Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1604939116:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 42382
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | גיזום וכריתת עצים בקריות והסביבה | היכנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => כריתת עצים
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% גיזום וכריתת עצים בקריות והסביבה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אזור הקריות עשיר בעצים גבוהים כגון עצי דקל ופיקוסים למיניהם המשלבים תוספת פסטורלית לשטח העירוני ולאסתטיקה של הרחוב. לצד היופי הרב, החמצן שהם מספקים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 58
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 60
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1191
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 344
        )

)
כריתת עצים צילום יח״צ אינטרמקס
כריתת עצים צילום יח״צ

גיזום וכריתת עצים בקריות והסביבה

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

אזור הקריות עשיר בעצים גבוהים כגון עצי דקל ופיקוסים למיניהם המשלבים תוספת פסטורלית לשטח העירוני ולאסתטיקה של הרחוב. לצד היופי הרב, החמצן שהם מספקים והאוויר הנקי עליו שומרים, לפעמים עצים יכולים להוות סכנה אמיתית לעוברי אורח, לתשתיות ולמבנים. איך מאבחנים את הבעיה ופותרים אותה בצורה הנכונה והיעילה ביותר? אך ורק בעזרת חברה מוסמכת לגיזום וכריתת עצים באזור הקריות והסביבה.

גיזום עצים – התחנה הראשונה

לפני שאתם ממהרים להיפטר מהעץ שצומח אצלכם בגינה כדאי לבדוק אילו אלטרנטיבות קיימות. גיזום עצים למשל, על ידי איש גוזם מקצועי, יכול לשפר את המצב הקיים באורח פלא. גיזום עצים מקצועי יכול לסייע לעץ לצמוח כראוי. עץ שנפטר מענפי מים ומעלווה מיותרת יכול להפנות יותר משאבים לטיפוח פירות טובים יותר ולצמיחה יציבה.

אם יש לכם עץ צעיר בגינה אז גיזום נכון שלו כבר משלבים ראשונים יועיל לו לצמוח ולטפח ענפים ושורשים בכיוונים נכונים ובריאים עבורו. מומלץ להיעזר בשירותיו של איש מקצוע שייתן ייעוץ מקצועי בנושא.

גיזום עצים צריך לקחת בחשבון את כיוון השמש, אזורי המים שעומדים לרשות העץ ואת כיוונה של הרוח. לאחר שהתחשבתם בכל אלה יהיה לעץ קל יותר לצמוח בצורה נכונה.

בנוסף, השארת מרווחים נכונים בין ענפים שונים וגיזום של ענפים מיותרים יכולים להועיל לעץ מאוד. לכן, רצוי לבדוק אילו פעולות יכולות לסייע לעץ לצמוח בצורה בריאה בטרם פונים לאפשרות של כריתה.

מתי יש לכרות עץ?

קודם כל, חשוב להבין שבמדינת ישראל החוק קובע כי כל עץ בוגר (גובה של 130 ס"מ והיקף של 20 ס"מ) הוא צמח מוגן שאין לכרות אותו או לפגוע בו בלי אישור רשמי. החוק הזה תקף גם לגבי עצים שנטעתם אתם בעצמכם בשטח הבית הפרטי שלכם!

עם זאת, כמובן שכריתת עצים או העתקתם למיקום חדש כן מתבצעת לא פעם. האישור לכרות עץ מתקבל רק כאשר העץ מהווה סכנה אמיתית לסובבים אותו (אישור צריך להתקבל על ידי פקיד יערות בקרייה בה אתם מתגוררים). מקור הסכנה יכול להגיע מכל מיני מקומות:

סכנת קריסה

הסכנה העיקרית והברורה ביותר היא סכנת קריסה, במיוחד כאשר מדובר בעץ גבוה מאוד וכאשר הוא ממוקם בסביבת מגורים. עצים נמצאים בסכנת קריסה כאשר הם חולים או זקנים, למשל, והמבנה הפנימי שלהם הולך ונחלש או אפילו מתחיל להירקב.

דוגמה כואבת מהשטח, בדצמבר 2019 קרס עץ בקרית ביאליק וגרם לפציעה קשה בקרב אדם כבן 40.

סיבה נוספות לקריסה יכולה להיות צמיחה לא מבוקרת של העץ שעיצבה אותו בזווית או בצורה לא אידיאליים, עד שהוא עלול שלא לשאת את משקל ענפיו שלו עצמו. בעיות מסוג זה ניתן למנוע בעזרת גיזום מקצועי של העץ כשהוא עדיין צעיר.

החשש עם עצים שאינם חזקים או יציבים מספיק היא כמובן שעם הזמן – או עם סערת הגשמים הבאה – הם לא יצליחו להחזיק מעמד, יתהפכו או ישמטו ענפים כבדים. עץ שקורס יכול לפגוע באנשים שעוברים תחתיו וגם ברכוש כמו מכוניות, בתים, או קווי חשמל.

עץ נגוע במחלה

בדיוק כמונו, גם העצים יכולים לסבול ממחלות וטפילים מסוגים שונים. וגם אצלם, הבעיות האלו עלולות להיות מדבקות עבור העצים והצמחים שסביבם. מחלות וטפילים יכולים להרוג את העץ, ובמקרים מסוכנים במיוחד – לאכול אותו מבפנים, כך שהעץ ייראה לנו בריא לחלוטין בעוד שלמעשה הוא איבד את חוזקו ועלול לקרוס עם כל משב רוח. מלבד סכנת הקריסה, עץ נגוע עלול להפיץ את המחלה או הטפילים לעצים הסמוכים, ולהביא לאובדנם של עצים רבים נוספים. לכן מחלה בעץ מצדיקה, בלב כבד, כריתה שלו.

פינוי שטח לבניה

שורשי עצים יכולים להוות בעיה אמיתית לבניה, כיוון שהם מתחרים על אותו נדל"ן: האדמה. שורשי העץ עלולים להפריע ליסודות הבניין, לתשתיות, לצינורות הביוב והמים וכו'. במקרים רבים, כדי לפנות שטח לבניה אנו נאלצים לכרות את כל העצים בסביבתו כדי לוודא שלא ייווצרו בעיות בין הבניין לבין העצים. עם זאת, לעתים על הקבלן לשתול במיקום אחר עצים חדשים כמספר העצים שעקר.

עם תנופת הבנייה שמתרחשת בקרית ים, קרית ביאליק ובמוצקין ניתן לראות שהערים משנות את פניהם. עצים רבים מפנים את מקומם למגדלים ולנו כציבור יש אינטרס ממשי לראות עצים חדשים קמים במקומות אחרים.

איך כורתים עץ?

בניגוד לגיזום עצים, כריתת עצים היא משימה יחסית פשוטה מבחינה טכנית. מפתה לחשוב שכל אחד יכול לעשות זאת ללא הכשרה מיוחדת או ציוד ייעודי, אבל אל תטעו! מומלץ ביותר להיעזר באיש מקצוע מוסמך מאחר וכריתת עצים יכולה להפוך בקלות למסוכנת ביותר.

כריתת עצים בקריות או בכל אזור אחר בארץ דורשת קודם כל קבלת אישור של פקיד היערות ברשות המקומית. לאחר שהתקבל האישור פונים לגוזם עצים – אילנאי מוסמך ומפקידים בידיו את המלאכה.

מעוניינים לגזום או לכרות עצים? מוזמנים ליצור קשר – רץ בגובה כריתת עצים בקריות.

(תוכן מקודם)

*** Shahar Shitrit

כתבה מעניינת:

מדידות

מדידות ניטור טכנולוגיות

שתפומערכת פורטל זהר.נט ניטור גיאודטי הוא שירות מדידה ייעודי הניתן על ידי מודדים מוסמכים מקצועיים, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *