Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1460998556:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 13559
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => זהר הצפון כרמיאל - הפסח הזה חוסכים בגדול
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => חג הקניות הלאומי נמצא בפתח, והמשמעות היא חור פוטנציאלי בחשבון הבנק שלנו. ריכזנו עבורכם כמה טיפים ועצות שיעזרו לכם לעבור את החג וחול המועד בשלום
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => פסח
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => פסח
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 59
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 5118
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/04/סופרמרקט-.jpg
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => פסח
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

בפסח הזה חוסכים בגדול

שתפו

חג הקניות הלאומי נמצא בפתח, והמשמעות היא חור פוטנציאלי בחשבון הבנק שלנו. ריכזנו עבורכם כמה טיפים ועצות שיעזרו לכם לעבור את החג וחול המועד בשלום

ניקיון פסח

החג הוא לפעמים סתם תירוץ, לנקות, לסדר ולצחצח את הבית והאוטו בכל הפינות שבהן לא נגעתם מאז… פסח שעבר.

גם הניקיונות האלה עולים כסף, תתפלאו. חומרי הניקוי הן אחת ההוצאות הגדולות לקראת החג (אחרי קניית אוכל ומתנות) והן עלולות להצטבר עד מאות שקלים לבית. גם כאן, יש להקפיד על קניות בשלב מוקדם יותר של השנה, על מנת ליהנות מהמחירים הנמוכים יחסית עוד לפני ההתייקרות המסורתית שלפני החג, אבל אם הגעתם עד הלום בלי חומרי ניקוי, בידקו היטב את המבצעים ואת האותיות הקטנות. אל תתפתו לקנות 10 מוצרים במחיר של 8, אם אינכם צריכים כל-כך הרבה מוצרי ניקוי, תקנו את הכמות שאתם מאמינים שתספיק לכם ותשאירו משהו גם להמשך השנה.

חוץ מזה קבלו עצת סבתא: במידת הצורך אפשר להשתמש באבקת סודה לשתייה ולימונים טריים – חומרים טבעיים שמנקים היטב במחיר נמוך פי כמה וכמה מהמוצרים הממותגים בחנות. טיפים על ניקיון באמצעות חומרים טבעיים אפשר למצוא בקלות באינטרנט. חפשו בגוגל…

גם המים שבהם אתם משתמשים לצורך הניקיון עולים כסף. כאשר מנקים את הרכב אין צורך בצינור גינה, גם דלי פשוט יכול לעשות את העבודה, ובעת ניקיון הבית כדאי לשים לב שלא השארתם מים זורמים כך סתם. זה יתבטא בסופו של דבר בכיס שלכם וברווח של תאגיד המים.

 

קניות לחג

הכי חשוב הוא להכין מראש רשימה מסודרת של המוצרים הנדרשים, מתוך הערכה מחושבת כמה אורחים יגיעו, כמה פיות יש להאכיל בימי החג ואילו ארוחות אתם מתכוונים להכין. יכול להיות שהרשימה הראשונה תהיה ארוכה מדי, אז תיאלצו לשבת ולצמצם אותה, לפי הצרכים הכלכליים שלכם. אין דבר, אל תרגישו נקיפות מצפון, החיסכון יורגש בכיסכם. חוץ מזה, קחו בחשבון שאורחים המגיעים אליכם מביאים עימם משהו (ואם לא אז תבקשו בעדינות, הגיע הזמן שיטרחו ויעבדו קצת). כל אחד יכול להיות אחראי על מנה או עזרה בקנייה, וכך הנטל יהיה גם על האורחים.

בשלב השני יש לצאת לקניות ולדבוק ברשימה. נכון שיש פיתויים רבים על המדפים (וואו, העוגיות האלה, סוף הדרך איזה טעם, אבל עולות “רק” 29.90 ש”ח במבצע), אבל המטרה היא לא לסטות ימינה ושמאלה, אלא לקנות רק מתוך הרשימה שעמלתם עליה זמן רב.

מומלץ להגיע לסופר שבעים, נינוחים וללא ילדים. במהלך הקנייה, יש לחפש במדפים הנמוכים, שם נמצאים המוצרים הזולים ביותר בקטגוריה. דבר נוסף חשוב הינו לבדוק את הכמות ביחס למחיר ולא להתרשם מגודל האריזה בלבד.

מעבר לכך, מומלץ לא לקנות בתשלומים על מנת לא לאבד שליטה על ההוצאות, כי הרי גם בחודש הבא נצטרך לקנות אוכל ואז ייווצר כדור שלג מתגלגל. אם זה אפשרי מבחינתכם, רצוי לחסוך מראש ולקנות במזומן. אם זה לא מתאפשר מסיבות כלכליות ואתם מוכרחים לפרוס את הקניה לתשלומים, אזי הקפידו לצמצם את הפריסה לכמה שפחות תשלומים. בתום הקנייה בידקו את החשבונית, לא אחת הסופר מבצע “טעות” ובאופן מפציע היא כמעט תמיד לטובתו…

 

תווי קנייה

מבחינת אנשים רבים זהו גלגל ההצלה האלטימטיבי. בתווים האלה ניתן להשתמש בדרך כלל לקנייה באחת מתוך עשרות חנויות ורשתות, ושימוש נכון בהם יכול להביא לחיסכון משמעותי בהוצאות הבית. קוראים לזה התנהגות צרכנית נבונה.

יש לזכור כי תווי השי אומנם מאפשרים לנו לרכוש מוצרים מבלי לשלם שקל, אבל אינם מהווים כסף עודף, אלא אמצעי חסכוני ממדרגה ראשונה. אם קיבלתם תו בשווי 300 שקלים, אזי יש להתייחס אליו כאל שטרות כסף בערך זה ולנהוג בשיקול דעת בעת שמשלמים בו. זה נחמד שהילדה רוצה ג’ינס וחולצה חדשים, אבל רק לפני חודש קניתם לה בגדים חדשים, האם זה יהיה נכון מבחינה כלכלית לקנות שוב, בגדים חדשים? הילד רוצה צעצוע חדש ומפואר, אבל זה יגרום לבזבוז של כל תווי הקניה, האם שוב, זה יהיה צעד נכון לבזבז הכל על המתנה? אולי עדיף לקנות בתווי השי מוצרי מזון לחג ולחסוך מההוצאות הכלליות? זה אומנם לא יתקבל בברכה ע”י הילדים, אבל אל דאגה, אתם לא פוגעים בהם – גם הם יאכלו מהמזון הזה שאתם רוכשים בתווים. אגב, שימו לב, כי לעתים קרובות עצם קיומם של התווים גורם לנו לרכוש יותר מוצרים משתכננו. את רשימת הקניות מהקטע הקודם, אתם זוכרים?

 

מתנות לפסח

איך שלא תסתכלו על כך, מתנות לחג הן לוקסוס. בין אם מתארחים ובין אם מארחים, בין אם עורכים ליל סדר כהלכתו עם אפיקומן מוסתר ובין אם מחלקים מתנות לקרובי המשפחה פשוט כי בא לנו, מדובר באחת ההוצאות הכבדות ביותר בחג. לכן, גם בנושא זה יש לתקצב את הסעיף, לפני שמנהל הבנק שלכם “יקבל” את הסעיף.

החליטו על הסכום אותו תרצו להוציא ואל תתפתו להוציא יותר. נכון שחנויות כלי הבית והמתנות עמוסות כל טוב והמבצעים בעיצומם ונכון שתמצאו מתנות מדהימות לקראת החג, אבל אל תשאירו את הבחירה לרגע האחרון. הגיעו לחנות כשבראשכם תמונה די ברורה של מה אתם רוצים ויכולים לקנות, לפי טעמו של האדם ורצונו וביחרו את המתנה לפי שיקולים אלה. כמובן שתצרפו פתק החלפה כדי לאפשר למקבל לגשת לחנות ולבחור מתנה אחרת, אם לא קלעתם לטעמו. מתנה צנועה, אך עם ברכה מושקעת מכל הלב “שווה” לא פחות ממתנה יקרת ערך, שאין ביכולתכם לממן.

לגבי האפיקומן – כדאי שתסכמו מראש כמה אתם יכולים ורוצים להשקיע באפיקומן. יש משפחות שההורים מחליטים יחד עם הילדים על מתנה או על כסף מראש, אך יש להישאר במסגרת התקציב עליו החלטתם מראש.

 

טיולים ובילויים

חול המועד הקרוב יתפרש על פני שבוע ימים כמעט, מיום ראשון ועד ליום חמישי (ערב חג שני). ימים אלה מתאימים לטיולים משפחתיים, בילויים משותפים ונופש. לינה באוהל בטבע או שכירת דירה על בסיס מספר ימים, הן אופציות זולות הרבה יותר מאשר בתי מלון. מצד שני, אם גם אתם כמו חלק גדול מעם ישראל, כבר הזמין מלון וטיסה בחו”ל או נופש באילת / טבריה, הקפידו לפחות על כמות הבזבוזים בחופשה. בעת נופש קל מאוד להיחפז ולשלם יותר ממה שאתם צריכים עבור שירותים שאינכם זקוקים להם ועבור ארוחות גדולות ויקרות.

במקום להוציא מאות שקלים עבור אטרקציות לילדים, ניתן גם ליהנות מטיולים חינם וכן לחפש את המקומות הזולים והחינמיים במהלך החג. לצורך זה, ניתן להיעזר בחיפוש בגוגל וגם לעיין בכתבה המופיעה בגליון זהר הצפון, שבה סיקור של פעילויות ואירועים במהלך חוה”מ, חלק גדול מהם ללא תשלום!

ושיהיה לכולם חג פסח שמח! (וחסכוני)

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *