Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1640255126:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 35890
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | ג׳ינג׳י מאתר כספים אבודים: עד היום החזרתי לאנשים מיליוני שקלים | היכנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => תדמית ועסקים |
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => כספים אבודים
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => ג׳ינג׳י מאתר כספים אבודים: עד היום החזרתי לאנשים מיליוני שקלים |
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => ג׳ינג׳י אסדי עוסק מזה כ-20 שנה בהחזרי מס ואיתור כספים אבודים בקרנות פנסיה, קרנות השתלמות, קופות גמל וחברות ביטוח. והבדיקה חינם
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 69
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 244
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 366
        )

)
ג׳ינג׳י אסדי. צילום: פרטי

ג׳ינג׳י מאתר כספים אבודים: עד היום החזרתי לאנשים מיליוני שקלים

שתפו

ג׳ינג׳י אסדי עוסק מזה כ-20 שנה בהחזרי מס ואיתור כספים אבודים. עד היום הצליח להשיב לאזרחים כספים בשווי מוערך של מיליוני שקלים – שהיו מונחים ללא ידיעתם בקרנות פנסיה, קרנות השתלמות, קופות גמל וחברות ביטוח. והבדיקה חינם

מאת גיל דובריש

תופעה: מיליארדי שקלים אבודים ״שוכבים״ בקרנות השונות מבלי שבעליהן – אנחנו ציבור האזרחים, נדע על קיומם. איך מגלים כמה כסף מגיע לנו, אם בכלל? בודקים, כמובן.

לפני כ-20 שנה החליט ג׳ינג׳י אסדי, חשבונאי בהשכלתו, לפתוח משרד להחזרי מס בכרמיאל ולצאת למאבק בנושא הכספים האבודים לאזרחים. הלקוחות התחילו לזרום ועימם גם הכספים שהוחזרו להם. ״אף גוף כלכלי או פיננסי יספר לנו מיוזמתו שהוא מחזיק בכסף שמגיע לנו״ הוא אומר. ״לא חלמתי שבשני העשורים של עבודתי אצליח להגיע לקהל מכול רחבי הארץ, ממטולה ועד אילת ולהחזיר כול כך הרבה כסף״.

המשרד של ג׳ינג׳י מסוגל להשיג עבור הלקוחות כספים מקופות גמל, קרנות השתלמות, קרנות פנסיה וחברות ביטוח, גם אם הם עזבו כבר מזמן את מקום עבודתם. חשוב לציין כי חוק ההתיישנות אינו חל על כספים – לא משנה אם ההפקדות בוצעו על-ידי עצמאים או שכירים.

כול עובד שמחליט לעזוב את עבודתו מוזמן להגיע לפגישה במשרד ולקבל ייעוץ בחינם ללא התחייבות כלשהי. במשרד פועל צוות מקצועי ומנוסה המבצע בדיקה למיצוי זכויותיהם של הפונים. לאחר הבדיקה מוגשים לפונה הנתונים הסופיים וכן המלצה על דרך הפעולה – ההחלטה מה לעשות עם הכסף שאותר (אם אותר) נתונה לשיקול דעתו הבלעדי של הלקוח. במידה והוא מחליט למשוך את הכספים, המשרד מטפל בכול הבירוקרטיה, השגת ושליחת המסמכים הנדרשים. יש להדגיש כי משיכה מוקדמת מקרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופות גמל לפני גיל 67, מחוייבת בתשלום מס של 35%, ובמשיכה מקרן השתלמות המס מגיע ל-48%, כך שבמקרים האלה, ממליץ ג׳ינג׳י אסדי שלא למשוך כספים בטרם הזמן. אם הלקוח מתעקש בכול זאת על משיכת הכסף, ניתן לבדוק עבורו קבלת פטור או הנחה משמעותית בתשלום המס.

״לצערי הרב, חלק ניכר מהאנשים לא מודע לכך שיש להם כספים אבודים. אלה סכומי כסף שנמצאים במקומות כמו חברות ביטוח, קופות גמל, קרנות פנסיה והשתלמות ו׳צוברים ריבית – אבל אף אחד לא דורש אותם״ אומר ג׳ינג׳י.

ג׳ינג׳י אסדי. צילום פרטי

״אנשים נוהגים לשנות מקומות עבודה, או שחברות נסגרות, פושטות רגל או משנות את שמן וכתובתן. במקרים רבים העובד שוכח לגמרי מאותם כספים שהופקדו עבורו בקרן פנסיה או בקרן השתלמות ובינתיים צברו ריבית – והוא לא מודע לכך שבזכותו למשוך אותם״ ממשיך ג׳ינג׳י. ״הסכומים נעים בין אלפי שקלים ועד עשרות אלפי שקלים ויותר. אם אף אחד לא ידע על הכסף ולא ידרוש אותו, הכסף ישאר בקרן – לנצח״.

לפני 4 שנים פנה אזרח תושב הצפון, שהיה קרוב לגיל הפרישה, למשרדו של ג׳ינג׳י וביקש לבצע חיפוש ומשיכת כספים. ג׳ינג׳י מספר כי ״האיש העריך שהצטברו לזכותו כ-100 אלף שקלים, אבל במהלך הבדיקה התברר לנו שיש סכום של כ-470 אלף שקלים בקרן פנסיה ישנה שהייתה פעילה משנות השמונים. האיש היה בהלם. במקרה הזה המלצתי לאיש לחכות עד גיל הפרישה כדי למשוך את הכסף מבלי להיקנס, אפילו אם המשמעות היא שלא ישלם את שכר הטרחה באותו רגע. זו דוגמא לכך שאני מקפיד לעבוד ביושר ובהגינות למען הלקוחות״.

ג׳ינג׳י מוסיף עוד: ״החלטתי להיכנס לנושא הזה ולאתר כספים אבודים עבור לקוחות כי הבנתי שיש בעיית מודעות קשה בציבור הרחב. התהליך עצמו מתבצע בשקיפות ועשוי להיות קצר מאוד. הבדיקה יכולה לארוך כמה דקות או שבוע, כול מקרה לגופו וזה תלוי בעיקר במורכבותה. כול אדם זכאי לבדוק האם מגיע לו החזר מס או שיש כספים אבודים על שמו, לא לכול אחד יש תוצאה חיובית. בכול מקרה, הבדיקה לא עולה לו אפילו שקל אחד״.

מלבד איתור כספים, פונים למשרד לקוחות שיוצאים לגימלאות, פוטרו או עומדים בפני פיטורים לבדיקת זכויותיהם, הם נעזרים בשירותי המשרד ובסיוע המחלקה המשפטית כדי לוודא האם המעסיק הפריש עבורם את כול הכספים המגיעים להם – וכמובן שהם יכולים להחליט על המשך הטיפול בנושא לפי שיקול דעתם. שכירים רבים פונים למשרד כדי לבדוק האם מגיעים להם החזרי מס רטרואקטיבית 6 שנים לאחור מהמדינה ולא ידעו על כך.

למי מגיע החזר מס? אני שואל את ג׳ינג׳י. לי למשל, אני מוסיף בשאלה (ובתקווה מסויימת…). ״כול עובד – שכיר, מובטל, גימלאי או מי שהחליף מקומות עבודה בשש השנים האחרונות, זכאי לבדוק את העניין. ״האם האיש משך כספים מקרנות פנסיה, ביטוח מנהלים, קופות גמל ונוכו מהסכום 35%. מס שבח – כול מי שמכר נכס, קרקע, או בית בשש השנים האחרונות זכאי להחזר בגין מס השבח שבו חוייב, אפילו אם הקונה שילם זאת.

הורים לילדים שעברו ועדת השמה או טיפולים זכאים להחזר מס בין השנים 2014-2019, גם אם הילד למד שנה אחת בלבד – אם נוכה מס הכנסה משכרו. הורה לילד המוכר כנכה מטעם המוסד לביטוח לאומי. גם אבות לילדים עד גיל 5, גברים גרושים, אלמנים, והרשימה עוד ארוכה״ הוא אומר. ״כול מי שחושב שהוא עונה על הקריטריונים מוזמן להגיע לבדיקה – היא כאמור, ללא תשלום וללא התחייבות״.

כרמיאל, מרכז הרמוניה (ליד תחנת המשטרה), לפרטים ניתן לחייג בטלפון 0507-991333, 04-9888708.

(תוכן מקודם)

  • עולם העסקים של פורטל זהר.נט

 

כתבה מעניינת:

עבודה היברידית מהבית ומהמשרד

שתפועבודה היברידית מגפת הקורונה שהתרחשה בארץ ובעולם לפני כמה שנים בודדות יצרה שינויים מהותיים בדפוסי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *