Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1638898994:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 47927
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | הבית עלה באש, המשפחה נותרה ללא קורת גג
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => שריפה בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => הבית בכרמיאל עלה באש ונשרף, המשפחה נותרה ללא קורת גג
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אם ושני ילדיה הבוגרים מכרמיאל, שלושתם סובלים מנכויות פיזיות או נפשיות בדרגות שונות, נקלעו למצוקה קשה, לאחר שביתם עלה באש: ״איפה נישן בשבועות הקרובים״
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 52
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 648
        )

)
דירה שדרות בית הכרם כרמיאל אחרי שריפה. צילום פרטי
הנזקים בדירה אחרי השריפה. צילום פרטי

הבית עלה באש, המשפחה במצוקה: נותרנו חסרי כל

שתפו

אם ושני ילדיה הבוגרים מכרמיאל הסובלים מנכויות פיזיות ונפשיות בדרגות שונות, נקלעו למצוקה קשה, לאחר שביתם עלה באש: ״אף אחד מהרווחה לא התקשר לברר לשלומנו״

מאת גיל דובריש

משפחה כרמיאלית בת 3 נפשות: אם ושני ילדים בוגרים: בת בגיל 22 המוגדרת נכה סיעודית ובן בגיל 18 הסובל מ-100% נכות נפשית, נקלעה למצוקה קשה ונותרה ללא קורת גג לפחות למשך חודש ימים, לאחר שביתה עלה באש.

אתמול (יום שני, 6.12.2021) נשרפה דירת מגורים בשדרות בית הכרם, כפי שפירסמנו בפורטל זהר.נט. בשריפה נפגע אדם אחד משאיפת עשן ופונה לבית החולים. ע׳ (השם המלא שמור במערכת) המתגוררת בבית עם שני הילדים הבוגרים שלה, מספרת כי לא שהתה בבית באותה שעה: ״השריפה פרצה מוקדם בבוקר, בבית היו באותו זמן הבן שלי וחבר שלו, שביקשתי ממנו להשגיח עליו – כי לבני אסור להישאר ללא השגחה עקב בעיותיו הנפשיות הקשות. אני נסעתי מחוץ לעיר להחזיר את בתי, הנכה הסיעודית, שישנה אצל אבא שלה – הגרוש שלי. לפי מה שהבנתי, האש פרצה בחדר של בני. הכלבים שלנו נבחו, החבר, שהוא מתנדב בכיבוי אש ויודע לטפל במצבים כאלה, מיהר להעיר את בני וחילץ אותו ואת הכלבים מחוץ לבית לפני שהאש התפשטה, אחר כך הוא חזר כדי לנסות לכבות את הדליקה, אבל העשן הרב אפף אותו והוא נלכד ונפגע. צוותים של הכיבוי הגיעו והוציאו אותו מהדירה״.

ע׳ אומרת שהאירוע הסתיים במזל ללא נפגעים קשה: ״היה כאן נס אמיתי, הבן שלי ישן בחדר שלי במקום במיטתו, שם פרצה האש. אם היה נשאר לישון בחדרו, יכול להיות שלא היה ניצל מהשריפה״.

ע׳ מספרת כי הבית לא ראוי למגורים: ״הכל מלא פיח, כל הרכוש שלנו נשרף, נותרנו חסרי כל. הבן שלי שסובל ממחלות נפש ובקושי יוצא מהבית, נשאר בלי המחשב שלו, שזה החמצן בשבילו, בלי בגדים, בלי כלום. אין לנו לאן לחזור״.

הבית המושכר על-ידי חברת עמיגור, ישופץ מחדש בשבועות הקרובים, אבל רק בעוד מספר שבועות ניתן יהיה לשוב ולהתגורר בו – פרק זמן שבו למשפחה אין פתרונות דיור. ע׳ אומרת כי היא ובנה העבירו את הלילה בבית חברה טובה, אך זה לא פיתרון ארוך טווח: ״אני סובלת מנכות 100%, הבן שלי נכה 100%, הבת שלי סיעודית וזקוקה לטיפול צמוד, היא לא יכולה אפילו להתקלח או להתלבש לבד. גם לפני השריפה המצב היה קשה, למרות שאני עובדת קשה כדי לספק לילדים שלי את כל הצרכים שלהם, אבל עכשיו נותרנו בלי כלום, איפה נגור ואיפה נישן בשבועות הקרובים, מה נלבש? אין לנו קורת גג וכמעט כל רכושנו עלה באש״.

לדברי האם, למרות שהיא ובני משפחתה מוכרים היטב במינהל הרווחה בעיריית כרמיאל, עדיין לא יצרו קשר איתה מאז השריפה: ״אף גורם ממחלקת הרווחה לא התקשר אחרי מה שקרה כדי לבדוק לשלומנו, לברר מה הצרכים שלנו ואיך אפשר לעזור. שום גורם מהעירייה לא יצר איתנו קשר. אני מרגישה שלאף אחד שם לא איכפת ממצבנו״.

מעיריית כרמיאל נמסר לנו בתגובה לאחר בדיקת הנושא: ״המקרה מוכר לאנשי הרווחה בעירייה ומטופל על ידם. מפאת צנעת הפרט לא נוכל להרחיב במילים רק נעדכן שבתיאום בין ראש העיר למנהל כפר הילדים סוכם כי המשפחה תשוכן בכפר הילדים עד תום השיפוץ בדירתם ע"י עמיגור״.

דירה שדרות בית הכרם כרמיאל שריפה נזקים צילום פרטי
הנזקים בבית לאחר השריפה. צילום פרטי

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *