Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1638897478:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 47936
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1811
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | האם ניתן לחיות עם אבנים בכליות?
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => בריאות | תוכן מקודם
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => אבנים בכליות
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% האם ניתן לחיות עם אבנים בכליות?
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => כשאנחנו מדברים על ניקוי הגוף מרעלים אנחנו מתכוונים לכמה איברים שאחראים על פעילות סינון החומרים הרעילים האלה מחומרים מזינים והפרשתם מהגוף, כמו הכליות
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 67
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 440
        )

)
האם ניתן לחיות עם אבנים בכליות צילום פיקסביי
צילום אילוסטרציה: PixaBay

האם ניתן לחיות עם אבנים בכליות?

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

כשאנחנו מדברים על ניקוי הגוף מרעלים אנחנו מתכוונים לכמה איברים שאחראים על פעילות סינון החומרים הרעילים האלה מחומרים מזינים והפרשתם מהגוף. בין האיברים האלה אפשר למצוא את הכליות, שהן האיבר שאחראי על סינון הנוזלים שאנחנו צורכים על מנת לנקות את הרעלים ולפנות אותם מהגוף. החשיבות שלהן רבה וכמו שאנחנו מכירים את הפילטרים שאנחנו מרכיבים בכל מיני מכשירים לשימושנו בבית וברכב, גם בגוף יש לפעמים תקלות בפילטר של הכליות שיוצרות את מה שמוכר כאבנים בכליות. האבנים האלה גורמות לכאבים ולדלקות שונות ויש לטפל בהן בהקדם משום שבמקרים הקיצוניים שלהן שהן מסכנות חיים.

איך נוצרות אבנים בכליות?

מלבד סינון רעלים לכליות יש תפקידים נוספים כמו הפיכת ויטמין D לפעיל וייצור הורמונים. קורה בגלל סיבות שונות שסינון הרעלים והתפקוד של הכליות נפגע ולכן המלחים והמינרלים אינם מסוננים ומנוקזים הלאה לשופכה, אלא נשארים בכליות ומתגבשים לאבנים בגדלים שונים. יש סוגים שונים של אבנים ויש כמה וכמה סיבות של יצירת אבנים שבחלקן אפשר לטפל ולהימנע מהן, וכך גם למנוע היווצרות של אבנים בכליות. התופעה מוכרת אלפי שנים משום שזה טבעי שתזונה, למשל, תשפיע גם על האנושות ועל היווצרות בעיות בריאות לאורך השנים. במקרה הזה, כשמדובר בארץ עם אקלים חם ברור למה יש כל כך הרבה אנשים שלא שותים מספיק ולכן הריכוז של המלחים והמינרלים בכליות עולה ויוצר אבנים. נוסף על כך, התזונה הים תיכונית יכולה להוסיף לסיכוי לכך בגלל חלבונים רבים שאוכלים כאן וחיבה למאכלים שמכילים סידן ומלחים רבים.

מה קורה בזמן התגבשות אבנים בכליות?

אבנים בכליות מתגבשות בכמה גדלים. הן יכולות קטנטנות וזעירות והן יכולות להתגבש לגדלות מאוד, בגודל כמה סנטימטר, ואז מתחילים הכאבים בגלל המיקום שלהן וההיתקעות בצינורות. האבנים שנוצרות מנסות לצאת דרך צינור השופכה והן עלולות להיתקע בכל אחד מהמקומות שבמערכת. לכן, נוצרות דלקות שגורמות לחום גבוה, כאבים חזקים בגלל ההיתקעות של האבנים הגדולות. הכאבים מתחילים באזור המותן ומקרין כלפי מטה. כשמנסים לאבחן זאת, קורה שלפעמים ההתקף חמור כל כך שהוא גורם להקאות וכמובן שגם דם בשתן הוא אחד הסימפטומים שלו.

מה חשוב לדעת על אבנים בכליות?

מכיוון שיש כמה סוגי אבנים בכליות יש לאבחן בדיוק את הבעיה משום שלפעמים היא כרונית וחוזרת על עצמה ולפעמים שינויים שונים בתזונה ובאורח החיים גורם להיעלמות הבעיה. יש גם סיבות תורשתיות שגורמות לכך ולכן יש מצבים שבהם אפשר לחיות עם אבני כליה ולא להרגיש בהן, למרות שהחל מגודל מסוים יש לעבור ניתוח להסרה או טיפול בהן בדרך אחרת. הן עשויות מחומרים כמו סידן, אוריאה, ציסטין, אבנים שנוצרות מזיהום חוזר. לכן, בדיקות מקיפות יכולות לגלות לכם אם הבעיה היא כרונית או שאפשר לאפל בזה אחת ולתמיד. תזונה משופרת ושינוי אורח חיים. טיפולים באבנים שחוסמות את דרכי השתן נעשים על ידי טיפול פולשני או ריסוק אבנים בקרני לייזר, תלוי במצב הרפואי של המטופל ובאבנים עצמן. בכל מקרה, הטיפול הוא הכרחי תמיד כדי למנוע סיבוכים ודלקות חוזרות שגורמות לנזק ברקמות, ובמיוחד במצבים כרוניים. לכן הוא גם חוזר על עצמו, אם כי אפשר להאט את הקצב של ההתגבשות ואפשר ללמוד לשלוט בקצב היווצרותן.

(תוכן מקודם)

***אינטרמקס

כתבה מעניינת:

תמונות: קנבה פרו

5 חוגי ספורט מחטבים ומהנים במיוחד

שתפובחיפוש אחר דרך מהנה ויעילה לשפר את הכושר הגופני, רבים מאיתנו מחפשים פעילויות שלא רק …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *