Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1599059740:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 41027
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | ההערכות: לא צפוי פינוי המוני מישיבת ״הקורונה״ | היכנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => קורונה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => ההערכות: לא צפוי פינוי המוני מישיבת ״הקורונה״ בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => לאחר שבין 150 ל-200 תלמידי ישיבה נדבקו לפי ההערכות בקורונה, ביצעו במשרד הבריאות, פיקוד העורף ועיריית כרמיאל הערכת מצב. החולים בודדו והמתחם נסגר
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 50
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1512
        )

)
ישיבת רינה של תורה במתחם פלמ״ח לשעבר. צילום ארכיון
ישיבת רינה של תורה בכרמיאל. צילום ארכיון

ההערכות: לא צפוי פינוי המוני מישיבת ״הקורונה״

שתפו

לאחר שכ-200 תלמידי ישיבה נדבקו בקורונה, ביצעו במשרד הבריאות, פיקוד העורף ועיריית כרמיאל הערכת מצב. החולים בודדו והמתחם נסגר, אין נכנס ואין יוצא. צפוי כי שיעור ההדבקה במתחם יהיה כמעט 100%

מאת גיל דובריש

בעקבות התפרצות הענק של הקורונה בישיבה רינה של תורה בכרמיאל, כפי שפורסם לראשונה בערוץ 13 והבוקר בפורטל זהר.נט, נסגר המתחם לחלוטין ואין יוצא או בא. ככל הנראה לא צפוי פינוי המוני מהמקום וההעדפה היא להשאיר את המתחם סגור ולבודד את מאות האברכים שנמצאים בפנים. לפי הצפי, מסר לנו גורם המעורה בפרטים, ככול הנראה שיהיה שיעור הדבקה כמעט מלא במקום ואין טעם לפנות את תלמידי הישיבה לבתיהם כדי למנוע הדבקה נרחבת אף יותר.

גם זה כנראה יעניין אתכם לקרוא:

הישיבה נמצאת ברחוב הזית 10, במתחם ששימש במשך שנים כבית הספר היסודי פלמ״ח, שהיה ביה״ס הראשון של כרמיאל. מאז שנת 2004 משמש המקום כישיבה ופנימיה חרדית ובמקום לומדים ולנים כ-300 עד 400 אברכים המגיעים מחוץ לעיר.

המקרה הראשון בישיבה פרץ ב-20 באוגוסט, בזמן חופשת הקיץ, כאשר ראש הישיבה הרב אברהם סטוארט, נמצא חיובי לנגיף יממה לפני שחזרו התלמידים למקום. הרב נכנס לבידוד ולא שהה כלל במתחם. ההתפרצות הגדולה החלה ככל הנראה לאחר שתלמידי ישיבה חזרו ללימודים בתום החופשה בה שהו בבתיהם, בין השאר בירושלים ובבני ברק. עד תחילת השבוע נרשמו כ-15 מקרים של קורונה בישיבה ואז הוחלט בהערכת מצב ראשונית לסגור את המתחם ולבצע בדיקות מקיפות לכל התלמידים ולכל העובדים במקום. יש לציין כי בעוד התלמידים אינם רשומים כתושבי כרמיאל, העובדים חיים ומתגוררים בעיר ביחד עם משפחותיהם.

התוצאות שהתקבלו גילו כי לפחות 150 וכנראה שאף יותר – אולי גם 200 ולמעלה מכך מהתלמידים נדבקו בנגיף. מצבם של כולם מוגדר קל, חלקם הגדול א-סימפטומיים. בבדיקות שנערכו בקרב העובדים, אין עובדים רבים שנמצאו חיוביים, אך יש צורך בבדיקות נוספות.

הבוקר, בעקבות החשיפה על נתוני התחלואה, ביקרו במתחם נציגי העירייה, משרד הבריאות ופיקוד העורף. לפי הערכת המצב בשטח, לא צפוי פינוי המוני, אך המתחם ישאר סגור עד אשר תיבלם ההדבקה והחולים יבריאו.  לדברי סגן ראש העיר פנסח סירוקה המתחם סגור ומסוגר, החולים בודדו מחבריהם שלא נדבקו עדיין וקיימת הפרדה בין דיירי הפנימיה.

רינה של תורה היא ישיבה ליטאית גדולה במתכונת של פנימיה, שנוסדה בשנת 2011  ע"י רבי אהרן יהודה לייב שטינמן כסניף לישיבת אורחות תורה. בסוף שנת 2018 רצתה ועדת ההקצאות של עיריית כרמיאל לפנות את הישיבה ממקומה ולהקצות לה מקום חלופי, אך נכון לעכשיו המקום ממשיך לשמש כביתם של יותר מ-300 תלמידי ישיבה. לפי אתר האינטרנט של ״רינה של תורה״, בראשות הישיבה עומד הרב אברהם סטוארט, מנהל הישיבה הוא יעקב וירז'בינסקי (מקורבו של הרב שטיינמן). סביב לישיבה התפתחה קהילה בשכונת המייסדים שמונה לפי ההערכות למעלה מ-60 משפחות.

מעיריית כרמיאל נמסר: "אנו מקיימים הערכות מצב בשיתוף משרד הבריאות ופיקוד העורף בראשות ראש העיר משה קונינסקי ומטפלים בכל המשמעויות הכרוכות באירוע . מן הראוי לציין כי כבר, ‬‏במוצאי שבת התקבל מידע על התחלה של הידבקות בישיבת, 'רינה של תורה'. כבר במוצאי שבת ניתנה הנחייה לסגור את שערי הישיבה ולא לאפשר כניסה ויציאה. וביום ראשון בוצעו בדיקות מקיפות שאת תוצאותיהן אנו מקבלים החל מהבוקר מנתחים במקביל את משמעויותיהן. כ- 200 תלמידי הישיבה – כמחצית מכלל תלמידי הישיבה נמצאו חיוביים בבדיקות , מצבם הבריאותי טוב . חשוב לציין כי מרביתם אינם תושבי העיר! האירוע נמצא בשליטה, מתחם הישיבה מגודר, מצולם והצבנו שמירה סביב המתחם למניעת כניסה ויציאה. אנו נעדכן את הציבור בכל התפתחות בנושא".

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *