Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1481706028:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 16257
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => הורי תלמידים‭ ‬בגבעת‭ ‬רם‭ ‬מודאגים:‭ ‬ביה״ס‭ ‬רקפת‭ ‬יהפוך‭ ‬למוסד‭ ‬ממלכתי‭-‬דתי
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => השבוע התקיימה פגישה סוערת במיוחד בין עשרות הורי תלמידים למנהלת ביה״ס רקפת על רקע הכוונה להפוך את אותו לבי״ס משלב
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/12/בית-ספר-רקפת-1072-copy.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => ‬ביה״ס‭ ‬רקפת
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => ‬ביה״ס‭ ‬רקפת
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => הורי תלמידים‭ ‬בגבעת‭ ‬רם‭ ‬מודאגים:‭ ‬ביה״ס‭ ‬רקפת‭ ‬יהפוך‭ ‬למוסד‭ ‬ממלכתי‭-‬דתי
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => השבוע התקיימה פגישה סוערת במיוחד בין עשרות הורי תלמידים למנהלת ביה״ס רקפת על רקע הכוונה להפוך את אותו לבי״ס משלב
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 63
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 243
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1712
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/12/בית-ספר-רקפת-1072.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-image-id] => Array
        (
            [0] => 16258
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 243
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => הורי תלמידים‭ ‬בגבעת‭ ‬רם‭ ‬מודאגים:‭ ‬ביה״ס‭ ‬רקפת‭ ‬יהפוך‭ ‬למוסד‭ ‬ממלכתי‭-‬דתי
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => השבוע התקיימה פגישה סוערת במיוחד בין עשרות הורי תלמידים למנהלת ביה״ס רקפת על רקע הכוונה להפוך את אותו לבי״ס משלב
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => ‬ביה״ס‭ ‬רקפת
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => הורי תלמידים‭ ‬בגבעת‭ ‬רם‭ ‬מודאגים:‭ ‬ביה״ס‭ ‬רקפת‭ ‬יהפוך‭ ‬למוסד‭ ‬ממלכתי‭-‬דתי
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => השבוע התקיימה פגישה סוערת במיוחד בין עשרות הורי תלמידים למנהלת ביה״ס רקפת על רקע הכוונה להפוך את אותו לבי״ס משלב
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

    [rank_math_facebook_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/12/בית-ספר-רקפת-1072-copy.jpg
        )

    [rank_math_facebook_image_id] => Array
        (
            [0] => 16258
        )

)
ביה״ס רקפת בגבעת רם. צילום: יוני שלפי

הורי תלמידים‭ ‬בגבעת‭ ‬רם‭ ‬מודאגים:‭ ‬ביה״ס‭ ‬רקפת‭ ‬יהפוך‭ ‬למוסד‭ ‬ממלכתי‭-‬דתי

שתפו

השבוע התקיימה פגישה סוערת במיוחד בין עשרות הורי תלמידים למנהלת ביה״ס רקפת על רקע הכוונה להפוך אותו לבי״ס משלב. ההורים טוענים כי ההנהלה מבצעת את התהליך בחוסר שקיפות ומודאגים מפני השינוי והשפעתו על השכונה. משרד החינוך והעירייה: ״בית הספר יכבד כל הורה שחזר בו מהסכמתו החתומה״

 מאת גיל דובריש

סערה בבית הספר רקפת בגבעת רם, על רקע הכוונה להפוך אותו לבי״ס של החינוך המשלב. לפי התכנון, החל משנת הלימודים הבאה, ישולבו בביה״ס תלמידים מאשחר, יישוב מעורב במועצה האזורית משגב שבו חיים חילונים ודתיים. הורים לתלמידים בביה״ס רקפת טוענים בכעס כי ההנהלה ניסתה לבצע מחטף ללא ידיעתם.

לפני כשבוע התבקשו התלמידים להעביר להוריהם מסמך לחתימה ואישור. במכתב עליו חתומה מנהלת ביה״ס דליה נחום, נאמר: ״כחלק מהערכותנו לשנת הלימודים הבאה עלינו לטובה, ובשיתוף הרשות המקומיתכרמיאל, הרשות המקומיתמשגב ומנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך ד״ר אורנה שמחון, בית ספר ׳רקפת׳ שם פניו לעבר תהליך מרתק וייחודי מסוגו, המפתח ומטפח מודל פדגוגיחינוכיערכי ואיכותי, המאפשר יצירת קשרים אישיים בין ילדים ומשפחות בעלי השקפת עולם שונה, תוך שימת דגש, על חינוך יהודי פלורליסטי המאפשר ריבוי קולות וביטויים להוויה ולמורשת היהודיתציוניתלשם כך בית הספר פותח את שעריו ומקבל בברכה את רישומם של תלמידי כתה א׳ מהיישוב השכן אשחר שבמשגב כבר בחודש ינואר הקרוב״

לדברי ההורים מדובר בניסיון לבצע מחטף, וטוענים כי המורות ביקשו מהילדים להשיב אליהן את המכתבים כשהם חתומים, בהקדם האפשרי. ״בשום מקום במסמך לא מצויינת המילה בית ספר משלב, הורים אישרו מבלי לדעת על מה הם חותמים״, הם אומרים.

כיום לדברי ההורים, לומדים בביה״ס 276 תלמידים ואילו בשנה הבאה אמורים להצטרף 33 תלמידים לכיתה א׳, המשמעות היא שככל הנראה תיפתח כיתה א׳ אחת בלבד. על פי חוזר מנכ״ל, בית ספר שיוכר כמשלב יהיה זכאי לתקציב תוספתי בשעות שבועיות בכפוף לסכום שיוקצה מדי שנה עלידי המשרד לטובת הנושא ובהתאם לשיקול דעתו של הממונה. תכנית הלימודים בבתי הספר של החינוך המשלב כוללת תגבור של לימודי היהדות והציונות: תנ"ך, תורה שבעלפה, מחשבת ישראל ותולדות עם ישראל ומדינת ישראל.

בעקבות המחאה שקמה בקרב ההורים, התקיימה אסיפה פתוחה בהשתתפות מנהלת ביה״ס דליה נחום אליה הגיעו כ-60 הורים. נחום פירטה בפני המשתתפים את עיקרי תוכנית ביה״ס המשלב ולאחר מכן נתנה את זכות הדיבור להורים, אשר העלו שאלות נוקבות וקשות. חלקם הודיעו כי הם דורשים למשוך את המכתבים, שחתמו עליהם מבלי לדעת את אופיים. המנהלת ציינה במעמד זה כי הושגה תמיכתם במהלך של כשני שליש מההורים, כאשר הרף הדרוש לביצוע התהליך עומד על הסכמה של 70% מההורים.

מיכאל, הורה לשני תלמידים בביה״ס אומר כי ״המהלך אינו תקני, לא עידכנו אותנו ולא שיתפו אותנו, רק אחרי ששלחו מכתבים עם הילדים כדי שנחתום, התעוררו כמה הורים. אני חתמתי על המסמך, כי חשבתי שזו עוד פעילות רגילה. שיקרו אותנו לאור היום. פניתי יחד עם הורים נוספים להנהלה, כדי לקבל את המכתב החתום בחזרה, אני עדיין מחכה. אם המהלך הזה יתקיים אני אשקול להוציא את ילדיי מבית הספר. האוכלוסיה בגבעת רם אינה מתאימה לצביון החדש שמנסים להנחיל לביה״ס. לא ביקשנו את השינוי הזה בכלל, זו כפיה״.

אלכס, הורה לתלמיד בכיתה ד׳: ״הכל נעשה בחשאיות, לא הודיעו לנו על הכוונה להתחיל בתוכנית הזו, היה לחץ גדול מאוד להחתים אותנו על המכתבים. ניסו להשפיע על ההורים דרך הילדים. חבר טוב מאשחר, סיפר לי שהתקיימה ישיבה ביישוב וכבר סוכם על שילוב התלמידים בבית הספר רקפת, זאת עוד לפני שאנחנו בכלל ידענו על מהות הנושא. מדברי החבר, לא כל ההורים באשחר מעוניינים לשלוח את הילדים שלהם ללמוד בכרמיאל. כנראה שרוצים לתת מענה לאוכלוסיה הדתית בעיר, יתכן שבית ספר ממלכתידתי אחד בכרמיאל לא מספיק ורוצים לפתוח בית ספר נוסף עבור הציבור הדתי?״

הורה נוסף לתלמידה בביה״ס, שמבקש להישאר בעילום שם, אומר כי ״ביה״ס ביצע פעולה בחוסר שקיפות. במקום לבוא ולשבת איתנו, להסביר על התהליך של בי״ס משלב, מיהרו לשלוח מכתבים כדי שנחתום ורק אחרי שהבחנו בבעייה, ישבו איתנו להסברים. אנחנו דורשים שבמקום כל הוויכוחים המיותרים, יבצעו את התהליך מחדש, בצורה מסודרת. מאחר שההורים לילדי הגנים אשר יזינו בשנה הבאה את כיתות א׳ בכלל לא שותפו בתהליך, אנחנו דורשים את שיתופם וקבלת הסכמתם. מאחר שמדובר בתהליך מתמשך, אני חושש מכך שכניסתם של תלמידים דתיים תביא לשינוי של האווירה במקום, ייערכו תפילות, הבנות יידרשו להגיע עם חצאיות והחילונים יוציאו את ילדיהם מביה״ס״.

חבר הנהגת ההורים דודי שבת מציין כי ״ברמה האישית אין לי בעיה עם הדת, אני נוהג להתפלל בבית כנסת ואני מגיע ממשפחה מסורתית ומאמינה. לי יש בעיה עם התהליך. המכתב שנשלח להורים היה מאוד עמום. כל התהליך לא שקוף ולא נכון, המידע שנמסר לנו בתחילה היה חלקי בלבד. אני דואג לגורל השכונה ולצביונה הנוכחי. החשש שלי הוא שבסופו של דבר יפעל בגבעת רם ביה״ס ממלכתידתי וימשוך ציבור דתי, בדומה למה שקורה בשכונת המייסדים. אני חרד לגורל השכונה, יש בה אנשים טובים וערכיים, חבל שהם יעזבו״.

בעקבות האסיפה הסוערת החלה התארגנות של ההורים, במטרה לטרפד את המהלך. הם שלחו מכתב אל מנחם שיכל ראש מינהל חינוך בעיריית כרמיאל בו הביעו תמיהה: ״איך ייתכן שדווקא גבעת רם ׳נבחרה׳ בלי חלופות סבירות לחינוך אחר לילדי הגבעה פרט לבית ספר רקפתתושבי הגבעה במשך מספר עשורים צריכים לעזוב את בית הספר בגבעה כי נכנסים אליו ילדים ממשגב?… זו הדתה במלוא הדרה ולא שום דבר אחר. כל זה במסווה של מילים יפות ומניפולציות בשקל״ עוד ציינו ההורים: ״הפרויקט נוסה בכישלון מרשים בבית ספר ניצנים. אפשר לעטוף את הסיבות לכישלון בהרבה עטיפות. עובדתית הוא כשל. ילדי גבעת רם אינם שפני ניסיונות״.

לא כל ההורים מתנגדים למהלך. יו״ר ועד ההורים הביתספרי, אלה טלקר, מוסרת כי היא מצדדת בפרויקט השילוב וכי מדובר במנוף אמיתי לקידום בית הספר, זאת כאמור, בניגוד לדעתם של הורים רבים אחרים. ״זו תוכנית מדהימה שאם אנשים היו ׳פותחים׳ את עיניהם היו מבינים ומקבלים אותה בזרועות פתוחות״, היא אומרת. ״אני יודעת שיש הורים רבים שמעוניינים בקידום התוכנית. גם לי כאמא לילדה שתעלה בשנה הבאה לכיתה א׳, היו שאלות שהפניתי למנהלת וקיבלתי ממנה תשובות משביעות רצון. התהליך כולו נעשה לפי חוזר מנכ״ל, גם התקיימה ישיבה של הנהגת הורים ומי שטרח להגיע אליה קיבל את המידע הדרוש. אף אחד לא הסתיר את המידע. בין מי שמניעים את המאבק, ישנם תושבים לשעבר של השכונה שאין להם ילדים בביה״ס. אם זה מה שההורים רוצים, זה תהליך, שום דבר לא סגור ולא חתום״.

יו״ר מועצת ההורים העירונית ירון מישורי מנסה להרגיע את הרוחות ומציין: ״הפרויקט לכשעצמו הוא מבורך, אבל אני מבין שיש דאגה לא קטנה בקרב ההורים ובסופו של דבר האם אלה שאמורים להחליט. אני חושב שחלק מההורים לא מבינים את המהות של הפרויקט. זה לא עוסק בהתחרדות ולא בכפיה דתית, לתלמידים יינתן חופש בחירה מוחלט. אנו במועצת ההורים העירונית, טרם התכנסנו על מנת לדון בנושא. מדובר בנושא מורכב ואינני מכיר אותו לפרטי פרטים. ידוע לי שבעבר התקיימה תוכנית דומה בביה״ס ניצנים, אך מסיבות כאלה ואחרות הפרויקט כשל״.

ממשרד החינוך והעירייה נמסר: ״כל מהלך להפיכת מוסד חינוכי ממלכתי לבית ספר משלב נעשה במשותף ע״י משרד החינוך ושתי הרשויות המקומיות השותפות, על פי הכללים המפורטים בחוזר מנכ״ל ולאחר קבלת 'אור ירוק' מגורמי המקצוע, הפדגוגיה והפיקוח במשרד ומגורמי החינוך ברשויות. המהלך מתקיים כל העת מתוך שקיפות מלאה, כאשר בית הספר יכבד כל הורה שחזר בו מהסכמתו החתומה, מכל סיבה שהיא. הליך הפיכת מוסד חינוכי למשלב לא יוכל להתקיים ללא הסכמת השותפים״.

 

כתבה מעניינת:

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל, צילום- המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה

בשורה למילואימניקים בכרמיאל: אפשר להירשם ללימודי הנדסה ללא ציון פסיכומטרי

שתפומערכת פורטל זהר.נט בשורה מעניינת לחיילי המילואים שמתכננים ללמוד הנדסה: הנהלת המכללה האקדמית להנדסה בראודה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *