כסף. צילום אילוסטרציה: Pixabay
צילום אילוסטרציה: Pixabay

הייתם בחל״ת? תבדקו את העמלות בחשבון הבנק שלכם

שתפו

רבים מנהלים חשבונות עו״ש פטורים מעמלות או במסלול עמלות מופחתות – בתנאי שתעבירו משכורת מסודרת. אבל בתקופת החל״ת לא הועברו משכורות אלא דמי אבטלה… מומלץ לבדוק את גובה העמלות ששילמתם

מאת גיל דובריש

הייתם בחל״ת בגלל הקורונה? כדאי שתבדקו את גובה העמלות ששילמתם לאחרונה בחשבון הבנק שלכם.

לכולנו יש חשבונות עו״ש (עובר ושב) בבנקים, רבים מאיתנו הצליחו להתמקח ולנהל חשבונות פטורים מעמלות או במסלול של עמלות מופחתות. הפטור מתשלום עמלה או ההנחות ניתנות על-יד הבנקים בתנאים שונים, למשל העברת משכורת קבועה בגובה מסויים.

וכאן הנקודה שכדאי לשים לב אליה, במיוחד כל מי שיצא לחל״ת – וחזר לעבודה או עדיין לא. נכון שבתקופה הזו קיבל כול מי שיצא לחל״ת קיצבה מהמוסד לביטוח לאומי – דמי אבטלה, שהבנקים לא מחשיבים כמשכורת – זה לא רשום כהעברת משכורת ולכן הפטור מתשלום עמלות או ההנחה, עשוי להיות שלא בתוקף. זה מקומם, כי נכון שהבנקים פועלים לפי הכללים, אך למה לעשות זאת דווקא עכשיו, כשרובנו מתמודדים עם מציאות כלכלית לא פשוטה ועם קשיי פרנסה? אפשר לצפות שהבנקים יבואו לקראת הלקוחות שלהם ויפגינו הבנה… או שאנחנו מצפים מהם ליותר מדי?

בדקנו את הנושא עם כמה אזרחים, והתפלאנו לגלות שהיו מקרים שהבנקים החלו לגבות עמלות בתשלום – בטענה שלא הועברו אליהם משכורות באופן מסודר. כדאי לציין כי מי שהתקשר לסניף הבנק שלו ודרש לברר את הנושא, נענה בדרך כלל לדרישתו והובטח לו זיכוי כספי. נשמע כמו שיטת ״מצליח״ אם תשאלו אותנו. ומה קורה עם מי שלא מודע לנושא הזה ולמי שלא יודע להתלונן?

אנחנו ממליצים לכם לבדוק את פירוט ההוצאות בחשבון שלכם כדי לוודא שהבנק שלכם לא גבה עמלות לשווא.

כתבה מעניינת:

קצב הבנייה בכרמיאל ב-12 שנים: פחות מ-150 דירות בשנה

שתפובזמן שערים אחרות נהנו בעשור הקודם מתנופת בנייה, מאז סוף 2011 נבנו בכרמיאל 1717 דירות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *