Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1652362014:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 48749
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 244
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | בשעה טובה! הודעות נשלחו לזוכי הגרלת הדירות, מתי האכלוס?
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => דירות בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => בשעה טובה! הודעות נשלחו לזוכי הגרלת הדירות, מתי האכלוס?
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => 24 הזוכים בהגרלת דירה בהנחה במשעול חצב קיבלו בימים האחרונים הודעות על זכייתם. כמה זמן יצטרכו לחכות לדירה ומה אפשרויות המימון?
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 50
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 287
        )

)
דירה במחיר מופחת כרמיאל משעול חצב צילום מאתר משרד הבינוי והשיכון
המתחם בו יוקם פרויקט דירה במחיר מופחת בכרמיאל. צילום מאתר משרד הבינוי והשיכון

בשעה טובה! הודעות נשלחו לזוכי הגרלת הדירות, מתי האכלוס?

שתפו

24 הזוכים בהגרלת דירה בהנחה במשעול חצב קיבלו בימים האחרונים הודעות על זכייתם. כמה זמן הם יצטרכו לחכות לדירה ומה אפשרויות המימון?

מאת גיל דובריש

24 זוכים בהגרלת דירה בהנחה של משרד הבינוי והשיכון, קיבלו או אמורים לקבל בימים אלה הודעות על זכייתם בהגרלה. נרשמתם ולא קיבלתם הודעה? כנראה שתצטרכו לחכות להגרלה הבאה.

במסגרת הפרויקט, הוגרלו 24 דירות במתחם שתבנה חברת שגראווי במשעול חצב, מעל ואדי חילזון, לזכאי משרד השיכון. 12 מהדירות הוקצו לתושבי כרמיאל בני העיר ו-12 דירות נוספות הוקצו לכלל ציבור הזכאים.

עד תום ההגרלה נרשמו כ-1200 זכאים, כשליש מתוכם כרמיאלים והשאר תושבי חוץ. הזכיה בדירה איננה מתנה – הזוכים יצטרכו לקנות את הדירה שיקבלו, אם כי במחיר מופחת בגובה 8073 ש״ח, כלומר כ-800 אלף שקלים לדירת 100 מ״ר, מה שמשקף הנחה של כ-20% עד 30% ביחס למחירים הנוכחיים בשוק. הפערים עשויים לגדול עוד יותר אם מחירי הדיור יוסיפו לעלות. עם זאת, יש לציין כי המחירים לזוכים אינם סופיים והם לא כוללים התייקרויות שונות ותוספות שישולמו בהמשך.

מתי הזוכים המאושרים יוכלו להיכנס לבתיהם החדשים? לא כל-כך מהר. לפי ההערכות של מומחי נדל״ן, תקופת ההמתנה עשויה לארוך 3-4 שנים וגם יותר.

בשלב הבא ינתנו היתרי הבניה לחברה המקימה, לאחר מכן יוכשר השטח ויוקם הפרויקט. מדובר בתהליך ממושך והזוכים יאלצו להמשיך ולשלם דמי שכירות עוד זמן רב עד לקבלת המפתח.

חשוב להזכיר כי אם הזוכים ירצו לממש את הדירות שלהם, יהיה עליהם להמתין 7 שנים מיום ההגרלה או 5 שנים מקבלת הדירה עד ליום שבו יוכלו למכור את דירתם. עם זאת, במקרים רבים הזוכים משכירים את הדירות בהן זכו – ושוכרים במקביל דירה אחרת, ובכך למעשה הופכים את הזכייה להשקעה.

מאור אוחנה מנכ"ל דרכנו – רשת לייעוץ משכנתאות, מציין כי למרות שברוב הפרויקטים מדובר בתקופה ארוכה עד לבחירת הדירה והחתימה על ההסכם, הזוכים צריכים להיערך פיננסית כבר היום. לדבריו, ״ההמלצה שלנו היא לא להמתין לשלב בחירת הדירה, לבחור את הדירה ואחר כך לחפש את מקורות המימון, אלא לבדוק כבר היום מה הסכום העומד לרשותם עוד לפני בחירת הדירות״.

– איך עושים את זה?

אוחנה: ״יש לבדוק מה ההון העצמי העומד לרשותכם, המימון במסגרת תוכנית דירה בהנחה יכול להגיע עד 90% מעלות הנכס לדירות עד 1.8 מיליון ש״ח, מעל 1.8 מיליון ש״ח אחוז המימון לא יעלה על 75% מערך הנכס. אך העלות של ההלוואה גבוהה מאוד בעיקר בסביבה של עליית ריבית הפריים ועליית מדד המחירים לצרכן. לכן כדאי לנצל את תקופת ההמתנה להגדלת ההון העצמי ובחינת המקורות הכספיים שבעזרתם ניתן להגדילו כמו קרנות השתלמות וכדומה״.

״השלב השני הוא הוא לבחון מראש מה ההחזר החודשי שבו תוכלו לעמוד במהלך שנות ההחזר. חשוב מאוד לא לנצל את הסכום המקסימלי ולקחת בחשבון את הגידול הצפוי בהחזרים החודשיים ואת העלויות הנלוות כמו ביטוח המשכנתא, עלות שמאי, פתיחת תיק, יועץ משכנתאות חיצוני לא דרך הבנק הצמדה למדד תשומות הבנייה ועוד…״

״לאחר שמקורות ההון העצמי ויכולת ההחזר ידועים ניתן לקבוע מה המחיר הסופי של הדירה שאותה תוכלו לרכוש במסגרת ההגרלה. יש לזכור שהמחיר למ״ר אינו סופי ויש להוסיף לו את עלות המרפסת, המחסן והחניה״.

עוד עצות לזוכים: מומלץ לבצע בדיקה ראשונית ולבחון האם יש מגבלות בקבלת משכנתא, כמו דרוג אשראי נמוך, או סיבות נוספות שיכולות לייקר את המשכנתא או אף לגרום לסירוב. לזוכים מומלץ לדעת היטב מה העלות הסופית והמקסימלית שבה יוכלו לעמוד ולבחור את הדירה בהתאם. זה יאפשר להם להתמודד על הדירות שנמצאות בגבול היכולת הכלכלית שלהם ולא לבחור בדירות שאותן לא יוכלו לממן. עדיף לרכוש דירה קטנה מהמתוכנן מאשר לזכות בדירה גדולה שאותה לא ניתן יהיה לרכוש״.

גם על זה תוכלו לקרוא בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

אירוע SheTalks בפארק הייטק צפון- רואן עאמר, חנה פרידמן, יוליה בסן, יעל יגרמן לביא, הילה בקשי, סלאם ביסאן וענת גואטה, צילום- ניצן זוהר

למה יש פחות נשים מגברים בהייטק?

שתפואירוע SheTalks שנערך בפארק הייטק צפון (פארק בר-לב) בהשתתפות פורום נשים בכירות מסקטורים מגוונים בעולמות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *