Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1641821771:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 35890
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 244
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | ג׳ינג׳י יחזיר לכם כסף
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => תוכן מקודם
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => החזרי מס
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% ג׳ינג׳י אסדי כרמיאל יחזיר לכם כסף
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => ב-22 השנים האחרונות החזיר ג׳ינג׳י אסדי מיליוני שקלים לאנשים בהחזרי מס ואיתור כספים אבודים, וסייע במשיכת כספי פנסיה ממעסיקים קיימים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 49
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 212
        )

)
ג׳ינג׳י אסדי. צילום: פרטי

ג׳ינג׳י יחזיר לכם כסף

שתפו

ב-22 השנים האחרונות החזיר ג׳ינג׳י אסדי מיליוני שקלים לאנשים בהחזרי מס ואיתור כספים אבודים, וסייע במשיכת כספי פנסיה ממעסיקים קיימים. עכשיו הוא מסביר באילו תנאים אפשר לעשות זאת. הבדיקה אצלו – בחינם

מאת גיל דובריש

מיליארדי שקלים אבודים ״שוכבים״ בקרנות השונות מבלי שבעליהן – אנחנו ציבור האזרחים, נדע על קיומם. איך מגלים כמה כסף מגיע לנו, אם בכלל? בודקים, כמובן.

איתור כספים

לפני למעלה מ-20 שנה החליט ג׳ינג׳י אסדי, חשבונאי בהשכלתו, לפתוח משרד להחזרי מס בכרמיאל ולצאת למאבק בנושא הכספים האבודים וזכויות עובדים. ״אלה נושאים שאני לא מתפשר בהם. כל אדם שעבד וצבר חסכונות בקרנות פנסיה חדשות וישנות, קופות גמל, ביטוחי חיים עם חיסכון, יתכן ונצברו כספים אבודים על-שמו, ׳ששוכבים׳ בקרנות השונות ללא ידיעתו ומגיעים לו. אנשים רבים לא יודעים על כך בכלל וגם מי שיודע, לא תמיד מצליח להשיג גישה לכספים אלה, בין השאר כי המעסיקים לא קיימים יותר או שאין עם מי לדבר. עד היום החזיר לאנשים מיליונים רבים של שקלים במצסבר.
״אף גוף כלכלי או פיננסי לא יספר לנו מיוזמתו שהוא מחזיק בכסף שמגיע לנו״ הוא אומר. ״לא חלמתי אף פעם שאוכל להגיע לקהל מכול רחבי הארץ, ממטולה ועד אילת ולהחזיר כל כך הרבה כספים אבודים״.
לג׳ינג׳י אסדי חשוב לציין כי חוק ההתיישנות אינו חל על כספים – לא משנה אם ההפקדות בוצעו על-ידי עצמאים או שכירים. יש להדגיש כי כל הבדיקות מבוצעות על-ידו בחינם וללא התחייבות.

משיכת פנסיה ממעסיק נוכחי

ג׳ינג׳י זה לא רק איתור כספים, אלא גם משיכת כספי פנסיה ממעסיקים נוכחיים – גם אם ממשיכים לעבוד, כמובן בתנאים מסויימים. ״אם החלטתם שאין ברירה, אתם זקוקים לכסף ואתם רוצים למשוך את כספי הפנסיה או חלק מהם, אנחנו כאן בשבילכם״.
ג׳ינג׳י מוסיף עוד: ״לפני שאתם עושים זאת אני ממליץ לחשוב על אפשרויות חלופיות שלא פוגעות בפנסיה הנוכחית:
1. משיכת קרן השתלמות לפני הזמן
2. משיכת קופת גמל טרם זמנה
3. משיכת פנסיה ממעסיקים קודמים
4. החזר מס
5. הלוואה מהבנק או הלוואה מהקופה
6. אופציה אחרונה היא משיכת כספי פנסיה נוכחית״.
לדברי ג׳ינג׳י, ״חשוב לי ליידע את הציבור כי לפי החוק משיכת כספים מהפנסיה הנוכחית תגרום לחוסר בפנסיה העתידית ותישא בניכוי מס בשיעור 35% אם כי ביכולתי לבדוק אם ניתן לקבל הפחתה במס או פטור מלא. עם זאת, משיכת הפנסיה אינה בהכרח סוף העולם משום שניתן לצבור אותה מחדש. ההחלטה הסופית היא בסופו של דבר של הלקוח״.
״אנשים נוהגים לשנות מקומות עבודה, או שחברות נסגרות, פושטות רגל או משנות את שמן וכתובתן. במקרים רבים העובד שוכח לגמרי מאותם כספים שהופקדו עבורו בקרן פנסיה או בקרן השתלמות ובינתיים צברו ריבית – והוא לא מודע לכך שבזכותו למשוך אותם״ ממשיך ג׳ינג׳י. ״הסכומים נעים בין אלפי שקלים ועד עשרות אלפי שקלים ויותר. אם אף אחד לא ידע על הכסף ולא ידרוש אותו, הכסף ישאר בקרן – לנצח״.
ג׳ינג׳י מוסיף עוד: ״החלטתי להיכנס לנושא הזה ולאתר כספים אבודים עבור לקוחות כי הבנתי שיש בעיית מודעות קשה בציבור הרחב. התהליך עצמו מתבצע בשקיפות ועשוי להיות קצר מאוד. הבדיקה יכולה לארוך כמה דקות או שבוע, כול מקרה לגופו וזה תלוי בעיקר במורכבותה. כול אדם זכאי לבדוק האם מגיע לו החזר מס או שיש כספים אבודים על שמו, לא לכול אחד יש תוצאה חיובית. בכול מקרה, הבדיקה לא עולה לו אפילו שקל אחד״.

זכויות עובדים

ג׳ינג׳י אסדי אומר בנושא זכויות עובדים, כי אנשים רבים לא מודעים לכל זכויותיהם. כל אדם שמחליט להתפטר או מפוטר מעבודתו, זכאי לקבל מהמעסיק את כל זכויותיו במלואן. למרבה הצער במקרים רבים, מסיבות שונות, לפעמים בתום לב ולפעמים בכוונה תחילה מצד המעסיק – לא כל הזכויות משולמות לעובדים בעת סיום עבודתם. רצוי מאוד שהעובד יבדוק באופן מקצועי מה הזכויות המגיעות לו – וכאן אנחנו נמצאים בשבילו״.
על תהליך מיצוי הזכויות מספר ג׳ינגי׳: ״בתום הבדיקה שלנו במידה ומתברר שהמעסיק חייב להשלים כספים או מסמכים כלשהם לעובד, אנחנו פונים אליו בשם העובד ובדרך כלל גם בנוכחותו, כמובן מתוך כוונה לגשר ולהסדיר את העניינים בצורה מכובדת ורגועה. מניסיוננו ברוב המקרים המעסיקים נענים בחיוב לפניותינו, במקרים הנדיירם שבהם המעסיקים מתכחשים לחובתם כלפי העובד, אנחנו ממליצים ללקוחותינו לפתוח בהליכים משפטיים ולבחור בכל עורך דין שירצו, כולל באלה שעובדים איתנו כבר שנים״.

החזרי מס

בתקופת הקורונה רבים יצאו לחל״ת ושילמו מס הכנסה תוך כדי תקופת האבטלה, כמו גם בזמן חזרתם לעבודה.
לכל למי ששהה בחל״ת, מציע גי׳נג׳י אסדי להגיע למשרדו לבדיקה ללא התחייבות כדי לוודא את החזר המס המגיע להם.
עוד אומר ג׳ינג׳י, כי ״כל מי שמכר בשנים 2016-2021 דירה, עסק או מגרש, החליף מגרש עם מינהל מקרקעי ישראל, או שהופקעו ממנו אדמות – ושילם מס שבח, יתכן שהוא זכאי להחזר מס גבוה, אפילו עד לסכום של 100,000 ש״ח ויותר״.
בנושא החזרי מס, מציין גי׳נג׳י כי יש אנשים רבים שיתכן והם זכאים להחזרי מס שונים. את הזכאות לכך אפשר לוודא באמצעות שאלון קצר שנעשה במשרדיו.
מי עשוי להיות זכאי להחזר מס עבור השנים 2016-2021 כולל:
* אנשים שמשכו כספים מהפנסיה או קופות גמל ונוכה להם מס בשיעור 35% – להם ניתן לבדוק זכאות להחזר מס מלא או חלקי.
* משפחות עם ילדים שלמדו במסגרת חינוך מיוחד או גן טיפולי או שעברו ועדת השמה
* גרושים המשלמים דמי מזונות
*ועוד רבים אחרים הזכאים להחזר מס.

כרמיאל, מרכז הרמוניה (ליד תחנת המשטרה), לפרטים ניתן לחייג בטלפון 0507-991333, 04-9888708.

(תוכן מקודם)

כתבה מעניינת:

עבודה היברידית מהבית ומהמשרד

שתפועבודה היברידית מגפת הקורונה שהתרחשה בארץ ובעולם לפני כמה שנים בודדות יצרה שינויים מהותיים בדפוסי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *