Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1569764463:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_oembed_3dd4342b8ea7604e6b324fa9f7869128] => Array
        (
            [0] => 
) [_oembed_time_3dd4342b8ea7604e6b324fa9f7869128] => Array ( [0] => 1569764389 ) [_thumbnail_id] => Array ( [0] => 33719 ) [_wp_page_template] => Array ( [0] => default ) [_elementor_controls_usage] => Array ( [0] => a:0:{} ) [_advads_ad_settings] => Array ( [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;} ) [tie_sidebar_pos] => Array ( [0] => default ) [tie_post_slider] => Array ( [0] => 184 ) [_the_champ_meta] => Array ( [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;} ) [photographr] => Array ( [0] => ) [_photographr] => Array ( [0] => field_526e88dd85757 ) [journalist] => Array ( [0] => ) [_journalist] => Array ( [0] => field_526e890585758 ) [youtube] => Array ( [0] => ) [_youtube] => Array ( [0] => field_5309e571a1762 ) [youtube2] => Array ( [0] => ) [_youtube2] => Array ( [0] => field_5371dcbebf175 ) [rank_math_title] => Array ( [0] => ההבטחות שאנחנו מבטיחים לעצמנו בכל שנה חדשה | ראש השנה ) [rank_math_permalink] => Array ( [0] => ההבטחות-שאנחנו-מבטיחים-לעצמנו-בכל-שנה ) [rank_math_description] => Array ( [0] => זה קורה בכל פעם: בראש השנה רובנו מבטיחים לעצמנו הבטחות לקראת השנה החדשה, אבל חלקנו הגדול לא מצליח לעמוד בכך. מה אנחנו מבטיחים ואיך נצליח הפעם? ) [rank_math_focus_keyword] => Array ( [0] => שנה ) [rank_math_primary_category] => Array ( [0] => 1811 ) [rank_math_seo_score] => Array ( [0] => 60 ) [rank_math_robots] => Array ( [0] => a:1:{i:0;s:5:"index";} ) [rank_math_facebook_title] => Array ( [0] => פורטל זהר.נט - זהר הצפון | ההבטחות שאנחנו מבטיחים לעצמנו בכל שנה חדשה | היכנסו לכתבה ) [rank_math_facebook_description] => Array ( [0] => ראש השנה | ) [rank_math_facebook_enable_image_overlay] => Array ( [0] => off ) [rank_math_facebook_image_overlay] => Array ( [0] => play ) [rank_math_twitter_use_facebook] => Array ( [0] => on ) [rank_math_twitter_card_type] => Array ( [0] => summary_large_image ) [rank_math_twitter_enable_image_overlay] => Array ( [0] => off ) [rank_math_twitter_image_overlay] => Array ( [0] => play ) [tie_views] => Array ( [0] => 470 ) )
הבטחה צילום אילוסטרציה Pixabay
צילום אילוסטרציה: Pixabay

ההבטחות שאנחנו מבטיחים לעצמנו בכל שנה חדשה

שתפו

זה קורה בכל פעם: בראש השנה רובנו מבטיחים לעצמנו הבטחות לקראת השנה החדשה, אבל חלקנו הגדול לא מצליח לעמוד בכך. מה אנחנו מבטיחים ואיך נצליח הפעם? כנסו לסקר שלנו והצביעו

מאת גיל דובריש

מדי שנה, בראש השנה, רובנו עושים שוב ושוב את אותו הדבר. לא, לא התכווננו לארוחת החג. גם לא לאירוח המשפחה על הדודים ובנות הדודים, למרות שגם זה קורה בכל שנה. הכוונה שלנו היא להבטחות שאנחנו מבטיחים לעצמנו לקראת השנה החדשה. מה אנחנו מבטיחים ולמה רובנו לא מקיימים, בסופו של דבר?

הבטחות לחוד, מציאות לחוד

מחקרים בינלאומיים מציגים תמונה מאוד מעניינת. מדי שנה חדשה בכול רחבי העולם (כן, גם לדתות אחרות בעולם יש שנה חדשה, לנוצרים, למוסלמים ולבני דתות אחרות), רוב האנשים מציבים לעצמם מטרות חדשות ומבטיחים לעצמם הבטחות שונות. במחקרים שהתקיימו בשנים האחרונות והקיפו אלפי אנשים, הודו למעלה ממחציתם כי הם מציבים לעצמם מטרות בתחילת השנה. רק כ-10% הודו שהצליחו לעמוד בכך. ושימו לב, לא משנה אם הצלחנו או לא לעמוד בהבטחותינו באותה שנה, מיד בפרוס השנה החדשה אנחנו מציבים מטרות חדשות.

לפי אותו סקר, רוב האנשים יכשלו בהשגת המטרה בתוך פחות מחודש. גברים יציבו לעצמם מטרות בדרך כלל בנושאי כספים או קריירה, וכן בנושאי גמילה מהרגלים מגונים, ואילו נשים יתמקדו בנושאים הקשורים לשמירה על הבריאות.

אילו מטרות אנחנו מבטיחים לעצמנו?

  • לפתוח בדיאטה או לעבור לתזונה בריאה
  • להוריד משקל
  • להרוויח יותר כסף או לחסוך בהוצאות
  • להתקדם מקצועית בחיים
  • להפסיק לעשן
  • לקרוא יותר ספרים
  • ללמוד כישורים חדשים או לפתח תחביב חדש
  • להיגמל או להפחית כמויות בשתיית אלכוהול
  • להגדיל את זמן האיכות עם המשפחה או חברים

איך אפשר בכל זאת לשנות את הסטטיסטיקה ולהצליח לעמוד במשימה. ליקטנו כמה טיפים ועצות מרחבי הרשת שיוכלו לעזור ולהעניק לנו קצת יותר סיכוי…

איך עומדים בהבטחות?

  1. בוחרים מטרה אחת, יעד אחד, לא יותר. פיזור רב מדי של מטרות גורם לנו לאבד את השליטה בנעשה, לכן ביחרו מה הנושא החשוב לכם ביותר ולכו עליו.
  2. תבנו תוכנית מסודרת עם יעדי ביניים, כלומר תחנות שאליהם תוכלו להגיע בקלות רבה יחסית – ולא לקפוץ ישר במטרה להשיג את היעד הסופי.
  3. אל תהיו ספונטניים מדי בבחירת המטרה והדרך. תכננו היטב מראש, חישבו בכנות מלאה עם עצמכם כמה זמן ידרש כדי להשיג את תחנות הביניים ולהגיע ליעד הסופי. מותר לתת לעצמכם קצת מרחב תמרון, אבל לא יותר מדי, עליכם להציב גבולות ברורים לעצמכם.
  4. לכו צעד אחרי צעד, כפי שתיכננתם. תנו לעצמכם פרס, זה יכול להיות משהו סמלי או שווה, בכל פעם שאתם משיגים עוד תחנה בדרך.
  5. אל תיתקעו. תחליטו שאתם ממשיכים ויהי מה, לא עוצרים ולא מתייאשים. זו ההתחייבות שלכם לעצמכם.
  6. נשים, אתן מוזמנות לספר על ההבטחה שלכן לעצמכן לחברים ולמשפחה. מחקרים הוכיחו שכך הצליחו נשים להגדיל את סיכויי ההצלחה שלהן.
  7. גברים, אתם מגדילים את הסיכוי שלכם להצליח (לפי מחקרים) כשאתם נוטלים חלק פעיל באסטרטגיה של קביעת המטרות. לכו על זה.

 

שתהיה לכם שנה טובה ומוצלחת בקיום ההבטחות שלכם!

הצביעו בסקר שלנו (זה אנונימי לגמרי) – איזו מטרה הצבתם השנה?

כתבה מעניינת:

חיסון פרבנר צילום דוברות הכללית

חיסון פרבנר: המגן החיוני מפני דלקת ריאות בכל השנה

שתפו"דלקת ריאות היא מחלה זיהומית חמורה והסיכון לחלות בה עולה עם הגיל. היא מסוכנת משום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *