מציינים כי רק בסוף חופשת הקיץ נודע על עזיבת התלמידים וניסו לקבל אישורים חריגים לתקן נוסף ממשרד החינוך, במשרד החינוך אומרים כי לא ידעו על הבעיה עד עתה משום שנושא הרישום והשיבוץ מוטל על העירייה. בינתיים, התלמידים נופלים בין הכסאות.

בתגובה לדברים נמסר מעיריית כרמיאל: ״בתום חופשת הקיץ נודע למינהל החינוך על עזיבת 3 תלמידים בבית הספר אופק בשכבה כיתות ה׳. עזיבת שלושת הילדים גורמת לסגירת תקן לכיתה. עם פתיחת שנת הלימודים בוצעה פנייה ממינהל החינוך למנהלת במחוז ד״ר אורנה שמחון לאישור חריג.
בנוסף בוצעה פנייה של ראש העיר בנושא. הבקשה בנושא לא אושרה. בהתאם להנחיית משרד החינוך פעלה הנהלת בית הספר לצימצום כיתה.תהליך הצמצום מתואם ומבוצע ע״י הנהלת בית הספר והפיקוח.

״חשוב להדגיש כי תהליכי ההכנה לשנת לימודים נעשים בבתי הספר, בליווי מנהל החינוך ופיקוח משרד החינוך, בהתאם לנתונים של סוף שנת הלימודים״ סיכמו בעירייה.

ממשרד החינוך נמסר: ״מספרי התלמידים בבתי הספר נמצאים ברשות כי היא זו שאחראית על רישום ושיבוץ, מכח החוק. המשרד מחויב לפעול במדוייק על פי האמור בכללים והוראות החשב הכללי בכל הקשור לתקנים ולמספרי תלמידים. התאמת התקנים ודיוקם מתבצעת לפי מספר התלמידים בכיתות, בפועל. ככל שהמשרד ידע מוקדם יותר תמונת מצבת אמיתית, כך יקדים המהלך של הקצאת תקנים ושעות״.

״ההחלטה לגבי כיתה ספציפית, זו או אחרת היא החלטה מקצועית ומושכלת שמתקבלת לאחר שיח, דיון ושקילת כל ההיבטים הפדגוגיים, החברתיים והאחרים הנוגעים ומעל כולם: טובת התלמידים.

״יש להניח ששיח מכבד בין ההורים, הנהלת בית הספר והפיקוח, על בסיס רצון טוב יקדם הבנות ויצמצם פערים בין ההורים לבית הספר כי, מעל לכל, טובת התלמיד היא אינטרס משותף לכל הצדדים״.

הצביעו בסקר שלנו: כיצד על הורי התלמידים לנהוג?

 

כתבה מעניינת:

מקלט במכללת בראודה צילום אגודת הסטודנטים

אגודת הסטודנטים בבראודה: למרות המלחמה, ההנהלה מתעלמת מדרישותינו

שתפוהסטודנטים טוענים: הנהלת המכללה לא מסכימה ללימודי זום למען מאות משרתי המילואים והמפונים מבתיהם, נשקלת …


תגובה אחת

  1. דיאנוס

    שיבדקו משרד החינוך .ברמת הגולן יש כפר דרוזי ובו 2 בתי ספר תיכון/חטיבה .אחד תמ"ת ואחד משרד החינוך .
    שאלנו למה יש שער בינהם??
    ענו :
    כשיש ביקורת תמ"ת כל התלמידים משני המוסדות מתרכזים בתמ"ת.
    וכשיש ביקורת משרד החינוך ההיפך.
    אז שילכו לבדוק שם איך מרמים את המדינה.
    ואלה תושבים שמידי פעם מפגינים הזדהות עם סוריה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *