Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => גיל דובריש
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [catcolor] => Array
        (
            [0] => #000
        )

    [_catcolor] => Array
        (
            [0] => field_5301f6811eafe
        )

    [catimage] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_catimage] => Array
        (
            [0] => field_53034084449ad
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => החנייה בתשלום
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => כ-15 נציגים הגיעו ללשכת ראש העיר וכדי להביע את מחאתם: הסדרי החנייה החדשים פוגעים בנו כלכלית, יש לבטל לאלתר את החנייה בתשלום... במרכז העירה ממורמרים: החנייה בתשלום פוגעת בנו
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 81
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 1305
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 315
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/12/---------------------------------------------------------------------------------.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => כ-15 נציגים הגיעו ללשכת ראש העיר וכדי להביע את מחאתם: הסדרי החנייה החדשים פוגעים בנו כלכלית, יש לבטל לאלתר את החנייה בתשלום... במרכז העירה ממורמרים: החנייה בתשלום פוגעת בנו
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => החנייה בתשלום
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

במרכז העירה ממורמרים: החנייה בתשלום פוגעת בנו

שתפו

כ-15 נציגים הגיעו ללשכת ראש העיר וכדי להביע את מחאתם: הסדרי החנייה החדשים פוגעים בנו כלכלית, יש לבטל לאלתר את החנייה בתשלום

 

ועד מרכז העירה פתח השבוע רשמית במאבק נגד הסדרי החנייה החדשים באזור המרכז, אשר פוגעים לדברי הסוחרים ובעלי הנכסים, באופן משמעותי, בהכנסות העסקים במקום.

בתחילת חודש נובמבר, לאחר כשנה שבה החנייה בחניוני בזק והמוניות ולאורך רח’ הגליל, הייתה בחינם אחרי השעה 2 בצהריים, הודיעה העירייה כי היא מאמצת את המלצותיו של יועץ תחבורה חיצוני ששכרה ומתכוונת לשנות את הסדרי החנייה במטרה לגבות תשלום מלא בגין החנייה, מהבוקר ועד הערב, גם ממי שיש ברשותו תו תושב.

לטענת סוחרים במרכז העירה, החלטה זו הדירה את רגלי הלקוחות מהמרכז וגרמה לפגיעה קשה ברווחיותם של העסקים. נציגי הוועד שוחחו טלפונית עם ראש העיר עדי אלדר וממלאת מקומו רינה גרינברג, והביעו את מורת רוחם מההחלטה, אך לכשהבינו כי ההחלטה בעינה עומדת החליטו לצאת למאבק. בשלב הראשון נשלח מכתב אל ראש העיר, עליו חתומים חברי הוועד וכן מנהלי הבנקים והדואר במרכז. בעקבות קבלת תשובה שלא סיפקה אותם,  החתימו חברי הוועד את בעלי הנכסים והסוחרים על עצומה הקוראת להשבת המצב לקדמותו, כלומר חנייה בחינם החל מהשעה 2 בצהריים. העצומה עליה חתמו למעלה מ-100 איש, נשלחה לעירייה, אך גם היא לא הביאה לשינוי כלשהו בהחלטה.

לאחר פגישה בין חברי הוועד, הוחלט לנסות את הגישה הישירה, וביום ראשון הגיעו כ-15 נציגים של מרכז העירה אל לשכת ראש העירייה, במטרה למחות על נושא החנייה בתשלום ולהיפגש עם עדי אלדר. לדברי אחד הנציגים, נאמר להם שראש העיר אינו חש בטוב ולכן לא יוכל להגיע, ובמקום זאת שוחחו עם ראש לשכתו, כרמי שלום. הנציגים שטחו בפני הרל”ש את טענותיהם ובלשכה התפתחו דין ודברים בין הצדדים.

“הסברנו לכרמי שאנחנו לא מרוצים מהנושא, שהחנייה בתשלום פוגעת בנו כלכלית וגורמת נזק כבד לרווחינו, אמרנו שלא יתכן מצב שבו בכל שנה משנים את הסדרי החנייה, פעם בתשלום, פעם בחינם ואז שוב בתשלום, זה מבלבל את התושבים”, אומר אחד מנציגי הוועד. “כרמי הקשיב לתלונות, אבל אמר שאת ההחלטה אין להשיב וכי אין ספק שאיננו רואים עין בעין את הנושא. ציינו בפניו שלפחות 100 אנשים חושבים אחרת וסבורים ששינויי החנייה הם טעות קשה, שאינה מתחשבת בבעלי העסקים ובסוחרים במרכז – ולכן יש לבטלם לאלתר. נכון, העירייה השקיעה בשנים האחרונות רבות במרכז וקידומו, אך כעת, עם גביית התשלום עבור החנייה, חזרנו אחורה”.

במהלך השיחה, הציעו הנציגים אלטרנטיבה המקובלת גם עליהם: “אנחנו מבינים את צרכי העירייה לגבות תשלום בגין החנייה, אבל עליה להבין גם אותנו. ניתן לשלב מספר שעות של חנייה בחינם, למשל שעה ראשונה בחינם, וכן חנייה ללא תשלום בכל יום החל מהשעה 4 אחה”צ וכן בסופי שבוע וערבי חג, וזאת על מנת למשוך מבקרים ולקוחות בחזרה למרכז”, אומרים אנשי המרכז. “לא באנו כדי לפוצץ ולהשתולל, אלא הגענו כדי לדבר בתקווה שישמעו אותנו. ההחלטות הללו היו צריכות להיות ביחד איתנו, ולא כפי שנעשה. אנחנו רוצים שתתקבל החלטה סופית בעניין, כי היו יותר מדי שינויים בנושא החנייה, אנו מבקשים שימצא פתרון חלופי לחניית רכבי בעלי העסקים במרכז, כדי שתתפנה חנייה באזור המרכז למען הלקוחות – וזאת בתנאי שהחנייה תהיה ללא תשלום, לפחות חלק משעות היום”.

בתום הפגישה עם הרל”ש הבטיח כרמי שלום לנציגי המרכז להעביר את המסר הלאה לראש העיר, מתוך הבנה שיש לדון בנושא לבחון מחדש את טענותיהם. האם זה מה שיגרום לשינוי נוסף בהסדרי החנייה? קשה לדעת, הסוחרים ובעלי הנכסים, בכל מקרה, ממתינים לתשובה באופטימיות זהירה, ומכינים את הקרקע לשלב הבא של המאבק, אם יידרשו.

בתגובה לדברים נמסר ע”י דוברת עיריית כרמיאל, לביאה שלו-פישר: “במסגרת ניסיון של רשות החניה, בשנה האחרונה החניה במתחמי חניוני “בזק” הייתה ללא תשלום. דבר זה יצר מצב בו החניונים היו מלאים דבר שיצר קושי לתושבי העיר להגיע ולהחנות בחניות אלו לטווח קצר. בהתייעצות עם יועץ תחבורה הוחלט על השינוי בהסדרי החניה. לאחר תקופה של פעילות במסגרת השינוי, יתקיים דיון בנושא במהלך חודש פברואר בוועדת התחבורה. בדיון ייבחנו הנתונים שנצברו ויוחלט על המשך דרך הפעולה. במקביל, במהלך התקופה האחרונה התווספו ברחובות הגליל וצה”ל כשבעים מקומות חניה לרווחת התושבים”.

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *